HTC A9

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av huskul, 20 okt 2015.

  1. huskul

    huskul Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    2 905
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U

    MINA ENHETER

    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U
    tydligen ska HTC släppa uppdatering till A9 senast 15-dagar efter att Google släpper ny version

    då säger jag
    sk*t snack


     
  2. Chiftin

    Chiftin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2013
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Motorola One Hyper

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Motorola One Hyper
    Skapade också precis en tråd om denna telefonen :D

    Varför skulle det vara skitsnack?
     
  3. huskul

    huskul Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    2 905
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U

    MINA ENHETER

    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U
    dom menar säkert bara uppgraderingen till M
    sen hinner det komma nya telefoner och A9 glöms bort
     
  4. jmkhenka

    jmkhenka Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Nu var det "15 dagar efter Nexus" så det kan fortfarande vara en månad eller två efter officiel release.

    Men som GPE-ägare tror jag på dom, då GPE M8/M7 fått uppdateringarna snabbt. Med undantag då för M som verkar dröjja av nån anledning.
     
  5. Fok

    Fok Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    /rant

    Jag kan inte förstå att de har sån skillnad i pris mellan USA och Europa. Och inte att det inte skiljer med 399 USD och nästan det dubbla i pund eller Euro. Vem fan betalar det?

    I alla reviews man ser ses den ju som en rival till Nexus 5X men det är ju i USA där priset är ungefär detsamma. I Europa är det ju skrattretande. Skulle vara kul att höra av HTC hur de resonerar. Jag vet att de skrivit att det är den här säsongens flagship device men då är det ju inte konstigt om det inte går så bra för företaget heller.

    http://www.gsmarena.com/htc_one_a9_...nsive_in_europe_than_in_the_us-blog-14581.php

    /End rant
     
  6. jmkhenka

    jmkhenka Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Priset i usa och sverige är väl ganska "likadant" dvs, båda är dyra som stryk i sverige men procentuellt är väl skilladen ungefär densamma.
    379/399 vs 4490/5840

    eller kanske inte..
     
  7. Fok

    Fok Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Nej, jag har svårt att förstå det faktiskt. Tror den hade konkurrerat med Nexus 5X annars i vissa avseenden.

    Frågade HTC och efter att först hävdat att det beror på VAT så är det nu ett lanseringspris i USA.

    Kommer nog sälja som smör här i alla fall....
     
    Last edited: 26 okt 2015
  8. jmkhenka

    jmkhenka Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Efter den inledande frossan över Nexus så verkar A9'an bli mer och mer intressant för mig. Dels för att jag gärna kör HTC för lojalitetens skull.

    önskade bara den kunde komma som GPE/AOSP utöver Sense då det är GPE jag gillar med min M8.

    Men jag har lite ångest över det hela, A9, 5X eller 6P? 6P är jag orolig ska bli för stor och 5x är ganska stor den också samtidigt är ljudet under all kritik samt att A9 är snyggare och får man tag på 3GB modellen så är det dessutom en plus vs Nexus 5. inte för att 2GB på min M8 någonsin har varit ett problem.
     
  9. kupster

    kupster Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2012
    Inlägg:
    817
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Är också sugen på en A9.
    Men vill likt många andra ha 3 gb varianten. Tror som jmkhenka att 2 gb räcker men vill framtidssäkra mig.
    Båda nya nexus är ointressanta eftersom 6p är för stor och LG gör 5x.
    Inget ont om LG men ljud har aldrig varit deras starka sida.

    Synd bara att dom inte lagt in IR i A9:an. Gillade de på M8:an och saknar de i min desire eye nu
     
  10. Fok

    Fok Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Hur resonerar du kring prisskillnaden då? Jag tycker om något att A9 borde ligga strax under Nexus och inte 1500 mer.

    MVH

    Fok
     
  11. Poteta

    Poteta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    457
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Har någon gått ut med priset i Sverige än?
     
  12. jmkhenka

    jmkhenka Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Priset är störigt, men samtidigt vill jag ha en telefon jag är nöjd med damned the price. Om ett år kommer inte 1500 spela någon roll. Risken är annars att man vill byta telefon igen, och då blir det ju dyrare.

