Hypeline söker skribenter

Diskussion i 'Jobb och tjänster' startad av danielc.se, 28 jul 2015.

  1. danielc.se

    danielc.se Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2009
    Inlägg:
    870
    Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Våren 2011 var jag med och startade Hypeline - en nyhetssida om teknik (mobil, tablets, wearables etc), spel, film och TV, webb med mera. Sidan har utvecklats bra och nås dagligen av ett hundratal besökare.

    Tyvärr är jag nu den enda skribenten och min tid räcker inte till för att driva Hypeline i den mån jag önskar. Därför söker jag nya skribenter som vill hjälpa till att skriva ett par nyheter per vecka.

    Detta eftersöker jag
    Som skribent för Hypeline har du intresse för och lite koll på minst ett av sidans huvudämnen. Det kan till exempel vara mobiler, tablets, wearables, allmän teknik, spel, film eller TV. Detta stämmer in på dig:
    • Du gillar att skriva och är ganska bra på det
    • Självklart har du koll på enklare skrivregler (stavning, särskrivning och liknande)
    • Du får gärna har jobbat med WordPress
    • Du klarar av enkel bildbehandling (du ska kunna beskära en bild till ett visst mått)
    • Du bör har fyllt 18 år
    Om detta stämmer in på dig är du varmt välkommen att höra av dig. Berätta kort om dig själv och vad du skulle vilja skriva om. Skicka med en artikel du har skrivit. Den ska handla om ett ämne som passar Hypeline och vara skriven som om den skulle publiceras här. Skicka allt i ett mail till [email protected]. Du kan självklart ställa frågor till samma adress.

    Prestationskrav och ersättning
    Som sagt räcker det om du har möjlighet att leverera ett par nyheter per vecka. Kvalitet går naturligtvis före kvantitet. I dagsläget drar Hypeline inte in mer pengar än vad sidan kostar att hålla vid liv. Därför finns inga möjligheter till ekonomisk ersättning. Däremot finns goda möjligheter att få testa prylar (och ganska ofta behålla dem efteråt). Du har även en bra merit att stoppa in i ditt CV.

    Ställ frågor till mailadressen ovan eller i en kommentar här Tack!