Problem: Honor 7 kastas ur WiFi samt återinloggning

Diskussion i 'Honor' startad av BaltzarHubbe, 4 aug 2017.

  1. BaltzarHubbe

    BaltzarHubbe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    2
    Skapar detta ämne då jag vill delge info och ev lösning på ett problem som jag haft under en längre tid med min Honor 7 telefon.

    Sedan ca 5 mån tillbaka har jag haft stora problem med att min Honor 7 konstans kastas ur WiFi för att strax därpå automatiskt loggas in igen. När detta händer tappar den kommunikation med min Chrome mm, vilket medför att jag antingen får starta om telefonen eller vänta i drygt 20 min innan den åter hittar Chromen.
    Detta hände även hos polares WiFi, som har andra routrar och Internetlev.


    Olika åtgärder - Ej löste problemet:
    + Testade att stänga av WiFi+. Trodde telefonen kanske fick in en starkare WiFi signal och under en kort stund försökte hoppa över till ett annat WiFi.
    Genväg: Settings / WiFi / WiFi+

    + Nollställde alla Nätverksinställningar:
    Genväg: Settings / Advance settings / Backup & Restore / Network settings reset

    + Fabriksåterställde telefonen (Nollställer all data i mobilen)
    Genväg: Settings / Advance settings / Backup & Restore / Factory data reset


    Lösning:
    Telefonen funkade fint i ca en vecka efter fabriksåterställning innan den åter började flippa ur.
    Av en slump lyckades ja backtracka vad jag gjort precis innan telefonen började flippa ur. Google Maps gps historisk loggning av vart du rör dig, var boven. När jag stängde av den, slutade problemet helt. Troligen använder Maps WiFi för att kolla vart du är och detta medför att telefonen kastas ut.

    För att stänga av historisk loggning av gps i Google maps:
    Google Maps / Settings (tre parallella linjer) / Your timeline / Settings (Tre punkter) / Settings / Location History


    MvH
    Baltz
     
    bernard och inact_0018 gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Vad märkligt att det hade att göra med platshistoriken. Tack för rapporten - skall ha i åtanke om någon klagar på samma fel.
     
  3. BaltzarHubbe

    BaltzarHubbe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    2
    Bara kul att hjälpa till!
    Ha det gött!