Hur får man låsskärmen att visa sekunder?

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av Bo_B, 28 jul 2017.

  1. Bo_B

    Bo_B Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2012
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Har just köpt en Galaxy S7 och vill se klocka med sekundvisning men hittar ingen sådan inställning.
    Det kan väl inte vara bara jag som vill ha tiden i sekunder också?
    Låsskärmen visar bara timmar och minuter och ingen annan tidvisning visar sekunder heller som jag hittat.
    Klarar S7 inte av att hantera sekunder?
     
  2. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Det finns ingen sådan inställning för att visa sekunder på låsskärmen. Vill du ha en klockwidget som visar sekunder finns det tredjepartswidgets som DIGI Clock Widget https://play.google.com/store/apps/details?id=sk.michalec.SimpleDigiClockWidget&hl=en eller andra. Denna går ju då inte att ha på låsskärmen.
    Det är nog helt enkelt så att du är ganska ensam om att tycka dig behöva sekunder på låsskärmen. De flesta tycker nog att det räcker att se timmar och minuter. Detta motsvarar ju att kasta en snabb blick på ett analogt armbandsur och nästan alla tycker väl att en sådan "grov" uppskattning av tiden räcker. :)
    Det finns tredjepartlåsskärmar som Live klocka låsskärmen https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mctech.apps.clocklocker&hl=sv men detta känns mycket klumpigt att få en extra låsskärm före systemets låsskärm.
     
    Last edited by a moderator: 29 jul 2017
  3. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    Kan fixas KWGT och WidgetLocker!

    Lite "puligt" om man inte donat med kwgt förrut kanske, men det skulle fixas gallant!
    Widgetlocker är brutalt anpassningsbart. (Verkar dock inte uppdateras längre, men det kanske finns något motsvarande i dagsläget)

    *man kan stänga av stock låsskärmen så bara widgetlocker visas.
     
    Last edited: 29 jul 2017
  4. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Det är nog ingen bra ide att stänga av den ordinarie låsskärmen om man vill använda bankappar, bankid eller Samsung Pay. Om man inte har tänkt använda några appar som kräver hög säkerhet har det naturligtvis ingen betydelse om man tar bort systemets låsskärm.
     
  5. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    Man kör ju fingeravtryck som upplåsning. Starta låsskärm bara när man vill ha uppgifter från widgets.