HTC stammisar: tänker ni stanna?

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av Keisu, 1 mar 2015.

?

Tänker ni som alltid haft HTC fortsätta eller ge upp?

  1. Ger upp - hade hoppas på mer detta år.

    7 röst(er)
    24,1%
  2. Fortsätter - Finns inget annat som passar mig bättre.

    15 röst(er)
    51,7%
  3. Väntar på proffsrecensioner innan jag bestämmer mig.

    7 röst(er)
    24,1%
  1. Keisu

    Keisu Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag har alltid haft HTC. Överger nog HTC nu. Min m8 har sprucken skärm och hade tänkt byta till m9. Men efter att ha sett vissa konkurrenters förbättringar (*host*samsung*host*) kommer jag nu att byta märkte. HTC har helt enkelt inte hängt med. Dessutom tyder recensioner av CPU/GPU också på att Exynos har blivit sjukt mycket bättre än Qualcomm.
    Trodde aldrig jag skulle gå över till samsung och det hade jag inte gjort heller men nu har de förbättrat allt jag hade emot dem (design & mjukvara) att det inte längre finns argument emot.

    Farväl HTC. Blir inte förvånad om det blir konkurs innan året är slut.


    Kan moderator redigera rubriken till "Omröstning."? Jag trodde så skedde automatiskt.
     
  2. snej81

    snej81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2013
    Inlägg:
    1 171
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4
    Telefon 2:
    Huawei Mate 20 Pro
    Telefon 3:
    Samsung S7 Edge
    Måste tyvärr instämma. Efter 8 år med HTC så hade jag klart högre förväntningar på M9. Tråkigt, men tyvärr den bittra sanningen.
     
  3. adaq

    adaq Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2014
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hade en HTC wildfire s för många år sedan. Blev sur på den och sa "aldrig mer htc". Skulle dock kunna tänka mig en HTC one, men tycker att M9 är en besvikelse då jag hade högre förväntningar på HTC. Så jag kommer nog nu att stanna kvar i nexus serien så länge den finns kvar.
     
  4. Keisu

    Keisu Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Enligt Engadgets Preview ser M8ans kamerabilder bättre ut än M9an i dagsläget. Något som de hoppas fixas med mjukvaruuppdatering. Dåligt HTC!
     
  5. Claes B

    Claes B Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    39
    Telefon:
    Pixel 4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 4
    Telefon 2:
    Pixel
    Antagligen blir det en M9 som ersättare till M7:an, framförallt eftersom Sense är trevligare än nåt annat.
    Men om det kommer visa sig att den är markant sämre än konkurrenterna så får jag väl tänka om...
    Har svårt att förstå kritiken om utseendet, jag tycker den ser bra ut. Det är ju en evolution från M7-M8... Det är ju inte så att Samsungs lurar ser bättre ut direkt, One är fortfarande en av de snyggaste i mina ögon.
    Väntar på recensioner och ser vad jag gör sen.
     
  6. M3Johan

    M3Johan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2012
    Inlägg:
    421
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    HTC u11 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    HTC u11 plus
    Info:
    Magisk
    Telefon 2:
    HTC One M7 [stone dead]
    ROM:
    none
    Info:
    Brickad rejält
    Telefon 3:
    HTC one x
    ROM:
    stock root
    Info:
    Den används som webradio numera
    Jag stannar. Jag bryr mig inte så mycket om vilken som är bäst på papperet utan jag vill hellre trivas med telefonen jag har. Det har jag gjort med varenda HTC, så jag stannar kvar.
    Vi får se hur Samsungs metalltelefoner blir... Kanske blir de intressanta.
     
  7. Keisu

    Keisu Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Fast kameran på m9an verkar vara katastrof enligt både engadget och the verge som haft telefonen ett tag redan. Samsung satte en kamera med en aperture på 1,9 och behöll 16 megapixlar - alltså verkar Samsung har gjort det vi ville ha utav "Ultrapixel"-kameran från m8an och m7an, fler megapixlar men bättre ljuskänslighet.

