Problem: Hjälp, softbrickad?

Diskussion i 'Galaxy Note 3 - ROM-filer och utveckling' startad av Lasse58, 16 maj 2015.

  1. Lasse58

    Lasse58 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    1 428
    Mottagna gillanden:
    703
    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra 12/512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra 12/512GB
    Haha.... Jo den är riktigt fin. Odin tog Nordiska KitKat, behövde inte Pitten (jäv...t skönt). Allt verkar frid och fröjd. Tack för sällskapet i sena natten.
    Köpte en Note 4 idag och ska sälja denna, killen ville ha originalrom.

    Konstigt nog var jag tvungen att nedgradera, LP funkade inte.
     
  2. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 340
    Mottagna gillanden:
    1 643
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Skönt att det löste sig.
    Av någon anledning så ska saker som aldrig har strulat förr börja strula när man har sålt varan. Just Samsung är väldigt svåra att bricka tack vare deras download mode.
    Jag sålde min S5 idag. Skulle återställa till stock. Gjorde det med KIES eftersom att stöd för S5 finns. Det gick väldigt långsamt för kies att tanka ner firmware. Den stannade på 53%. Jag klickar avbryt, den frågar om jag vill avbryta. Jag svarar nej. Den avbryter. Börjar om. Det tar dubbelt så lång tid mellan procenten som innan. Drar ur laddaren till datorn. Ska flytta mig närmare routern. Datorn stendör. Ny maskin så det är fint batteri. Datorn vill inte starta. Inbyggt batteri så det är ju inget man kan plocka ur för en riktig kallstart. Skiten startar till slut och nu går det tre gånger så långsamt för 1%. Stoppar och kopplar upp mig via MOBILEN. Då går det relativt snabbt helt plötsligt och så funkade det med återställningen. Kan lova att det blev sjukt svettigt framåt sena kvällen. ;)

    Själv byter jag till G3. Blev lite kär.
     
  3. Lasse58

    Lasse58 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    1 428
    Mottagna gillanden:
    703
    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra 12/512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra 12/512GB
    Ja så kan det gå. Men oftast tycker jag det funkar bra.
    Köpte min N4 ny idag. Avvaktar DOA- tiden innan jag rotar. Nöjd med den, kör Nova. Det enda jag vill ha root till är egentligen för att kunna skriva till sd-kortet samt att kunna ändra dpi med textdroider, LP funkar ju riktigt bra. Vi får se om de kommer ut med root utan att trigga Knox.
    Hade faktiskt en G3 tidigare, blev snabbt ganska laggig. Tror Q 801:an inte riktigt klarar av att skyffla pixlarna utan lagg. Min var dock inte rootad.
     
  4. Lasse58

    Lasse58 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    1 428
    Mottagna gillanden:
    703
    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra 12/512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra 12/512GB
    Tack! Det gjorde susen
     
    erik90 gillar detta.