HTC One V så trött ibland?

Diskussion i 'One V' startad av toien, 8 apr 2013.

  1. toien

    toien Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej. Vet att det är en småkorkad fråga, men jag ger det en chans. Jag har telefonen i rubriken, och ibland laggar den nåt så oerhört. Kan ta minuter att t ex öppna ett sms, eller att prova ringa, medans ibland rullar det på som tåget. Jag är väl inte helt novis när det gäller elektroniska prylar och så, men får inte ihop det varför den beter sig som den gör. Vet att det inte är den vassaste telefonen, men när den är på humör så funkar den tillräckligt bra för mina behov. Har inte så väldigt många appar installerade i den, påverkar det? Har ett 8 GB minneskort i den, spelar det stor roll om det är av en snabbare typ för prestandan?
    Återigen, vet att det är väldigt allmänna frågor, och att det är svårt att ge ett entydigt svar på dem, men ni får ta det för vad det är, liksom
    Tobbe
     
  2. seidse

    seidse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2012
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  3. Thiesen

    Thiesen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 052
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

  4. toien

    toien Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    O nej, vi missade inte att det finns ett forum för min telefon. Orsaken till att jag ställde den här var liksom att jag inbillar mig att det kanske inte bara är hårdvarurelaterat, utan möjligen också Androidrelaterat på nåt vis. Jag kan vara ute och cykla helt fel, och ber då om ursäkt för det.
     
  5. dvdk

    dvdk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har också en One V med exakt samma problem. Ibland är den sjukt långsam.
    Efter att ha avinstallerat alla onödiga appar och tagit bort hundratals sms så går det bättre, men ibland kan den vara trött.

    Skulle tippa på att en single-core processor inte klarar att hantera allt längre. Man får ta ett djupt andetag och slappna av och sedan vaknar den så småningom :)