    HTCs kameror i deras andra mobiler som inte varit "Ultrapixel"kameror har dessutom varit katastrofala jämfört med konkurrenterna. Bevisligen har de inte lyckats bättre denna gång. Bortsett från upplösningen älskar jag kameran på min m8. Hade verkligen hoppats att de skulle pusha fler megapixlar i den istället.

    HTC sense är fantastiskt och har alltid varit det. Dock verkar samsung ha krympt gapet där.
     
  8. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Tror kameran kan bli något bättre med mjukvaruuppdateringar. Verkar ju vara en Sony standardsensor, som funkar ok i deras mobiler. Fast jag avvaktar nog till i höst. Än finns det liv kvar i M7:an.
     
  9. M3Johan

    M3Johan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2012
    Inlägg:
    421
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    HTC u11 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    HTC u11 plus
    Info:
    Magisk
    Telefon 2:
    HTC One M7 [stone dead]
    ROM:
    none
    Info:
    Brickad rejält
    Telefon 3:
    HTC one x
    ROM:
    stock root
    Info:
    Den används som webradio numera
    Sen tycker jag det är bra att de stannar vid full-hd. Det behöver inte vara mer på en telefon tycker jag. Bara en massa slöseri med batteri och kraft.
    Någon katastrof tror jag inte att kameran är, då har man inte sett katastrofer.
     
    jnsson gillar detta.
  10. fogy

    fogy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    357
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    OnePlus 6T
    Ja jag är lite kluven. Den enda anledning till att byta från min nuvarande M7 till en M9 skulle vara en bättre kamera (min OP-sensor har lite grönskimmer som de flesta andra) samt bättre batteritid. Jag hoppas innerligen att HTC kan fixa till kameran med ny mjukvara men frågan är hur mycket man ska hoppas på? Blir det inte mycket bättre så behåller jag nog min M7 tills vidare. Eventuellt byter jag batteriet för ett par hundralappar och får en så gott som ny telefon.
     
  11. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Känns som att det är små barn som är ledsna över att de inte fick en helt ny design. Det är ju massor med förändringar under huven, är detta Swedroid eller typ Aftonbladet där man inte förstår skillnaden mellan iPhone 5 och 5s?

    Kör på S6 ni för att ni är sura, men vad är det som är så mycket bättre? Den antagligen sämre batteritiden? Exynos med en halvsjaskig implementation av 14nm (inte riktigt 14nm, kolla Anandtech), dessutom är det möjligt att S810 blir bättre i slutändan pga Qualcomms förbättringar och TSMC:s finslipade tillverkningsprocess. Touchwiz vs Sense, behöver vi verkligen prata om det? Högtalarna? Visst, skärmen kanske är något bättre i färgåtergivning, men ni kommer inte märka att det är 577ppi. Det kommer suga ut prestanda och batteritid, GPU benchmarks visar att on-screen prestandan är 70% bättre på M9.

    Angående kameran så är det en Toshiba, inte Sony, och HTC har sagt att de arbetar hårt med att förbättra kvaliteten via mjukvaran, framförallt i sämre ljus.
    HDR funkar mycket bättre nu, och det är inte lika mycket problem med överexponering.
     
    Wafflez, Poteta, maxperes och 1 annan gillar detta.
  12. Phpanos

    Phpanos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    61
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Har du någon källa på att HTC har sagt att dom arbetar hårt med att förbättra kvaliteten via mjukvaran? Vore intressant att läsa :)

    Jag har för övrigt Nexus 5 och är främst ute efter bättre batteritid, men också bättre kamera + högtalarljud. Har varit inställd på att köpa M9 men kameran får mig tyvärr att tveka lite. Får avvakta och se vad som händer. Det är också första gången jag skulle kunna tänka mig att köpa en Samsung. Bara det att jag HATAR deras ikoner och gamla touchwiz.
     
