Hur ofta ändrar @admin inlägg hos användare?

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av Lidback, 18 aug 2017.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Första gången jag råkar ut för detta & därav blev jag nyfiken att veta hur ofta [USERGROUP=18]@admin[/USERGROUP] går in och ändrar i inlägg hos användare.

    Ta mitt inlägg i min säljtråd tex.
    Här har admin varit in och ändrat i mitt inlägg:
    [​IMG]

    Innan ändringen (om jag minns rätt) så var mitt svar i stil med "Jag tror du missat att se vilken modell jag är ute efter".
    Vad gav [USERGROUP=18]@admin[/USERGROUP] rätten att gå in här och ändra mitt inlägg? Samt att ändra vilken modell jag är ute efter, som inte stämmer överens med verkligheten.
     
  2. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Märkligt, vi får starta en häxjakt i modchatten
     
    R3b0rn gillar detta.
  3. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Häxjakt låter överdrivet.
    Men jag står som ett frågetecken om vi går in i specifika fallet med mig. Vad fick en [USERGROUP=18]@admin[/USERGROUP] att gå in och ändra i mitt inlägg där? Jag har svårt att se logiken i agerandet.
     
  4. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 062
    Mottagna gillanden:
    6 698
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Jag var inte ensam med att uppfatta inlägget som spydigt vilket gjorde att jag rensade samt ändrade ditt inlägg. Men ser även att jag missuppfattade vad det var för mobil du var ute efter. Vissa som lägger upp köpes samt bytes annonser har en tendens till att vara eller låta spydiga. Man kommer långt med artighet även om man tycker sig ha blivit orättvist behandlad. Tror du missa hur andra kan uppfatta "attityd" i skriven form.
     
    SHM gillar detta.
  5. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Hej,
    Tack för att du tar dig tid att besvara min fråga i denna tråd.

    Kan tyvärr inte dela den åsikten du har gällande spydigheten.
    Men ponera att vi spinner vidare på spydighet från min sida i form av att jag var spydig.
    Då är det lika spydigt att komma med förslag av något som ej innefattar det som jag efterfrågar i min köpes-tråd. Då jag går in specifikt med vad jag är ute efter.

    Spinner man vidare på det hela så undrar man även: Hur kommer det sig att inlägget blev redigerad till att jag ödmjukt tackar nej till ett spydigt (enligt mig) förslag om en helt annan modell - utan att man blir informerad om att en mod har ändrat inlägget?
     
  6. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 062
    Mottagna gillanden:
    6 698
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Jag kan bara säga att jag trodde det var en s8 du var ute efter så det var absolut helt fel från min sida så det var verkligen inte gjort för att vara spydig på något sätt. Inte sån jag är.

    Inlägget ändrade jag via tapatalk vilket gör att jag inte fick en "meddela inlägg skaparen" och det tar jag även på mig som en miss. Brukar moderera från en browser där jag alltid informerar om förändringar samt raderade posts.
     
  7. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Jag kan förstå att du kan ha uppfattat det som S8 då du och jag tidigare diskuterat i PM när jag var ute efter en sådan för ett tag sedan. Det är bara mänskligt att fela ibland så håller inget ont mot dig där.

    Och nu förstår jag även varför jag inte fick någon notis om ändring av inlägg eftersom du berättar det här och nu, vilket är väldigt fint gjort av dig.

    Nu förstår jag allt som helhet. Men däremot så får vi vara oense om att mitt "Jag tror du missat att se vilken modell jag är ute efter". Man ska inte behöva tacka ödmjukt för något som faller utanför ramen om vad man söker - när någon kommer med sådant förslag. Men vi verkar ha olika synpunkter där.

    Vore tipptopp om det i framtiden skulle ske - att man får en notis om det hela och att man kan kasta upp diskussion kring det på tapeten.

    Edit: Rättade ett litet stavfel.
     
    R3b0rn gillar detta.
  8. inact_0018

    inact_0018 Teen Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 jul 2016
    Inlägg:
    443
    Mottagna gillanden:
    255

    MINA ENHETER

    Kallar det maktmissbruk
     
  9. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Nu hänger jag inte riktigt med i svängarna?
     
  10. inact_0018

    inact_0018 Teen Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 jul 2016
    Inlägg:
    443
    Mottagna gillanden:
    255

    MINA ENHETER

    Att modsen går in och ändrar hur som helst dom vill
     
  11. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 550
    Mottagna gillanden:
    8 787
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Vi går aldrig in och ändrar inlägg hursomhelst. Det finns alltid en anledning om vi gör det. Ex dåligt språkbruk eller rättar till en felaktig länk osv.
     
  12. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 716
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Nu verkar det vara återställt i alla fall.
    upload_2017-8-18_17-32-39.png
     
    Lidback gillar detta.
  13. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Du får se till att rappotera när du känner att det händer, det hjälper inte att skriva det nu.
     
  14. inact_0018

    inact_0018 Teen Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 jul 2016
    Inlägg:
    443
    Mottagna gillanden:
    255

    MINA ENHETER

    Mitt inlägg va ej riktat mot dig [emoji846]
     
  15. Droid96

    Droid96 Guest

    I just det här specifika fallet tycker jag att det var olämpligt av moderatorn att ändra inlägget på det sättet som det gjordes. Inlägget skrevs ju om i sin helhet och även om tonen i det ordinarie inlägget var dålig så blir det tokigt om man skriver i någons annans namn på det sättet. Bra att det återställdes så snabbt!

    Annars måste jag säga att modereringen på Swedroid är den bästa jag sett på något forum på nätet. Jag skulle absolut inte säga att jag sett några tecken på maktmissbruk. Det är klart att det är surt när man får inlägg raderade, men det tar oftast inte många sekunder innan man förstår orsaken bakom.

    Hatten av för er!
     
  16. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Kan hålla med dig om att det kändes olämpligt att inlägget skrevs om i sin helhet.
    Sen så beskrev @R3b0rn@R3b0rn det rätt bra tidigare, att i skriven form så kan folk uppfatta attityden annorlunda än vad det är menat till att vara.

    Nu var ju moden's agerande välmenat då denne inte hade (via tapatalk) möjligheten att kryssa i att det skulle meddelas.

    För övrigt så verkar vi svenskar bli mer lättkränkta/ta mer illa upp. Det är lite som att om någon blir trampad på foten så skall den som blivit trampad ödmjukt be om ursäkt.

    Summa summarum: Allt är utrett i det specifika ärendet som tråden tar upp.
    Personligen så ska jag tänka på hur det man skriver uppfattas. Samtidigt måste den vanlige svensken sluta vara så lättkränkt. Personligen så tyckte jag att jag fick ett svar i min köpestråd som motsvarade ett svar enligt mitt org.inlägg som blivit återställt - då det ingående specifikt påvisar vilken modell jag är ute efter.

    Mitt inlägg har ändrats tillbaka till originalet. Så i detta fall så lär agerandet skett utanför "ramarna" eftersom det har återställts. För annars hade det aldrig återställts.
     
    ingfre och bernard gillar detta.
  17. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Frågan i den här tråden är besvarad så jag sätter ett lås på den
     
    bernard, inact_0018 och Asawi gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.