Hur uppdatera en Lg?

Diskussion i 'GT540' startad av karlssson, 25 sept 2010.

  1. karlssson

    karlssson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hejsan!
    Jag har en liten undran angående Lg s support. Är det någon som vet om det blivit enklare att uppdatera programvaran via Lg support eller är det lika omöjligt som för två år sedan.Dålig pc suite, ej kompatibel med det mesta.(Försök att uppdatera en Cookie fick mig att hålla mig långt bort från Lg hyllorna,och jag är ingen data rookie).Hade även en Samsung spica ett tag.Även där var det lite strul,men genomförbart.(fick testa flera ggr,så helt plötsligt funkade det.) Tycks vara nåt Sydkoreanskt.Aldrig problem med Nokis,Se eller htc.De sistnämnda kan även uppdateras OTA.Kan man det på en ny Android Lg?
    Anledningen till att jag frågar är att jag blivit lite sugen på Lg optimus one 2.2 froyo.Men eftersom Froyo är nytt och Lg känt för att trycka ut Alfa och Beta mjukvara vill jag försäkra mig om en problemfri uppdatering.

    Om det är någon som känner till Lg i dag vore jag glad om verderbörande kunde upplysa mig
    ang ovan .Mvh :cool:
     
    Last edited: 25 sept 2010
  2. Agaith

    Agaith Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

  3. karlssson

    karlssson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tack! Då går det till som Lg 500 cookie.Och fortsätter man söka på modaco så ser man att
    det fortfarande tycks vara behäftat med en del trassel.I värsta fall får man väl skicka luren till Anovo.Men tack för hjälpen.:)
     
  4. Verrox

    Verrox Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Jag har numera, efter lite trubbel dock, både 2.1, och root i mobilen, och det gör en hel del skillnader, skärmen är mycket bättre, det går snabbare, och det är eclair ;)
    Mycket gott att hämta med andra ord! :D
     
  5. orkenny

    orkenny Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Efter att jag uppdaterat min gt540 med baltisk 2.1 så har lg:s synkprogram börjat säga att det finns en uppdatering till min telefon. antar att det är en dum idé att testa deras uppdatering?
     
  6. Kafka

    Kafka Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    @Verrox

    Du vill inte vara snäll och berätta ingående hur du gjorde och kom förbi dessa "trubbel"?

    THX!
     
  7. Verrox

    Verrox Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Var mest att använda en dator som inte flippade ur med lg's drivrutiner, laptopen som man knappt använder med andra ord.
    Efter det fungerade det rätt enkelt, men har du några problem kan jag försöka hjälpa dig :)