Fråga: Hjälp Uppskattas

Diskussion i 'Sensation - ROM-filer och utveckling' startad av stenfrisk83, 3 dec 2012.

  1. stenfrisk83

    stenfrisk83 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej alla medlemmar. Har gogglat en del om att roota och får alltid upp denna sidan så nu till min/mina frågor.

    Har en HTC sensation helt orginal med senaste uppdateringen som släppts till denna. Om jag inte missminner mig är det android 4.0.3 med sense 3.6 ?

    Iallafall jag vill roota den och har aldrig gjort något sånt här innan. Hur ska jag gå tillväga. Det jag egentligen vill är att få bort 3,s appar som finns på den och kanske få den till en nyare version med någon bra custom firmware. Jag är nog mest ute efter stabilitet och fart. Kan gå ner lite på design typ om ni förstår vad jag menar ? Så gärna tips på någon bra firmware man kan köra...
    Så om någon vänlig själ skulle kunna berätta lite snabbt steg för steg som jag behöver göra för att uppnå mitt mål skulle det vara guldvärt.

    Såg längst upp en klistrad tråd om hur man går tillväga men den har något år på nacken så vet inte om den gäller fortfarande? Kanske finns andra sätt nu eller att det inte går att göra så längre ? Vad är lättast idag och vad kommer fungera för min tele ?

    tacksam för svar....
     
  2. llama

    llama Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    1 755
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    kolla exakt vilken version du har, dumt att chansa. du går in i inställningar och om telefonen!
    skulle rekommendera att du tittar på XDA då guiderna där är up to date, iallafall på populära mobiler som sensation!
     
  3. jinx

    jinx Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    på xda fins allt du behöver veta. dock krävs der tålamod och envishet. kan va klurigt o trixigt med wiretricket. oavset om du använder dig sv htcdev unlock eller utan riskerar du att förstöra din telefon.

    Ang rom till senare rekomendererar jag elegansa blitz. Inte sense 4. roms då dom kräver mer än vad sensation kan leverera o din telefon blir slö o långsam. vist dom har fördelar i smidighet o funktioner men inte värt då det blir fördröjningar i allt.
    ni som nu säger att vipers minsan är snabbt. gör en backupp o testa en sense 3.6 rom. ni kommer bli förvånade hur snabb er sensation blev och hur bra batteritid.ni får.
     
  4. stenfrisk83

    stenfrisk83 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    var inne och kollade och android versionen var som ajg skrev och sense,n också... Xda säger ni då ska jag kika vidare lite där... Wire tricket du pratar om vad innebär detta och måste det göras ? Har läst lite svagt om det men inte riktigt förstått vad det är ännu.
     
  5. jinx

    jinx Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    du ska kortsluta två punkter på baksidan. med exakt timing är det.som är det trixiga o kräver ofta många försök. första gången klara ja de på första. andra gången tog de typ 30 försök
     
  6. Boiink

    Boiink Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    De där med kortslutning känner inte ens jag till och har ändå kört root och custom rom länge. Så det är nog lite överkurs tror jag men läs xda trådarna och kolla lite youtube så är det inte så komplicerat
     
  7. jinx

    jinx Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    överkurs? du kan inte göra en sensation s-off utan wiretricket om du har hboot 1.2x
     
  8. Boiink

    Boiink Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har min S-off och inga problem med att smacka in roms. Har då aldrig varit på baksidan av sensation och kortslutit något.. Är väl bara om du ska använda juopunutbear?

    Edit: HBoot 1.27.1100
     
  9. Droid119

    Droid119 Guest

    Har en fråga hur gjorde ni EXAKT med wiretricket. Fattar inte ett skit utav dem på xda och får knappt ut något vett ur dem heller. Höll ni tråden med fingret på ja skalet på sdkortet? och sen bara nuddade guldkontakterna i hålen? eller hur vafan ska man göra..? ifall någon orkar förklara..
     
  10. jinx

    jinx Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    fins video på sidan där du ladda ner programmet som visar
     
  11. Droid119

    Droid119 Guest

    Jodå en fråga jinx ska man trycka tråden hårt eller bara nudda guldkretsarna?

    Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
     
  12. Droid119

    Droid119 Guest

    En till fråga kan någon utav er utan testa att boota mobilen utan snabbuppstart. Min vibrerar inte vid uppstart utan snabbuppstart inte när man går in i recovery vibrerar den inte, vågar man köra juopunutbear ändå?

    Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
     
  13. jinx

    jinx Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    du behöver bara nudda. o stäng av snabbstart helt meningslöst o ställer bara till problem.

    det kan ta ett par försök med wiretricket så ha tålamod timingen är de svåraste ofta är man för långsam
     
  14. Droid119

    Droid119 Guest

    Gött :) Ska bara skicka in min nalle till Service sen blir det cyanogenmod :D