Problem: Hur sparas kontakterna? Och hur får jag ur dem ur mobilen?

Diskussion i 'Galaxy S4 Mini' startad av Sverker G, 8 jan 2016.

  1. Sverker G

    Sverker G Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2015
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Har råkat tappa telefonen i toaletten och försökte att rädda den genom att torka den i ugnen på 50C. Det slutade med att displayen blev svart :(
    Jag har räddat telefonen två gånger tidigare på det sättet och då haft den i vattnet över 45 min. Men denna gången gick det inte.

    Displayen är som sagt svart, men jag kommer åt all information på telefonen när jag kopplar in den till datorn.
    Jag har även provat att ansluta den med HDMI för att få upp skärmen så att jag kan se vad jag gör, men det fungerar inte heller.

    Jag har även synkat adressboken i tel med både Hotmail och gmail.
    Jag har även lyckats dra ut kontaktfilen i tel med hjälp av samsung Kies.
    Det märkliga är att kontakter som jag sparat ett halvår tillbaka inte finns.
    Vare sig i Kies, gmail, eller Hotmail.

    När jag försöker synka Kies med Outlook så står det bara att "Ett fel inträffade vid förberedning av synkronisering av ... (telefonens namn)"

    Jag har sparat ned dem som kontakter i telefonen, det vet jag. Jag messade en av dem från mina kontakter med namn och allt bara någon dag innan jag tappade den i toaletten.

    Var kan de kontakterna i så fall finnas? Går det att få ta i dem överhuvudtaget?
     
  2. Sverker G

    Sverker G Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2015
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Verkligen ingen som vet?
     
  3. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Är det inte så att har du sparat de kontakterna på telefonens minne så synkas de inte till ditt google konto. Nu har jag själv inte en Samsung men minns tiden då frun hade en s3 och då var man tvungen att ha kontakten sparad just som google kontakt för att synkroniseringen skulle fungera. Kanske någon annan som har ett förslag?

    Hur ser det förresten ut om du loggar in på din gmail på datorn bland kontakterna?
     
  4. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    du kan ju ha sparat kontakterna på simkortet oxå har du någon annan telefon att kolla med så ser du det rätt snabbt.
     
  5. Sverker G

    Sverker G Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2015
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Sim kortet ligger de inte på.
    Har kollat både google och Hotmail kontot ungefär 50 ggr.
    Har även extraherat kontakterna från telefonen med hjälp av Kies, men inte heller där har alla kontakter följt med. Och hade jag sparat dem i telefonminnet så borde de väl ha följt med där? Eller?
    Tycker det är skitskumt!