Tips: ICS

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Droidsson_1, 28 apr 2012.

  1. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Kan inte säga att jag väntar otåligt på ICS och dess nya funktioner.. däremot längtar jag till Sonys nästa uppdatering vad det än kan vara.. nya funktioner, tillägg etc etc.. Men så länge en ny FW inte är godkänd så dröjer det nog ett tag till..
     
  2. Jungelbobo

    Jungelbobo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    313
    Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi MI9T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi MI9T
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    iPhone 8
    ROM:
    Stock
    Låter spännande, har dock bara ägt en Nexus med ICS innan och älskade verkligen det! Jag längtar mest efter att kunna använda Chrome som webbläsare och ev. Nova launcher! :-)

    Men frugans Arc S flyter grymt med ICS så jag tror inte vi SXS ägare får något sämre iaf! Utseendemässigt så är ju inte skillnaden så stor om vi ser hur ICS för Arc ser ut! Ser ju typ ut som GB i SXS!

    Men det blir nog grymt! Hoppas hoppas!

    Skickat från Xperia S via Tapatalk 2!
     
  3. Fishk

    Fishk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 496
    Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Min brud som inte är insatt i Android överhuvudtaget tyckte hennes arc S blev segare efter ICS. Och det typiska x10 problemet att telefonen "loggar ut" när den är i viloläge så man måste slå in PIN igen verkar vara tillbaka.

    Får se om det rättas till!

    Skickat från min Xperia™ S via Tapatalk 2
     
  4. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Loggar ut? Den var ny, har aldrig hört talas om? Är det ett vanligt problem alltså? ICS i min gamla arc S har snarare gjort flytet bättre, och ibland t o m snabbare. Men loggar ut, har den aldrig gjort. Kan tycka det är lustigt hur vissa mobiler kan reagera så olika på ny programvara. De har ju ändå samma hårdvara i grunden?
     
  5. bjoli

    bjoli Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Har kört ICS ett tag i N1an och är inte så imponerad. Tycker SXS fungerar riktigt bra som den är och ser mer fram emot de extra funktionerna i CM9 än en "vanlig/Sony"-ICS.
     
  6. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Såg precis SGIII releasen... Sony har imo mycket o ta igen känns det som. Mycket godis som måste bakas in.. älskade smartstay som följde en med främre kameran... tänk o aldrig behöva o tappa för o hålla skärmen igång när man läser något längre.

    Upp till sony o visa vad de går för nu.. blir ICS (dvs ICS uppdateringen.. inte ICS i sig) en besvikelse och SGIII visar sig ha bättre batteritid så blir det ett byte för mig utan tvekan.
     
    Last edited: 3 maj 2012
  7. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Håller med dig, däremot skulle jag aldrig kunna byta till SGSIII med tanke på pentile, finns inte en chans.
    Den lockar på alla punkter utom skärmen, och möjligtvis designen (storleken inräknad).

    Längtar verkligen efter ICS och jag är övertygad om att Sony kommer göra ett bra jobb.
     
  8. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Jag hoppas det.. det är mycket små funktioner som imo fattas för att göra vardagslivet med SXS lättare.. Kamera appen, tangentbordet, settings i notification, bättre sms app och dialer är att nämna vissa.
     
  9. Asssor

    Asssor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Värt att nämna är att ICS i Xperia S kan mycket väl vara lite annorlunda mot versionerna till 2011-modellerna. För det första så är det bekräftat att Xperia S ska få Linux 3-kernel precis som Galaxy S3 fick, samt att det är en nyare modell helt enkelt.
     
  10. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Behöver verkligen allt det förbättras? Kamera appen är för mig bättre än många andras. SMS appen inga problem, lätt att jobba med. Dialern har ju redan förbättras, vad kan göra den bättre. När det gäller Toggeln förstår jag som sagt inte vitsen med den i notifikationsfältet, när den enligt mitt tycke ligger mer synligt och bättre placerad på skrivbordet.
     
