Hjälp snarast !!!! psykad genom mobilen å datan

Diskussion i 'Skräp' startad av sandra77, 12 okt 2016.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. sandra77

    sandra77 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2016
    Inlägg:
    0
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telenor,halebop
    Telefon:
    Huawei honor

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor,halebop
    Telefon:
    Huawei honor
    Hej vet inte om detta e rätta stället för denna fråga, men är ju en allmän fråga.

    Jag undrar Hur sjutton kan mitt ex, radera mina sms som jag skickat, och hur kan han radera smsen jag fått av honom ??????

    Och då å då får jag in knepiga bilder i mitt album, ditlagda av han mycket troligt, och på en del står det BURST _001 COVER, vad menas det med det egentligen ???
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det låter knepigt.

    1. Byt lösenord på dina konton som du har anslutna till telefonen.

    2. Fabriksåterställ telefonen.


    Vad gäller datorn är det nog säkrast att ominstallera även den.
     
  3. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Hej @sandra77@sandra77, välkommen till forumet!

    Kan det möjligtvis vara så att han har tillgång till din telefon när du inte är i närheten?

    Om du använder någon chatttjänst kanske han kan logga in där från sin egna telefon eller dator och radera meddelanden därifrån? Sms sparas lokalt i din telefon så då behöver man fysisk tillgång till telefonen för att kunna ta bort dem.

    Bilderna kanske kommer ifrån ditt googlekonto? Har man tillgång till det går det att spara bilder på nätet som sedan laddas ned till telefonen.
     
  4. sandra77

    sandra77 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2016
    Inlägg:
    0
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telenor,halebop
    Telefon:
    Huawei honor

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor,halebop
    Telefon:
    Huawei honor
    Har bytt rauter å lösen, systemåterställt mobilen 3 ggr, å mobilen är ny....samma sak var det med den gamla.

    Han kan jäklas å stänga av internet, el frysa appar...göra så jag ej kan skicka sms m.m E sååå sjukt less detta. Lämnade in ena datan till Alina system...det slutade med att den slängdes för det var för mycket...av mycket konstiga saker i den. Men det e ju samma problem med min sons. Och gör jag ny mail så vet han den direkt
     
  5. sandra77

    sandra77 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2016
    Inlägg:
    0
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telenor,halebop
    Telefon:
    Huawei honor

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor,halebop
    Telefon:
    Huawei honor
    Bilderna är av jävulskaps karaktär där bilden e manipulerad men man ser ändock ungefär vad det e å de är av snuskig karaktär. Han har absolut noll tillgång till min lur. har bytt dörr lås t.o.m men det hjälper inte heller.
     
  6. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    På en Androidtelefon så sparas bilder ibland också på internet, som en form av säkerhetskopiering. Om du går hit: https://photos.google.com och loggar i med samma googlekonto som du har i telefonen kan du ta bort eventuella skräpbilder.

    Dina andra problem vad gäller telefonen får du gärna vara lite mer detaljerad när du beskriver. Vad menar du tex med att du blir blockerad från att skicka meddelanden?
     
  7. sandra77

    sandra77 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2016
    Inlägg:
    0
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telenor,halebop
    Telefon:
    Huawei honor

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor,halebop
    Telefon:
    Huawei honor
    Ja, han gör så jag inte kan skicka iväg dem, å tänkte ja men då skickar jag mail ist...ja då e det stopp där med. appar kan vara gråade så jag kan inte använda dem el öppna dem. Och sedan om ja lånar nån annans lur å säger nå i stil med,....att ja här du inte tbx sms funktionen så kan min dotter inte göra det å det....å då slår han på det. Var utan internet å tv i en vecka för han var arg på mig. Tekniker var hit, inga fel alls nånstans. Är det för jag har hemma nätverk å han synkar precis allt ? Å jag e inte huvud admin !! Hittat inbäddade dokument om id kapning å typ nån steg för steg sak om hur han typ tar över mitt mobil nr från halebop......så jag har bytt nr nu
     
  8. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Och problemen som du har gäller på din nuvarande telefon misstänker jag?
    Har du lust att göra en lista på alla installerade appar och posta den här?

    Det snabbaste och bästa sättet att göra en lista är att installera den här i telefonen: https://play.google.com/store/apps/details?id=de.onyxbits.listmyapps&hl=sv

    och sedan generera en lista i BBCODE och klistra in här.

    Hur gick det med photos.google.com, fanns det några bilder där som du kunde ta bort?
    När du försöker skicka ett sms fungerar appen men meddelandet kommer inte fram till mottagaren eller kan du inte ens komma in i appen?

    Det vore bra om du kunde vara mer detaljerad så vi lättare kan förstå ditt problem och felsöka det.
     
  9. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    831
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Du behöver hitta någon som är tekniskt duktig på nätverk, datorer och mobiler som du litar på och kan hjälpa dig på plats för det här är för svårt att göra det på distans via ett forum.
    Det du beskriver låter väldigt mystiskt. Särskilt att du blåst mobilen och bytt router. Det enda som är kvar är datorn.