    Det är nog lite därför iphone säljer så bra som dom gör - folk bryr sig inte om priserna så länge man slipper kompromissa.

    Tex jag är lite sur att jag inte köpte en ny macbook för dom 14000 jag la på min windows-laptop. Prestandan kanske är bättre eller densamma, men helhetsintrycket är mycket bättre med vilken Mac somhelst vs windowsdatorer.
     
  13. kupster

    kupster Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2012
    Inlägg:
    817
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Ligger ett test ute på mobil.se. Dock är de ett enligt mig dåligt test. Får invänta gsmarena och deras test för att få en bra bild över telefon
     
  14. sydeu

    sydeu Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 578
    Mottagna gillanden:
    426
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    Förstår inte hur någon kan överväga att köpa en telefon som bör kosta omkring 3000 kr för 6000 kr. OnePlus X känns som en direkt konkurrent till A9 spec/utseende-mässigt. OPX har en något bättre processor, är enligt mig snyggare (a9 är också riktigt fin) och håller ett mycket konkurrensmässigt pris. Hade a9 försökt tävla med ett pris i mellanklassen där den kan konkurrera hade det kunnat bli ett köp för mig. Nu ser det snarare ut som att HTC istället tar ytterligare ett steg mot graven.
     
  15. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, jag har heller inte inte sett någon som inte ifrågasätter priset. Svårt att förstå hur HTC kan motivera det (annat än att de förstås behöver pengar...).

    Jag är själv en stor fantast av deras UI och inte minst byggkvalitet/materialval, men någon måtta får det ju vara. Ett visst prispåslag köper jag, men inte 3000 kr.
     
    Last edited: 30 okt 2015
  16. Hcore

    Hcore Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    Beställde luren igår från Tele2, HTC-nörd som jag är. Har släppt Kina-mobilspåret som jag var inne på ett tag.

    Fördel med denna är väl skärmen, gillar AMOLED. Designen ser clean ut och intressant med Android 6.0.

    Får väl se när man får telefonen, såg i orderbekräftelsen att dom inte uppdaterat min folkbokföringsadress jag bytte för ett år sedan så telefonen lär landa i annan stad då dom inte kunde ändra leveransadressen i efterhand. Men dom lovade att jag skulle få kolli-id när den väl skickats om jag hör av mig. Vi får se hur enkelt det går, har hört att det är lite knas att få ut kolli från Tele2.
     
    indika gillar detta.
  17. kupster

    kupster Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2012
    Inlägg:
    817
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Är också fan av HTC. Men den nya moto x Force är riktigt intressant också. Svårt val. Hoppas båda släpps så att jag kan se och känna dem. Sen avgör jag vilken de blir. Enda osäkra kortet på moto x Force är ljudet. De måste vara bra annars blir de inget
     
    bernard gillar detta.
  18. jmkhenka

    jmkhenka Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    För mig känns A9'an vara den telefon i år som har minst kompromisser men fortfarande har dom.

    vore nice med 3/32 versionen.

    tidigare pendlade jag mellan 5x/6p men nu är det a9/5x/6p men 6p är jag orolig ska vara för stor och 5x för många störiga kompromisser och inte estetiskt tilltalande.

    a9'an är snygg och gränsnitter verkar också snyggt och i kombination med skärmen (oled) så blir nog hela telefonen "trevlig" och det är det den får bra kritik för. Oavsett vad man säger om iphone-likheten.

    vore dock spännande och se vad M10 kommer erbjuda. Men risken är stor att den är en A9 fast i 5.5+ storlek ala iphone 6+.
     
  19. Hcore

    Hcore Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    Plockade ut telefonen idag från Posten. Körde igång Antutu Benchmark, ca: 38000 i score.

    Enligt topplistan sämre än HTC One M9.

    I övrigt känns telefonen sjukt stabil i handen, bra byggkvalité. För tidigt än att säga hur Android 6.0 lirar och batteritiden. Ca: 55% laddat vid uppstart, håller på att ladda upp den nu till fullt.
     
  20. kupster

    kupster Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2012
    Inlägg:
    817
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Skriv gärna några korta ord om hur den är.
    Är personligen mest nyfiken på ljudet och kameran och dess OIS.