Hur ta bort uppgraderingsmeddelande ?

Diskussion i 'Galaxy S5 - Allmänt' startad av Teknoid6, 23 sept 2016.

  1. Teknoid6

    Teknoid6 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej !
    jag undrar om någon vet hur jag tar bort ( programvaruuppdatering, uppdatering uppskjuten meddelande + ikon högst upp till vänster. ) jag har en Galaxy S5 och den vill uppgradera till Android 6.0.1 marshmallow men det vill inte jag !
    det går bara att klicka på installera, finns ingen ta bort knapp.
    väldigt tacksam om någon som vet hur man gör kan svara på det.
     
  2. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 439
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Det går inte att långtrycka på aviseringen och sedan vis (i) stänga av avisering? (Ingen aning, bara kastar ut ett förslag)
     
  3. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Hej och välkommen till Swedroid!

    Får man fråga varför du inte vill uppdatera? Sett ur ett säkerhetsperspektiv bör du uppdatera telefonen för att få lite nyare säkerhetsfixar, ungefär som de uppdateringar man får till sin dator regelbundet.

    Risken är att det är Android System som visar aviseringen och stänger man av aviseringen för Android System (om det ens går) kan man missa andra viktiga notiser.
     
    jnsson gillar detta.
  4. Teknoid6

    Teknoid6 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    jag har hört och läst att den förkortar batteritiden + att det blir ett annat " utseende " så jag vill helst behålla det så om det är möjligt !? tackar för svaren men det gick inte att långtrycka så om någon har nåt annat tips, eller tycker dom flesta att man ska ta Anroid 6.0.1 marshmallow ändå ? jag är inte så bra på det tekniska, därav min fråga.
     
    Last edited: 25 sept 2016
  5. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Jag brukar tänka att nästa gång jag köper en ny telefon så kommer jag ändå få den nya uppdateringen med gränssnitt och allt annat vad den innebär så jag brukar alltid försöka uppdatera mina enheter om jag kan. Som jag sa i mitt förra inlägg så får du troligen även en del säkerhetsfixar och bara sådana är anledning nog för mig att uppdatera mina enehter.

    Men om du trivs bra med det du har och det finns kända problem kan man ju välja att avvakta ett tag och googla lite efter ett tag för att se om problemen blivit lösta. Som tråden handlar om brukar det vara svårt att bli av med notifikationen om att det finns en uppdatering tillgänglig eftersom tillverkaren vill att användarna uppdaterar av olika anledningar. På mina Nexusenheter finns bara alternativen "Installera" eller "Påmin mig senare". Jag tror också att den notifikationen visas av Android System och Android System kan visa en del viktiga notiser också så den vill man nog helst inte blockera.

    Jag är inte så bekant med dessa notiser på S5, men jag skulle gissa att de inte går att ta bort på dessa heller.
     
    jnsson gillar detta.