Hur nöjd är du med din Pro?

Diskussion i 'Xperia pro' startad av simpleminds, 11 feb 2012.

?

Hur nöjd är du med din Pro?

Poll closed 12 mar 2012.
  1. 1

    0 röst(er)
    0,0%
  2. 2

    0 röst(er)
    0,0%
  3. 3

    0 röst(er)
    0,0%
  4. 4

    0 röst(er)
    0,0%
  5. 5

    0 röst(er)
    0,0%
  6. 6

    0 röst(er)
    0,0%
  7. 7

    1 röst(er)
    12,5%
  8. 8

    3 röst(er)
    37,5%
  9. 9

    2 röst(er)
    25,0%
  10. 10

    2 röst(er)
    25,0%
  1. simpleminds

    simpleminds Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Tänkte kolla runt i alla underforum för Sony Ericssons mobiler av senaste generation av och undersöka nöjdhetsfaktorn för att sedan jämföra detta index och se vilken mobil det är som har nöjdast användare.

    Så, hur nöjda är ni med er Pro på en skala från 1-10? Ni får såklart motivera era val i tråden.
     
    Last edited: 11 feb 2012
  2. sonyboy

    sonyboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra
    Supernöjd, inget direkt man kan klaga på...
    Självklart skulle en del specifikationer vara bättre, mer minne och kraftfullare processor. För min del skulle det gärna vara en 4 tums skärm.

    Men som sagt inga tråkiga överraskningar har jag haft med telefonen, tvärtom upptäcker nya saker man kan göra då och då..
     
  3. steevoo

    steevoo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    En stark 8, visst att den hade kunnat vara kraftfullare men jag kommer från en x10 mini pro så jag är rätt nöjd..
     
  4. Pata

    Pata Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2009
    Inlägg:
    512
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Är helt klart nöjd med den, till det jag använder den till. Finns ingen konkurrent på marknaden vad jag vet? Inte den svenska iaf.

    Bra kamera och video tagning med den.
    Fysiskt tangentbord.
    Bra Gps med stöd av det ryska satellit systemet .Globalnaya Navigatsionnaya Sputnikovaya Sistema (Glonass)
    Bra inbyggd Media spelare.. Till det jag använder den till.
    Klarar av spel bra dom jag har provat. Även 3d spel

    Kanon helt enkel.
     
    Last edited: 12 feb 2012
  5. Punchinello

    Punchinello Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Efter några månader med min pro kan jag säga att jag är riktigt nöjd. Skärmen är ok, storleken är perfekt för mig. Jag hade såklart inte tackat nej till mer ram och nån gig internminne till, men för mig funkar den perfekt för kommunikation + enstaka emulering av något enstaka gammalt klassiskt PS-spel.

    Det största besväret är när man fyller i siffror för att logga in på internetbank och liknande, då stökar autokorrigeringen ofta till det så att jag får fel siffror. Vilket är skumt då jag har stängt av autokorrigering. Någon som vet hur man fixar det?
     
  6. Xbaser

    Xbaser Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Pinsamt dåligt ljud i Xperia Pro?

    Har varit ägare till en helt ny Pro i 10 dagar nu och varit rätt nöjd ända tills idag när jag skulle prova ljudet i musikspelaren.

    Är detta ett skämt eller är något trasigt??? (läs basen)

    Innehar sedan tidigare Xperia X10 Mini, Xperia X10 Mini Pro och Xperia X8 och säga vad man vill om dessa i fråga om prestanda och funktion men vad gäller bra tryck och kräm i en minimal telefonhögtalare så slaktar de det mesta, inklusive Iphone.

    Köpte sedan en ny Xperia Neo för några veckor sedan och observerade att högtalarljudet var märkbart mycket sämre men ändå trots allt okej.
    Och nu idag testade jag min nya Xperia Pro på allvar och upptäcker att det bara skriker diskant om den, det existerar överhuvudtaget ingen bas alls och mellanregistret verkar vara handikappat. Drar man i equlizer för basinställning händer...ingenting!
    Mina öron rasar samman och jag undrar, ska det vara på detta viset att ju nyare och dyrare Xperia desto sämre ljud får man?

    Varit i kontakt med SE support men de visste ingenting om sina egna telefoner men jag skall göra ett nytt försök imorgon.

    Vad har ni andra för erfarenhet av ljudet på Xperia Pro, är det min som är paj eller är den sån här? Isåfall blir det utnyttjande av ånger-rätten och det med omedelbar verkan!
     
    Last edited: 24 feb 2012
  7. steevoo

    steevoo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Nu när jag har haft min lur i några månader samt fått en iphone av jobbet så har jag börjat tycka den är förbannat seg. Man kanske inte ska jämföra med en iphone då den är rätt mycket dyrare, men att det ibland tar 4-6 sekunder att få upp kontakter eller kameran är på tok för dåligt. Jag startar om telefonen men jämna mellanrum men likförbannat är den seg.
    Någon annan som upplever samma problem?
     
  8. repulsiv

    repulsiv Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    kameran är alltid seg att få igång, men ananrs verkar det mest vara när den swapat ur grejer som det går segt.

    Just ja, man bör ju boota om telefonen då och då, den blir väldigt seg efter ca 20 dagars uptime, och över 30 brukar den krascha. (rekordet för mej är 32 dagar)
     
  9. Jimul

    Jimul Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har haft min sedan November 2011, och den har varit på rep 3 gånger. Problemet som varit är att när jag stängt av den på kvällen, så har den inte startat morgonen efter, har skickat iväg den och servicestället har bytt "mainboard" men fenomenet har kommit tillbaka flera gånger. Är det någon annan som har haft liknande problem?
     
  10. repulsiv

    repulsiv Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har jag inte märkt, men du menar att du stänger av den manuellt ? det har jag nog gjort typ tre gånger totalt, typ när jag bytte simkort eller när jag uppgraderade minneskortet, ananrs är den alltid på.
     
  11. Sverkers

    Sverkers Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har haft min i ett halvår, och blivit så nöjd, att jag köpte en till i reserv.
    Det görs ju inga såna här längre, och ingen efterföljare är på G.