Hur är batteri tiden på Atrix?

Diskussion i 'Atrix' startad av McZ, 24 mar 2012.

  1. McZ

    McZ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Har funderat på att uppgradera min Defy då jag tycker den är lite slö. Gillar däremot att den har bra batteritid. Laddar typ varannan natt, beroende på hur mycke po.. ehm.. intressanta sidor jag surfar på :P

    Så jag undrar hur Atrix står sig när det kommer till batteritid. Den har lagom storlek och rätt bra hårdvara till bra pris, inte sådär gigantisk som dom flesta telefoner är nu för tiden. Även om Xperia S är grymt lockande, dock gigantisk och dyr i jämförelse.. samt klen batteritid har jag läst.
     
  2. BenPool

    BenPool Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2009
    Inlägg:
    848
    Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3
    ROM:
    Windows 10 for Phone
    Platta:
    Asus S8.0
    Platta 2:
    Lg Gpad X & Nvidia Shield
    Bästa jag haft avseende batteritid
     
  3. Viggo

    Viggo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Tycker det är en av få saker som är bra med denna mobil. Vid full laddning på morgonen har jag ungefär 40% kvar när jag ska lägga mig, skärmstyrkan på automatisk. Det är framförallt PenTile/RGBW-skärmen (stort ljusgenomsläpp) och förstås det stora batteriet som gör batteritiden bra.
     
  4. McZ

    McZ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    En av få saker? Vad är det som är dåligt då?
     
  5. Viggo

    Viggo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Framförallt att den är grymt seg i hela UI:t och i browsern. Kan nog bli bättre med ICS då gamla transformer flyter riktigt bra med det (också Tegra 2). Sen tycker jag kameran är usel.
     
  6. McZ

    McZ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Ok. Det lilla jag testat den på MediaMarkt, vilket brukar va sämsta stället att prova flyt i telefoner på, så tycker jag den flyter på bra.
    Å andra sidan är jag van med min Defy som är mycket trögare än Atrix, speciellt med MotoBLUR :P men den är ändå trög om man jämför valfri customROM, som jag har provat alltså: CM7, CM9 +några froyo kan ju inte uttala mig om andra, mot en standard (ouppdaterad?) MediaMarkt Atrix.

    Men just nu är Sony Xperia P väldigt frestande, ligger dock lite högt i pris på prisjakt än. Men de kanske sjunker lite när den väl kommer hit :money: :teeth:
     
  7. Viggo

    Viggo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Ja allt är relativt men står man med en Galaxy S2 eller Arc S i andra handen är skillnaden stor.
     
  8. McZ

    McZ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Det är den fysiska storleken också.. atrix är inte mycket större n min defy.
     
  9. Viggo

    Viggo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Det är sant, riktigt bra storlek på telefonen. 4.3" hade nog gått att klämma in med lite mindre kanter, det hade varit perfekt.