Fråga: Huawei P10 vs S7/S8

Diskussion i 'P10-serien' startad av Wasti, 10 aug 2017.

  1. Wasti

    Wasti Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    18
    Telefon:
    Den senaste

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Den senaste
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10,5"
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Huawei smartwatch
    Hej!
    Har en S7 Edge som jag är/var nöjd med, tillräckligt nöjd för att inte uppgradera till S8an. Nu har skärmen spruckit på S7an men den funkar fortfarande och tycker det känns tungt att lägga ner 7kkr på S8an då jag som sagt inte tycker att skillnaden är tillräckligt stor. Tanken var att leva med sprucken skärm till nästa Samsung kommer ut, note eller nästa S. MEN, sen trillar jag över Huawei P10...

    Jag kan köpa en P10a för 3kkr, splitt ny med kvitto och garantier. Det som lockar mest med denna telefon är dubbla sim (då jag även har företagstelefon) och 64GB minne, dom 32GB jag har i S7an är alldeles för litet.

    Så nu till min fråga; Är det någon som har erfarenheter av att ha gått från Samsungs senare telefoner (S6-S8) till P10an och isf, är det värt det/stor skillnad?

    Använt mig av många telefoner (aldrig Huawei dock) men dom senaste åren har jag hållit mig till Samsung men är absolut ingen fanboy dock är jag mycket för prestanda och hatar microlagg etc. Spelar inga spel utan det är mest mail, mycket bilder och sociala medier. använder mig även av Huaweis smartklocka.

    Tacksam för tips, idéer och synpunkter.

    //W
     
  2. tictoc

    tictoc Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    263
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Jag kom visserligen från en Note 3 via Samsung Galaxy express (tror jag att den heter) via Honor 8 till P10 men jag kan ge lite relevant input ändå, tror jag: Kameran är makalöst bra när det gäller stillbilder, jag tycker personligen att det är den totalt sett bästa kameran av alla. Jag tycker inte att telefonen laggar i något läge. Gränssnittet är väldigt bra, bättre än Samsungs, tycker jag, sånär som på några irriterande buggar... Jag skulle inte tveka att välja P10 för de pengarna - jag köpte själv för 3266:- och tycker att det är det bästa köp man kan göra just nu.
     
    Wasti och Albin N7 gillar detta.
  3. 10cent

    10cent Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    756
    Mottagna gillanden:
    301
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra
    Har haft både en S8+ och en Huawei P10.
    Båda har sina fördelar och nackdelar.
    Men för 3000kr så kommer du inte hitta en helt ny mobil som är bättre än Huawei P10.
    Så rent kostnadsmässigt så hade jag köpt P10an utan någon som helst tvekan.
     
    Wasti gillar detta.
  4. Svampen

    Svampen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    623
    Mottagna gillanden:
    219

    MINA ENHETER

    Köpte min P10a på Tele2 för 2595kr och en S8a är säkert bättre, men kostar å andra sidan tre gånger så mycket.
    Kvick och utan lagg är den.
    Det trista är att den har iPhone bezels.
     
  5. Tomaro

    Tomaro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2011
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    129
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10e
    Det stora felet på p10 är den kombinerade fingeravtrycksläsaren/bakåtknappen. Som en recensent skrev om honor 9, som har separata touchknappar utöver fingeravtrycksläsare,"Du kan ställa in telefonen att fungera som P10 med enknappsnavigering, men varför någon skulle vilja göra det är mer än vi begriper."
     
  6. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 499
    Mottagna gillanden:
    1 055

    MINA ENHETER

    själv begriper jag inte varför man inte skulle vilja ha enknappsnavigering. så extremt smidigt när man lärt sig. om man inte vill ha det kan man på p10 få vanliga onscreenknappar också.
     
    Svampen, Templo och Albin N7 gillar detta.
  7. Tomaro

    Tomaro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2011
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    129
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10e
    Knappar upp på skärmen känner jag är en dålig tradeoff men den enknappsnavigering som finns är inte direkt bra.
    Eller så är det fel på mig, de som sker vid försök att navigera mellan olika appar är i nio fall av tio att appen man har uppe stängs eller bakåtklick och man får göra svepa om. Det vill säga dess beteende är slumpartat.
    Min vanliga metod för att navigera har därför blivit att alltid trycka hem och sedan försöka mig på att svepa.
    Blir intressant hur det blir på vintern, med touchvantar fungerar knappen inte alls, med touchpenna verkar den fungera. Dvs då blir det till att skifta till knappar som snor yta om men ska vara ute och pilla på telefonen.
     
  8. mrnenad

    mrnenad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2014
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Sjukt smidigt o jag älskar det! Även frugan
    Jag kör P10 plus o frugan p10
    Gick från OP2 o frugan Honor 8
     
  9. livinl0ud

    livinl0ud Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2016
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    5 653
    Operatör:
    Halebop & Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop & Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max 256GB
    Platta:
    Apple iPad Air M1 256GB WiFi
    Platta 2:
    Apple iPad Mini 6 256GB WiFi + 5G
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra 2
    Apple AirPods Pro 2
    Apple TV 4K A2843
    Jag gick från S8 till P10 och hittills ångrar jag mig inte det minsta. Tycker att batteritien är bättre mot S8 och kameran likvärdig samt att det är betydligt mindre bloatware i Huawei jämfört mot Samsung om du inte köper BK Package Disabler eller Package Disabler Pro och stänger av massa bloat. Jag upplever P10 mer rapp än min S8a.
     
  10. r_o_n

    r_o_n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2013
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 11 pro max 64GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 11 pro max 64GB
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE
    Telefon 3:
    iPhone 5S
    Platta:
    iPad pro 12.9" 128GB cellular
    Info:
    Logitech Create Keyb Apple pencil
    Övrigt:
    Gått tillbaka till Apple, men stannar kvar på forumet. :)
    Jag har gått från 8 år av iPhoneanvändare och jag har inga som helst problem. Min 6S sålde jag för ett tag sedan och skaffade en P10, inget jag ångrat. Ruggigt bra telefon. Van vid kass batteritid, så det stör inte heller.