  11. MrMör

    MrMör Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag gillar faktiskt dialern och sms appen, tycker dom funkar riktigt bra. Tangentbordet börjar jag komma in i nu. Gillade inte att punkt låg inne bland siffrorna men kom på sen att man bara kan göra dubbla mellanslag för att få punkt så då löste det sig :)
    Jag laddade ner Notification Toggle, ibland öppnar man ju webbläsaren och kommer på att wifi inte är påslaget, då är det skönt att slippa lägga den extra sekunden det tar att stänga ner, gå till rätt hemskärmssida och sätta på wifi för att sedan behöva öppna upp webbläsaren på nytt :P
    Men håller med om att autoläget på kameran kan bli bättre.
    Dom borde oxå fixa så inte skärmen slocknar när man använder den :)
     
  12. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Ja det tycker jag, både dialer o sms appen behöver få mer inställningsmöjligheter, finns ju knappt någon inställningar, det är ju så minimalistisk som det bara går, lathet? Eller enkelhet?

    Toggle I notificationfältet är ju ett måste o kommer göra livet lättare, blir färre knapptryckningar! Är inne på maps o plötslig så behöver jag gps för jag hittar inte rätt, tryck på hemskärm knapp, gå till skärmen som har toggle, öppna den o aktivera gps o sen tillbaka till maps! Oanständigt värre! Om den finns i notificationbar så rullar man bara ner den när man är i maps o slår på gps voila! Är inte det smidigare så vet jag inte vad!

    Ett annat exempel är möjligt att enkelt byta mellan, ljud + Vib, bara Vib o tyst! Jag gillar UX men den är för minimalistisk i nu läget! Kamera appen har inte ens macro läge!! Browsern har heller inte desktop mode, man kommer hela tiden till de förbannade mobilsidorna!

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
    Last edited: 4 maj 2012
  13. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Jag håller med föregående talar.
    Finns en del att tillägga. Men som sagt, ICS är på ingående och med en ny kernel så det är ingen omöjlighet för Sony. Jag hoppas och tror att dom har dessa smarta lösningar i åtanke.
    Det behöver inte betyda att deras UX blir mera icke-minimalistisk.
    Och gärna "låna" Samsungs idé med att hålla skärmen igång genom frontkameran B-).


    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  14. nioh

    nioh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    Jag tycker om det minimalistiska i UX, min Arc flyter grymt bra och min Xperia S flyter grymt bra. Det är nästan iPhone 4-flyt, enbart för den sakens skull så avstår jag gärna extra-funktioner.

    Dock tycker jag smartstay (Galaxy S3) är en funktion som de gärna får lägga in i Xperia S om de kan.
     
  15. nioh

    nioh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    Tipps till Galaxy, du kanske skulle ta och installera en annan Launcher från market på din lur? Det kanske kan ge de extra-funktioner du frågar efter.

    Jag håller dock med dej om Kamera-appen. Särskilt autoläget kan förbättras i mjukvaran. För när jag tar bilder känner jag att kapaciteten finns där i hårdvaran men att den blir sviken av mjukvaran som kalibrerar fel och orsakar de där kända problemen med dimmig (gråskimrande) och gulaktig bild. Hoppas Sony kan slipa till det!
     
  16. Kurt

    Kurt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Ser att många saknar toggle i notifikationsfältet och hoppas att vi får det i och med ICS.

    Men jag började fundera på, är det någon Sony (Ericsson) som har det?
    Om inte, hoppas inte på för mycket för vi lär väl inte få det heller då..

    Skickat från min GT-I9000 via Tapatalk 2
     
  17. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Samma sak här men det är inget som säger att Sony kan göra sitt UI mer funktionsfyllt!! Det är inga stora grejer, inget som kommer tynga ner luren iallafall om det görs rätt! Jag vill slippa ta hem 50appar bara för att fylla enstaka avsaknade funktioner som Sony lätt kan lägga till!

    Jag älskar utförandet av Sony UX o vill ogärna byta luncher tex...

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  18. nioh

    nioh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    @Galaxy
    Det är bra att du talar ut om din kritik. För Sony är ju inne på detta forum, och kanske tar till sig och lyssnar. Jag motkritiserar bara för att jag vill behålla det som är bra med UX. Som flytet och prestandan i launchern är viktigt för mig.
    Men en hel del av det du säger önskar jag också.
    Så fortsätt ge kritik, för du ger konstruktiv kritik och det är bra! :D
     
    Galaxy gillar detta.
  19. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Har ej kört ICS på Xperia Arc ännu men har sett lite filmer.
    Jag såg att det fanns en "genväg" till Settings (slå på/av Wi-Fi etc) i notificationbaren.
    Det är ju ett steg i rätt riktning iaf.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  20. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Ja precis, Tack :-) jag har ju själv en XperiaS så det är klart det ska ses som konstruktiv kritik ;-)

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2