Hjälp med att ta sig in i mobilen utan koder?

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av inact_0020, 14 dec 2017.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. inact_0020

    inact_0020 Infant Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    14 dec 2017
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vet inte om jag kommit rätt. Men har inte så många platser att vända mig. Hoppas på att få hjälp här.

    Det är så att min pojkvän gick bort i höstas. Och hans föräldrar har tagit över hans telefon, och av olika anledningar vill dom in i hans mobil. Jag försöker hjälpa dom med detta.

    Tele2 kan inte hjälpa mig, och inte polisen.

    Samsung verkstad kan kankse men det kostar en slant. Och det är inte säkert att dom kan spara allt som finns på mobilen.

    Han hade en Samsung s7. Men han hade fingeravtryck som kod. Och lösenordet kan vi inte.
    Finns det någon som helst chans att man kan ta sig in i mobilen utan att omprogrammera den?

    Är tacksam för all hjälp jag/Vi kan få
     
  2. Arju

    Arju Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2013
    Inlägg:
    489
    Mottagna gillanden:
    268
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Dirty Unicorns
    Info:
    Nova Launcher Prime
    För det första, ledsen för det där med din pojkvän.

    För det andra, så får ni nästan ta kontakt med Samsung istället och förklara situationen. Det går ej att kring gå detta. Ända sättet är om luren är kopplat till hans samsung konton och ni har tillgång till hans samsung konton. Då tror jag det ska finna en möjlighet för att "wake up phone".

    Annars faller alla andra sätt att ta sig in på under kategorien olagligt. Jag har ingen lösning men skulle nån dela med sig ett olagligt sätt att ta sig in så bidrar man till exponering av sätt för tjuvar/skumma typer som önskar ta del av personligt information. Blir ett säkerhetsbrott.
     
    Last edited: 14 dec 2017
    Pernilla och jnsson gillar detta.
  3. Droid82

    Droid82 Guest

    Först och främst: Jag beklagar sorgen.

    Har ni kollat med en jurist/myndighet vad lagen säger om rätten att få en avliden närståendes telefon/dator "upplåst"? Jag känner mig själv något osäker på vad som gäller.
     
  4. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Precis som Arju säger går det inte, och är inte meningen att det skall gå att ta sig in i en telefon utan de rätta lösenorden. Detta är avsikten och vi är alla glada att det är på detta vis! Det är inte alltid lätt att vara förtänksam, man kan bara uppmana folk att lämna uppgifter om sina lösenord till någon närstående, eller deponera en fil med alla lösenord att avkrypteras vid dödsfall.
    Jag har hört om många som har råkat ut för detta, och den enda lösningen för de efterlevande är ofta att hitta lösenorden för mail och telefon bland den avlidnes tillhörigheter. Hittar man bara lösenord för mail så kan man den vägen begära nya lösenord för allt annat utom kanske just telefonen. Jag vet inte om det går att komma åt detta om man kommer in på google-kontot som ju oftast är det konto man har knutit en androidtelefon till. Har man fingeravtrycksupplåsning kan man ju alltid falla tillbaks på en fyrsiffrig PIN-kod som jag inte tror att det går att komma runt.
    Så detta är en sak alla bör tänka på innan det är för sent, hur dumt det än kan låta för en 25-åring!
    Jag är övertygad om att det finns en och annan hackare som säger att det går att hacka sig in i telefonen, men jag ber dem i så fall att låta bli att diskutera detta här.
     
  5. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 550
    Mottagna gillanden:
    8 787
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Jag låser tråden då vi inte tillåter att diskutera hur man kan ta sig in i en låst telefon, det är en olaglig handling och något vi ej vill stå bakom.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.