Problem: Hjälp att roota på nytt efter JB uppdatering

Diskussion i 'Xperia S - ROM-filer och utveckling' startad av HasseY, 31 maj 2013.

  1. HasseY

    HasseY Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    861
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Det gick snett vid första försöket inatt att uppdatera min XS till den officiella JB. När jag skulle starta luren efter uppdateringen så fastnade den vid starten. På skärmen visades "SONY"-"XPeria"-4 gången med "Färgad rök eller vad den ska kallas" och startades den hela om igen. Så höll det på i säkert 30 min innan jag vågade satt stopp på det.

    Sen körde jag SEs Uppdate Service för att installera om. Därefter gick det bra att starta. Men då blev det helt ominstallerat så alla appar/inställningar är borta, och värst av allt är Root:n är också borta. Då kan jag inte köra Titanium att återställa mina appar.

    Så nu ska jag roota den igen. Vilken guide ska jag följe när XS har fått JB?
    Tacksam om någon har en bra länk eller tips.
     
  2. sweak

    sweak Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2012
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    ROM:
    Aliance Rom
    Om du har låst bootloader måste du först roota med ICS och ha cwm recovery så du kan flasha. Sedan flashar du in doomlords rom som ligger på xda
     
    HasseY gillar detta.
  3. HasseY

    HasseY Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    861
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Jag vet inte om jag klarar av det att backa till ICS och roota den igen. Förra gången körde jag Bin4rys script. Nu funkar det inte på min XS längre.

    Jag får leta vidare och se om jag kan hitta något.
     
  4. HasseY

    HasseY Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    861
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Fixat

    Nu har jag fixat det!:)

    Jag körde Unlock på Bootloader efter SEs guide. På vägen måste man ju skaffa Flashtool och Fastboot för att det skulle gå.

    Efter det läste jag lite på olika XDA tråd (mest DoomLords om olika CWM) och bestämte mig att testa CWM 6.0.3.2. Och det gick bra:D

    Så nu har jag Root tillbaka och har fått CWM. Sweet!