Huawei Mate Edge

Diskussion i 'Huawei Allmänt' startad av Oceanic, 16 maj 2016.

  1. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 408
    Mottagna gillanden:
    4 151
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Jag det är såpass många övertygande läckor och källor som bekräftar att Huawei Kommer släppa en telefon med böjd skärm tillverkad av Samsung. Vi kan alltså vänta oss en konkurrent till Samsung Galaxy S Serie.

    Ryktena är såpass många och det är flera källor som bekräftar att att huawei gör sig redo. Hurvida namnet på telefonen blir edge är ej säkert, det är också inte helt säkert om telefonen kommer ha böjd skärm på sidorna, en källa påstar att skärmen istället kommer vara böjd i botten och toppen på telefonen, en annan källa bekräftar att dom kommer ha en edge skärm från samsung men att dom inte kommer användas på samma sätt som samsung edge.

    Det är väldigt troligt att Huawei Mate S2 kommer släppas i samma tillfälle och att det där finns en edge variant och en vanlig.

    För mig som sitter kvar på Mate 7 väntar jag på den perfekta uppgraderingen och Huawei Edge är nog den telefonen som jag har mest förhoppningar för. Vad som gör mig mest orolig är att dom kommer besluta sig att ha för liten skärm, jag vill ha en phablet, mellan 5.7 tum och absolut max 6.2 tum (förutsatt slimmad screen to body ratio). Chansen är att den släpps i för liten storlek... Något annat jag är orolig över är att dom kommer snåla med batteriet som dom gjorde med Mate S serien

    När man köper telefon så är timing allt... Note 6 kommer släppas i augusti månaden innan så det gäller att ha is i magen och se vad Huawei har att komma med månaden efter.

    Vill helst inte vänta på Mate 9 i november...
     
    Last edited: 16 maj 2016
  2. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Har ju en S7 Edge och jag kan säga att det enda en Edge-skärm tillför är snygg design. Det är verkligen inte praktiskt på något sätt snarare så att det gör så att telefonen blir mycket jobbigare att använda. Ska bli intressant att se om Huawei kommer med något dylikt. Det finns ju dock inga funktioner som kräver det eller blir bättre med en Edge-skärm. Bara estetiskt ifall du frågar mig.

    Att den är böjd uppe och nertill istället låter faktiskt inte troligt. Då behöver de ju vara helt utan bezel uppe och nere i så fall. Inte speciellt troligt.
     
  3. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 408
    Mottagna gillanden:
    4 151
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Ja jag håller med dig det handlar mer om det estetiska än den funktionella. Samsung försöker få en att tro att funktioner som att svipa från sidan osv är unika för telefoner med edge skärm men faktum är att det finns ett flertal appar där man kan swipa från sidorna för att aktivera vissa saker.. ett exempel är EAS App switcher som jag använde förut.

    Vi får se om dom lyckas göra en monster mobil som träffar rätt på alla punkter DVS

    *Rätt skärmstorlek helst phablet segmentet

    *Stort batteri (batteritid är faktiskt viktigt vad som talar emot är att det kommer bli 2k skärm)

    *snygg form faktor och design (det kan kan vi nog vara säkra på huawei lyckas oftast med detta nuförtiden)

    *Slimmade yttermått gärna likvärdig screen to body ratio som Mate 8 och inte p9 som har sämre screen to body ratio

    *Bra kameror (vi kan nog vänta os en uppdaterad version av P9ans dubbla kameror med lecia märkning)

    *Med största sannolikhet kommer EMUI 5.0 introduceras i samband med Huawei "edge" som ska vara skapat på huaweis nya kontor i USA för mjukvaru design som leds av föredetta gränsnitts designerna från apple Abigail broody. Vi kan alltså vänta oss en större uppdatering vad det gälller design och koncept. Hittils de enda vi sett från Abigail broody är mate 8ans ikon paket (detta bekräftas om ni kollar på den kinesiska releases eventet där hon är med).

    *Vi kan vänta oss Kirin 960, vad vi kan vänta oss är likvärdig cpu prestanda men att det kommer vara en 8 kärning GPU istället för dagens quad baserade gpu. Men det är ju just GPU delen som är deras alkikeshäl dom hänger bra med när det gäller cpu prestanda (specielllt multicore)

    *Kirin 960 kommer ge oss stöd för Cat 12. (hurvida de svenska operatörerna har stöd för detta i dagsläget är jag inte säker på )

    *6 GB ram