Hörlursuttag problem

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av SaltnPepper, 9 jan 2017.

  1. SaltnPepper

    SaltnPepper Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2017
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Finns en tl;dr version :)

    Hejsan, jag har nyligen köpt ett par nya hörlurar (Marshall Mode), och har märkt att när jag använder hörlurarna så kan man höra ett knastrikt statiskt ljud.

    Först så kunde jag knappt märka att det var något fel med hörlurarna med under en promenad runt stan så märkte jag att det statiska ljudet överröstade själva musiken jag försökte lyssna på, och efter ännu ett tag så blev bara värre.

    jag lämnade tillbaks hörlurarna till Media Markt där jag köpte hörlurarna och fick ett par nya men problemet försvann inte.

    Jag misstänker att problemet kan vara i hörlursuttsget men det ser ut som att alla andra hörlurar jag har fungerar perfekt utan att något irriterande ljud skapas i bakgrunden.

    Har försökt att rensa uttaget med lite bomull men problemet är fortfarande kvar.

    Det irriterande statiska ljudet uppstår dock bara ibland och försvinner (för en stund) när än jag blåser in i hörlursuttsget.

    Finns det något sätt jag kan fixa detta problem? Uppskattar all hjälp :)

    tl;dr Problem med nya hörlurar, uppstår ett statiskt ljud när än jag änvänder hörlurarna men har inget problem med andra hörlurar.
     
  2. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Du har inte möjlighet att testa lurarna i en annan lur? Gärna samma modell... Skulle ju kunna vara att det sitter någon skit längst in i uttaget som gör att det glappar lite, och det kan ju visa sig annorlunda på några hundradels millimeter som olika kontakter kan skilja...
     
  3. arvesen

    arvesen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    493
    Mottagna gillanden:
    155
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Samsung Tab A 10.1
    Brukar samlas en del fickludd i hörlursuttaget för mig! :) Brukar då ta en tandpetare och försiktigt pilla ut det!