Problem: Hjälp - problem med att skärmen tänds automatiskt

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - Allmänt' startad av Eeeewis, 20 nov 2017.

  1. Eeeewis

    Eeeewis Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2017
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    2
    Nu är det så här. Jag har en Samsung galaxy s7 edge, och har haft telefonen sen april. Nu på senaste tiden så tänds skärmen helt av sig själv utan att jag ens rört telefonen. Det är väldigt störande och batteriet dör på en sekund eftersom att den tänds under nätterna när jag sover och skärmen släcks inte av sig själv utan jag måste släcka den. Jag har provat att ladda ner en app som heter speed cleaner men den tänds fortfarande av sig själv. Jag hade läst något om att man kan ha laddat ner någon app som körs i bakgrunden och väcker telefonen från vilan. Fattar ingenting just nu och är tacksam för snabbt svar om vad jag kan prova göra för att den ska sluta med dom här dumheterna.
     
  2. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER


    factory reset.... testa för att utesluta

    Du kan ju även om du har en dator se till att ta en fullständig backup med samsung mjukvara för detta så kan du iaf återställa till samma ställe igen om det går åt helvete iaf.
     
  3. Eeeewis

    Eeeewis Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2017
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    2
    Så jag ska ominstallera telefonen?
     
  4. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    ett alternativ i slutänden absolut men det är klart att du ska undersöka lite mera först kanske ;)
    ta hem fnån battericheck.. kolla batteriet i inställningar och se vad som drar ?
     
  5. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 022
    Mottagna gillanden:
    1 961
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Hm. Sambon sa i fredags att hennes S7 hade lyst helt utan anledning vad hon kunde förstå.mobilen låg i ett plånboksskal i bilen helt ensam
     
  6. Eeeewis

    Eeeewis Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2017
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    2
    Jag har redan laddat ner en app som rensar onödig användning av appar som körs i bakgrunden men jag skulle vilja säga att det blivit värre. Hmm.. Jag har precis uppdaterat telefonen och kanske det kan vara något fel på uppdateringen. Jag är lite rädd att ominstallera telefonen då jag inte vill att tex bokmärken i webläsaren ska försvinna.
     
  7. Arju

    Arju Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2013
    Inlägg:
    489
    Mottagna gillanden:
    268
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Dirty Unicorns
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Dom där "cleaner" apparna som finns är inte alltid att lita på då en del av dem installerar en del skräp som körs i bakgrunden. Avinstallera den. Om du absolut inte vill göra en fabrikåterställning så ladda hem en app som heter betterbatterystats från playstore och låt den köra en hel dag medan du använder mobilen på vanligt sätt. Du kommer att se i appen vilken app det är som håller mobilen vaken. Jag personligen hade tagit backup av bilder etc till datorn sen gjord en återställning av luren för att försäkra mig om att jag inte har tankat ner nån virus som ligger i bakgrunden. Skickar du in den till reperation så kan jag garantera dig att det är det första dom gör.
     
    Kristy gillar detta.
  8. Eeeewis

    Eeeewis Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2017
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    2
    Tack för tipset! Jag raderade appen jag laddade ner och onödiga appar eftersom att jag kom på att det finns enhetsunderhåll på Samsung redan. Backup har jag redan då jag har minneskort i telefonen. Bilderna är jag inte orolig för men jag har som sagt massa bokmärken på websidor som jag aldrig kommer ihåg i huvet vad dom heter. Det är dom jag inte vill att dom ska försvinna. Samma sak med alla SMS osv jag är lite knäpp men sånt vill jag ha kvar.
     
  9. Arju

    Arju Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2013
    Inlägg:
    489
    Mottagna gillanden:
    268
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Dirty Unicorns
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Finns appar i playstore som du kan använda för backup av sms. vad det gäller bokmärken, vilken webbläsare använder du? vet att i chrome då jag är inloggad på min profil så sparas alla bokmärken så även om jag bytar lur, hoppar över till datorn eller gör en fabrikåterställnig så finns dom kvar. Säkert liknande funktion i samsung egna webbläsare. Använder själv inte samsungs egna då jag är van vid chrome men brukar vara standard för dom flesta webbläsare där man kan logga in med sin egna profil.
     
  10. Eeeewis

    Eeeewis Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2017
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    2
    Jag använder chrome's webläsare. Sist jag återställde telefonen så raderades allt. SMS och bokmärken
     
  11. Arju

    Arju Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2013
    Inlägg:
    489
    Mottagna gillanden:
    268
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Dirty Unicorns
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Gå in på inställningar>moln och konton>konton>Google se till att Synkronisera Chrome är påslagen. Gå sedan in på inställningar i chrome och se till att ditt konto är inloggad så att bokmärken kan synkroniseras. För att bekräfta att allt fungerar så kan du logga in med gmail konton på din chrome webbläsare på datorn för att se om bokmärken finns där med. För att ta backup av SMS kan du ladda hem "SMS Backup & Restore" från Playbutiken. Ta en backup och skicka filen till en dator för säkerhetsskull. Efter du har Återställt luren laddar du hem appen igen och väljer återställ där du så klart väljer den backup filen du gjorde innan. Då kommer du få tillbaks alla sms. Du kommer att bli tillfrågad om du vill ta backup av dina mms och då trycker du ja för att dom ska sparas med i backupen.