ICS i mars!?

Diskussion i 'Desire S' startad av svenphone, 8 feb 2012.

  1. krax

    krax Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2011
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Hej,

    gjorde min upgradering igår. Det funkade fint och nu har man det nya slimma typsnittet. Det är väl typ den största skillnaden. Osså går det bra mycket segare också tycker jag.

    MEN, buggen som gjorde att jag var tvungen att starta om telefonen efter varje samtal, eftersom skärmen bestämde sig för att släcka sig och inte tändas upp förrän man tyckte en strömsladd i den och buggen med powerknappen är borta. Så jag är nöjd.




     
  2. magkliarn

    magkliarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Nice :)

    Synd bara att det tog ett år att fixa för dem...
     
  3. henrik_6

    henrik_6 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Tycker oxå min blivit segare. Kanske inte på hem skärmarna eller i app drawern, utan mer i appar som man startar.

    Fråga: Går det inte ställa in vilka shortcuts man vill ha på lås skärmen längre, skulle vilja byta vanliga maul klienten till Gmail. Hade det så innan uppdateringen, men hittar ingen inställning för det nu.

    Likaså program associationer verkar inte gå att ändra. Väljer gmail för mail och Chrome som webbläsare, men när jag kollar nästa gång så är det återställt..

    Annars är jag grymt nöjd med ICS.

    Skickat från min HTC Desire S via Tapatalk 2
     
    Last edited: 25 sept 2012
  4. magkliarn

    magkliarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jodå. Däremot är det lite skillnad jämfört med tidigare - nu är det de appar du har i dockan som även syns på låsskärmen.

    Detta känner jag inte igen, associationer har fungerat utan problem för mig både före och efter uppdateringen. Du kör ingen konstig task killer/history cleaner eller dylikt?
     
  5. henrik_6

    henrik_6 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Ahhh. Tack så får jag starta HTC launcher och ändra, för jag kör Nova nu.

    Nope, ingen task killer..

    Skickat från min HTC Desire S via Tapatalk 2
     
  6. kicken

    kicken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2011
    Inlägg:
    373
    Mottagna gillanden:
    82
    Operatör:
    vimla
    Telefon:
    note 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    vimla
    Telefon:
    note 9
    ROM:
    stock
    Vad säger ni som uppdaterat, för o nackdelar? Vet i.te hur jag ska göra med tjejens DS.
    Blir det bättre/sämre mottagning?
    Batteri tid?

    Mvh j
     
  7. henrik_6

    henrik_6 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Jag funderade inte ens.. Jag uppdaterade.

    Som jag skrev innan så tycker jag att telefonen laggar lite i vissa appar, dock kan jag inte säga om det är apparna eller telefonen.
    Dock känns det kvickare när man skrollar mellan hem skärmarna (gick över till Nova launcher häromdagen men märkte det redan med Sense)

    Batteri tiden kan jag inte kommentera för jag tror jag laddat sönder mitt (laddar nästan hela dagen då det är enda telefonen jag har i jobbet = pratar mycket)

    Dock tycker jag wifi signalen är bättre hemma än innan, utan att jag vet om radio delen blev uppgraderad med ICS eller inte.

    Slutsats, jag ångrar inte att jag uppdaterade..

    Skickat från min HTC Desire S via Tapatalk 2
     
  8. ervmad

    ervmad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har kört ics några veckor nu. Inga dramatiska förändringar men veckonummer har i alla fall återkommit i orginalkalendern. Tyvärr verkar den tidigare dåligt fungerande bakrundsbelysningen till de fyra navigeringsknapparna lagt av helt... Har någon tips på att återuppväcka denna belysning?
     
  9. mb-dape

    mb-dape Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2012
    Inlägg:
    257
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Hjälpte en kompis att uppdatera. Tyckte den blev segare i många avseenden, så vi körde in Virtouous custom rom, blev mycket bättre flyt. Dessutom körde vi en custom kernel med överklockning, fungerar förvånansvärt stabilt och snabbt.
     