    För att göra din mobil säkrare bör du slå tvåfaktorsautentisering på ditt Googlekonto. Det bör du för övrigt ha på alla konton där det är möjligt att ha det, ex. Facebook. Då kan endast den som har fysisk tillgång till din mobiltelefon logga in på dina konton.

    Routern har du som sagt bytt lösenord på så det känns som att den borde vara ganska säker, men det kan ju ligga någon keylogger eller liknande på din dator eller på nätverket och snappa upp lösenordsändringar. Vidare behöver man se vilka enheter som är anslutna till din router. Iofs har du bytt ut den så den borde vara säker så länge du inte använder samma nyckel till ditt wifi som på den gamla routern eller ännu värre, att ditt wifi inte har något lösenord.

    Datorn behöver blåsas helt och ominstalleras. Se till att spara undan de filer och dokument som du behöver och installera sedan om den helt utan att spara något alls.

    Jag vet inte vad du menar med "huvudadmin", men du måste ha kontroll över allt. Ingen annan ska känna till konton och lösenord till något.

    Välj riktigt avancerade lösenord. Använd så många tecken som möjligt och släng in några specialtecken så är du väldigt säker. Sikta på 20 tecken plus några #! och dylikt här och där.
     
    indika, bernard och jnsson gillar detta.
  10. sandra77

    sandra77 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2016
    Inlägg:
    0
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telenor,halebop
    Telefon:
    Huawei honor

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor,halebop
    Telefon:
    Huawei honor
    hehe, hinner inte med allt då man har ungar å kan noll om sådant här.

    Nej det är tvärstopp på en gång, om jag skulle vilja skicka sms. Jag kan inte ens börja skriva.

    Ni vet VCL appen, där finns minst 20 ljudfiler, på mig när jag pratar med andra. Och angående bilderna har jag inte hunnit än, men det är även bilder från lägenheten i mycket konstiga vinklar, även på mig..tex ett kort där jag satt vid datan å kortet e taget underifrån men lite åt sidan, jag har absolut inte tagit det kortet i den hemska vinkeln. En kväll fick jag för mig att bara lyssna på luren...men inte ringa någon, då hör jag mycket mycket svagt ljud av typ radio kom vågor, ja nå märkligt ljud. Gick direkt till barnens mobiler å lyssnade på dem å där var det ju tvär dött. Verkar som att han ibland har nån slags avlyssning på oss här hemma, ringde dottern å berättade vart jag lagt hennes nyckel så hon kom in, senare för jag hinner före...så har nån lindat in nyckeln i papper..å förstört två usbn för internet.

    Alltså, jag orkar inte med att ha det så här....är det ens lagligt
     
  11. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Om du känner dig trakasserad eller hotad ska du såklart göra en polisanmälan.

    Vilken telefon har du? Tydligen har exempelvis Samsung en tjänst som kan radera sms och fjärrstyra telefonen från internet.
     
  12. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Kontakta polisen för allt du beskriver låter i mina öron som trakasseri...minst, kanske även något värre.
     
  13. sandra77

    sandra77 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2016
    Inlägg:
    0
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telenor,halebop
    Telefon:
    Huawei honor

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor,halebop
    Telefon:
    Huawei honor
    Jag är inte admin, måste be om tillåtelse för vissa saker till admin, å jag får inte göra vissa ändringar el inställningar för det har admin typ låst. Han har blockat mig från många sök sidor på internet, genom mitt mail namn å mobil nr, så det skall se ut som nån chrasch grejjs el va det e. Även på mitt gamla mobil nr har han fipplat på med gentemot nordea, så de håller på med nån utredning
     
  14. sandra77

    sandra77 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2016
    Inlägg:
    0
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telenor,halebop
    Telefon:
    Huawei honor

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor,halebop
    Telefon:
    Huawei honor
    vad då tex, med ännu värre....känns som att han tagit över mitt liv
     
  15. Donadoni

    Donadoni Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Han måste varit hemma hos dig för att kunna göra en bråkdel av det du beskriver. Byt lås, han har säkert kopierat din nyckel.
     
  16. sandra77

    sandra77 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2016
    Inlägg:
    0
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telenor,halebop
    Telefon:
    Huawei honor

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor,halebop
    Telefon:
    Huawei honor
    ja nog har han vart in, även fast jag slår av gpsen, så vet han ändock om ja e ute, så nu vågar jag inte lämna hemmet...3 datorer e förstörda, märkliga saker han gör här inne....kan tex ligga mycket viktiga papper bakom ett kort...ändrat om nått i lägenheten....han har blivit helt knäpp. å säger ofta att han önska jag vore död
     
  17. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Jag har svårt att ta dig på allvar.
     
  18. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Kontakta polisen. Det låter allvarligt och är inget vi på ett teknikforum kan hjälpa dig med. Tråd låst.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.