Problem: Hjälp! Systemuppdatering hänger sig

Diskussion i 'One M9 (2015) - Allmänt' startad av isblomma, 13 jan 2017.

  1. isblomma

    isblomma Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är i upplösningstillstånd. Häromdagen slutade Play butik att fungera, eller jag kunde öppna appen men inte installera eller uppdatera några appar. Fick inte ordning på det med omstart av telefonen. Hade en systemuppdatering som låg och väntade så jag tänkte att det var den som ställde till det. Laddade hem och körde igång den. Den hängde sig vid 25% och kom inte vidare. Provade två gånger till, samma resultat. I ren desperation tömde jag telefonen på alla foton och gjorde en fabriksåterställning. Systemuppdatering finns, jag laddar hem och kör igång - och det blir sama fel igen! Hänger sig vid samma %!!

    Dessutom kvarstår fortfarande problemet med att inte kunna ladda hem några appar, så nu har jag alltså en telefon som i det närmaste inte fungerar. Vad gör jag? Har aldrig rootat eller liknande, vill inte göra det nu heller.
     
  2. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Hej

    På htc:s telefoner brukar man kunna få fram en logg som visar i klartext vad som händer när en uppdatering appliceras. Jag kommer inte ihåg den exakta knappkombinationen men testa att trycka på volymknapparna alternativt kombinera med tryckningar på powerknappen under tiden som telefonen arbetar med att installera uppdateringen.

    Vad gäller ditt problem med Google Play, är du den första ägaren på telefonen? Kan du ringa och ta emot samtal? Får du något felmeddelande från play butiken?
     
  3. isblomma

    isblomma Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej! Jag har för tillfället helt gett upp hoppet och lånat en Samsung-lur... Ska testa vid tillfälle när jag samlat lite tålamod och trycka på lite knappar under uppdateringen och se.

    Jag är första ägaren på telefonen, har ägt den i ett och ett halvt år cirka. Samtal och sms funkar felfritt, det är bara playbutiken och systemuppdateringen som krånglar. Snubben på The Phone House hävdade att HTC kan ha kört på en uppdatering som min lur är för gammal för och därför inte kompatibel med, men det känns långsökt tycker jag.
     
  4. aetlun

    aetlun Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2017
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    HTC One M9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    HTC One M9
    Har precis samma problem som isblomma och nån konstig volymknappskombination lyckas jag inte komma på för att se vad som verkligen händer. På min går det bra upp till 24%, hakar upp sig och tuggar lite innan den går över till 25% där den sen tuggar tills hela installationen hänger sig och mobilen startar som tur är om inom 10min. 9ggr har jag försökt de senaste tre dagarna, samma sak varje gång. Och mobilen fortsätter tjata om att jag har en systemuppdatering att ladda ner.

    Har i gengäld inga övriga problem med play butik eller något annat, utan bara uppdateringen.