Problem: Hjälp! S-note tar upp 10 Gb!!! Normalt?

Diskussion i 'Samsung' startad av jossan1986, 17 apr 2015.

  1. jossan1986

    jossan1986 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2015
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    2
    Hej!

    Jag använder S-note flitigt i plugget. Nu har plattan börjat varna för att minnet börjar bli fullt.
    Jag ser då till min förskräckelse att bara S-note appen tar upp nästan 10 Gb av min totala 16 Gb-lagring! Och till saken hör att mina S-notefiler är inte större än 30 Mb var, och har 5 olika sparade på disken. Alltså totalt 150 Mb!

    Varför tar då appen så stor plats?!?!?

    Provade att ta bort min största S-notefil, men ingen skillnad alls!

    Har exporterat två filer till Google docs, men det borde ju inte ha något med saken att göra.

    Kan jag göra något för att frigöra några Gb av appen? Eller är det något fel på appen, eller är detta fullkomligt normal storlek på en app?

    Tack på förhand!
     
    Last edited: 20 apr 2015
  2. jossan1986

    jossan1986 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2015
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    2
    Någon? :/
     
  3. tcntad

    tcntad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    1 842
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Hur ser vi att dem tar 10GB? Speciellt när användaren har ca 12GB att använda (Min P605)
     
  4. jossan1986

    jossan1986 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2015
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    2
    Min varnar för fullt minne. Du går in på lagring i inställningar, använt utrymme, program, skrolla till S-Note. Där står det hur mycket utrymme appen använder.

    Har fabriksåterställt den nu, och det gick ner till 200 Mb. MEN när jag öppnar en ny sida i S-note och skriver hej, ökar det med nästan 100Mb för varje ny sida jag öppnar! Känns inte rimligt... Hur påverkar det din lagring om du öppnar en ny sida? Du går in och tittar i använt utrymme -> program.
     
  5. tcntad

    tcntad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    1 842
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Jag kör dock CM12 på plattan och luren (N3) har inte S-note installerat :P
    Min N4 har ju det, dock fungerar inte skärmen men det låter orimligt att den ska ta så mycket.
     
  6. jossan1986

    jossan1986 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2015
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    2
    I see! :) Men sen kanske jag är lite seg, men är CM12 liknande S-Note eller? För då kanske jag ska prova det istället!

    Ska förövrigt ringa Samsung imorgon igen, då jag nu lyckats installera deras fjärrstyrning. Gick inte att göra innan fabriksåterställningen, trots att jag avinstallerade ca 10 appar... så nåt skumt med lagringen är det nog dock...
     
  7. tcntad

    tcntad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    1 842
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    CM12 är CyanogenMOD 12 alltså en custom rom hehe.
     
  8. jossan1986

    jossan1986 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2015
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    2
    Hahaha! Jaha! Ja, så insatt var jag... ;)
     
  9. jossan1986

    jossan1986 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2015
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    2
    Skriver här en uppföljning på mitt problem, för de som råkar ut för samma som jag med S-note i framtiden.
    Kan meddela att jag fått hjälp med problemet av Samsungs fantastiska support!
    Han sa att den stora mängden kan ha att göra med att samsung account säkerhetskopierar och på så vis skapar dubbletter på något sätt. Någon bugg. Därför kvarstår den stora Gb-mängden även om filerna raderas permanent. Hans tips var att inte använda sig utav Samsungs account tillsammans med S-note. :)
    Sedan för att få ner Gb:en, istället för att som jag formatera plattan, exporterar ni först S-notefilerna till något säkert ställe utanför plattans lagring. Sedan går ni bara in i appens inställning i programhanteraren, och rensar datan! Hämta sedan tillbaka filerna. Plätt lätt! :)
     
    bernard gillar detta.