Hjälp att roota telefonen

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av John-Erik, 10 dec 2012.

  1. John-Erik

    John-Erik Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    787
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Hej! Min telefon är på service och jag har då en Defy+ som jag måste leva med ett tag. Ursäkta, men jag känner att det är värsta nedgraderingen att jag vill kompensera det med att lägga in jelly bean på den. Har tittat på många youtubevideor, men det vill sig inte funka för mig. Appen z4root verkar inte fungera och superOneKlick på datorn gör inte hela sitt jobb. Den hittar inte min enhet, trots att USB felsökning är ibockad. Har även laddat hem "drivrutinerna" för Defy+.

    Finns det någon som kan göra steg för steg hur man rootar så kanske vi kan komma fram till vad för fel jag gör?
    Jag har redan en CM10 och gapps redo i ett microSD. Har provat installera in det, men blir nekad, så antagligen är telefonen inte rootad redan..

    Och en fråga.. finns det något sätt att flasha in en ny mjukvara utan att rensa innehållet på telefonen?

    Skickat från min Transformer TF101 via Tapatalk 2
     
  2. x10_minipro

    x10_minipro Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2011
    Inlägg:
    1 093
    Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    ROM:
    ParanoidAndroid
    Har precis själv fått en defy+ och jag ska följa denna guide http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1820282

    Det lär inte finnas något sätt att flasha utan att wipe:a allt , kanske kan gå om man bara byter rom till någon liknande, men det är inte rekommederat