  10. krax

    krax Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2011
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Nu har jag haft min desire s uppdaterade några veckor. Jag tycker allt blivit bättre. Den seghet jag upplevde i början hade nog mest med att göra att telefonen behövde uppdatera allting från sin factoryreset. Nu flyter allt bra, och framförallt så har jag inte upplevt några buggar alls.

    Av någon anledning är ljudet betydligt högre nu än tidigare. Lite väl högt faktiskt, men det kan man ju ställa ner själv.
     
  11. svenphone

    svenphone Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 7 pro
    Platta:
    Galaxy tab A 2019
    min update har fungerat klockrent. väldigt nöjd! :D
     
  12. naDah

    naDah Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    316
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Apple iPad 4
    ROM:
    Stock
    Finns det nån Root ICS för dummies nånstans? "Flash ext4 with adb" säger mig inte direkt nånting.
     
  13. McAdam

    McAdam Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tycker ICS fungerar bra överlag. Har haft det några veckor nu och tycker det mesta flyter bättre än innan.

    En sak irriterar mig dock, och det är tangentbordet. Dels så är det ofta, men inte alltid, inställt på Caps Lock när man börjar skriva. Dessutom, och det är mer irriterande, så lyckas jag inte stänga av vibrationerna som kommer vid varje knapptryckning då man skriver. Någon som har samma problem eller vet hur man löser det?
     
  14. magkliarn

    magkliarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag använder standardtangentbordet och har aldrig haft problem med att den CAPSar av sig själv. Kan inte hjälpa dig där tyvärr.

    Tangentbordsvibrationerna stänger du av under Inställningar > Språk och tangentbord > Touch Input (reglageikonen till höger) > Textinmatning > Vibrera vid inmatning.
     
  15. ervmad

    ervmad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    En irriterande sak efter uppgradering. Jag kan inte längre klicka på ett telefonnummer i ex ett mail eller sms och automatiskt hoppa in i telefonappen med numret inslaget. Kör standard mail, sms och tel app... Någon som lyckats fixa det?
     
  16. magkliarn

    magkliarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Nej, det verkar som det är en tänkt "feature". Antingen det eller en bugg, men oavsett verkar det vara likadant för alla.
     
  17. fredde

    fredde Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag störde mig också på detta. Finns en lösning på XDA som dock kräver root. Funkade för mig.

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1865756
     
  18. ervmad

    ervmad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tyvärr, jag är inte nöjd med uppgraderingen. Främst länkar i mail och sms. Skitirriterande att behöva köracopy-paste bara för ex ett telefonnummer. Det blir väl att ta steget till root.
    Men jag har inte kunskap/intresse, så jag köpte en DesireX istället. Liten och behändig. Otroligt mycket snabbare och länkar funkar. Adjö DS vänner!
     
  19. Frankphone

    Frankphone Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Då har jag med uppdaterat min Desire S till ICS.

    Kan berätta att det var lite nervöst pga att jag provade på en dator med Windows 7 och då tappade jag kontakten mellan datorn och telefonen... Var tvungen att ta ur batteriet. Men det löste sig då.

    Nu provade jag från en dator med Vista och det var inga problem.

    - Ta skärmdumpar av alla sidor med dina appar (bra som minneslapp)
    - Ladda ner filen som finns i tråden (dropbox)
    - Stoppa i telefonen
    - Starta HTCSync
    - Synca som vanligt
    - När du syncat klart starta den nedladdade filen
    - Följ instruktionerna på skärmen
    - Vänta 10 minuter

    Klart!

    Tänk på att HTCSync visar "ingen enhet ansluten"

    Lycka till!
     
  20. fordonsblondin

    fordonsblondin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2012
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejsan!

    Jag har en Htc Desire S och tänkte fråga er om man ska ladda ner uppdateringen från denna sidan: http://www.htcdev.com/devcenter/downloads/P10 och ta den WWE som har 4.0, finns det att välja svenska då som systemspråk om man laddar ner den filen?

    Mvh Cecilia