Fråga: Hur använder du din prime?

Diskussion i 'ASUS' startad av silversked, 3 apr 2012.

  1. silversked

    silversked Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2011
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Nu har vi alla haft denna pryl ett bra tag och jag undrar i vilket läge ni föredrar att ha plattan i, använder ni den mest dockad i tangentbordet eller mest enbart bara plattan? eller ni kanske har den mest inkopplad med sladd och kör trådlös mus&tangentbord. Berätta!!

    Själv så hade jag den nästan jämt dockad i tangentbordet förut men har börjat använda den mer o mer urdockad :) tangentbordet känns buggat till o från så att ibland vill jag bara kasta ut skiten genom fönstret :D
     
  2. n'Anders

    n'Anders Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Info:
    S-View Cover
    Frugan använder den som en traditionell surfplatta utan tangentbord när hon sitter i soffan.
    Själv så har jag den stående i sin docka ovanpå pianot för att visa noter. Dessutom har jag den som en minilaptop för att ta anteckningar på när jag är ute hos kunder.
     
  3. ahoj

    ahoj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    95
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Har min dockad iaf 80% av tiden.. Dom sista 20% är när man ligger i sängen och surfar, spelar eller testar appar.. Gillar verkligen tangentbordet!
     
  4. Cornflakes

    Cornflakes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Säger som "ahoj" Ca 80% dockad.
    Älskar tangentbordet, det är det som gör hela skillnaden och varför man köpte en prime och inte "valfri" annan tablet. Jag använder min varje dag både på jobbet och hemma.

    Appen "Taptu" går oftast varm för att scanna igenom alla news på lunchrasten. Annars händer det att det blir ett avsnitt Big bang till matlådan :)

    Tycker även att dockan är optimal som stöd när man kolla på film tex. och som extra skydd.

    Kul notis. Jag behövde göra en sak på jobbets laptop häromdagen (som jag inte startat sen jag fick min Prime för nån månad sedan).. Och kom helt sonika på mig själv att helt omedvetet försöka klicka på iconer och Ok rutor med fingret på skärmen under de första sekunderna av användade.. Det kändes lite wierd att behöva gå ned till touch paden.

    Kul att man anpassar sig så snabbt till ett annorlunda kontrollschema och man insåg hur väldigt släpbar laptopen verkligen är.

    Kan säga att Primen totalt har ersatt laptopen och fyller alla mina behov, Lätt surf/Mail och remote desktop till jobbet via VPN eller bara WOL över nätet till hemdatorn och sen Remote till den :)
     
  5. vespaman

    vespaman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Bara tangentbordet när batteriet är slut, och jag inte sitter nära ett vägguttag, annars inte alls.
    För mig ersätter den inte någon dator, vilket förmodligen är skillnaden. Jag kollar mailen, och kollar tv/tvprogram på den. Någon gång då o då surfar jag.
     
  6. spice

    spice Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2010
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30Pro
    ROM:
    Q/EMUI11
    Info:
    Nova launcher!
    Platta:
    iPad Air (1st gen)
    I köket... :D Dockan om jag behöver göra saker "snabbare" och inte i köket.
     
  7. Gargo

    Gargo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2011
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    166

    MINA ENHETER

    haha skön läsning :)

    Själv har jag inget tangentbord :ehm: Mycket nyheter och youtube går varmt på min platta.
     
  8. prograde

    prograde Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag använder den dockad 80 till 90 procent av tiden. Jag försöker komma ihåg att jag kan docka ur den :) Ofta har jag den för att skriva och anteckna saker och tangentbordet är då ett måste. Det fungerar också bra som ställ för plattan när man t.ex. tittar på film.

    Jag förvånar mig också över att tangentbordet buggar ur nån gång i bland och jag vet inte om jag ska skylla på Asus, Google eller aktuell apptillverkare.

    Primen har ersatt min HP Mini netbook som jag nu har gjort mig av med.
     
  9. Cornflakes

    Cornflakes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Efter ännu ett litet tag med Prime:en så har behovet av laptop helt försvunnigt. Använder min varje dag. oftast dockad precis som innan men det beror på vad jag gör. Har även upptäckt att man när som helst kan starta och att skriva ett app namn eller en sökning på vad som med tangentbordet när man är på Home screen för att automatiskt börja söka efter saker. Dvs man behöver inte klicka på Search button eller på skärmens search.

    Den snabbaste Remote desktop appen jag har kört med Primen:s mus osv är denna.

    Remote Desktop Client

    Och om vi pratar "Productivity" så hade android police en bra genomgång av bra apps för några veckor sedan. Här är deras tips.

    Overskreen
    AirCalc
    Lilypad HD
    Hovernote
    Swipepad (säkert många som redan kört den på mobilen innan men den funkar på tablet med)
     
    Last edited: 3 jul 2012
    ahoj och prograde gillar detta.