    Last edited: 2 mar 2015
  13. UIJ

    UIJ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2013
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    53
    Telefon:
    Apple Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Apple Iphone 13 pro max
    Telefon 2:
    HTC One (M7) (M9)
    Telefon 3:
    HTC Desire
    Platta:
    Ipad pro 2020
    Jag var ju rätt fast besluten om att byta min m7a oavsett vad som dök upp. Men jag börjar tveka faktiskt.
    Dels svider priset en aning, vad betalar jag för jämfört med att byta upp mig till en M8 så länge.? Sen är jag inte helt tillfreds med "nyheterna" i den, känns som ett mellanår. (Utopia in Progress?)
    Designen har jag ingenting emot, även om den är sjukt lik m8an. Skulle nog älska den när jag väl har den i handen.

    Att byta till något annat märke känns dock inte aktuellt, inget som riktigt kan mäta sig med helhetsintrycket av HTC kan jag tycka. Jag behåller nog m7an 1 år till i sådana fall.
    Avvaktar recensioner innan jag bestämmer mig.
     
  14. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Jag stannar :cool:
    Är hypernöjd med min M8 och lär vara det tills 10 kommer ut. All gnäll om kameran och svarta ramen är överdrivet.
    Dock ser M9 ganska ful ut rent designmässigt (baksidan främst) tycker jag, så jag behåller min nuvarande M8.
    Sense är dessutom underbart <3

    Haha jo :teeth:
     
  15. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Ja, Sense har varit en positiv överraskning på M7an. Är dock lite orolig över att de ska börja samla platsdata, speciellt som de verkade vilja använda dem till att visa annonser på hemskärmen enligt Verge. Känns som fel spår. Förhoppningsvis går väl sådana funktioner att stänga av.
     
  16. Wafflez

    Wafflez Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2011
    Inlägg:
    1 316
    Mottagna gillanden:
    255
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Telefon 2:
    Htc 10
    Kommer inte att skaffa någon ny mobil. Dock hade jag lätt valt m9 före s6. Glasbaksidan på s6 känns sådär med tanke på hur det gått för tex Sony med själv sprickor. Sen gillade jag Sense som fan när jag hade min m7 ☺
     
  17. Keisu

    Keisu Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Håller med dig där. Men AMOLED har gått om LCD3 som HTC kör i kvalitet :). Sen duger 1080p för mig av samma skäl som du säger. Har inte One m9 bättre batteritid än Samsung i test så blir jag förvånad :).
     
  18. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    http://www.theverge.com/2015/3/2/8133227/htc-one-m9-camera-sample-images

    Varsågod, står även på andra sidor och HTC skriver det själva på sociala medier.
    Lite tråkigt att HTC inte bytte skärm till en bättre 1080, men jag tar lätt denna över en ström och prestandaslukande WQHD skärm. Ärligt talat efter att ha läst runt ordenligt blir jag sugen på att byta ut min M8, dels pga de mycket bättre och snabbare kamerorna, men även alla små förbättringar här och där, som ljudet och att hela framsidan nu är i metall. S810, större batteri och 3GB LPDDR4 är inte heller det fy skam. Men jag inväntar recensioner för att se vad den verkligen går för.
     
  19. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 550
    Mottagna gillanden:
    8 787
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Det finns i princip ingen bättre LCD-skärm än den som sitter i One M8 och är det samma i M9 så lär man knappast bli besviken. Det enda jag hört är att några säger att den i M9 har lite kallare färger, men det kan vara något som fixas med ny mjukvara från HTC om inte annat så lär det komma en mod för att ställa in skärmen om man så vill.
     
  20. Phpanos

    Phpanos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    61
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Tack! Jag tycker att displayen på M8 är riktigt grym. Antar att det är samma på M9. Kul att dom i alla fall valde att stanna kvar på 1080 samt ha större batterikapacitet. Blir nog ett köp för min del.