Tips: ICS

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Droidsson_1, 28 apr 2012.

  1. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Ok, listade ut varför så många vill ha toggles i notifikationslisten. Slog mig igår faktiskt. haha. Surfade, och skulle titta på något youtubeklipp och märkte jag hade blåtanden kopplat mot mit headset som låg i fel rum. var då tvungen att:
    stänga (1 knapptryck),
    Helikoptervy (jag räknar detta som ett knapptryck också, även om det är två fingrar med i spelet... hehe så 2 knapptryck),
    Klicka på togglewidget (3 knapptryck),
    klicka på blåtand i togglewidgeten (4 knapptryck),
    Långpress på hemknappen för att öppna multitask (5 knapptryck),
    Klicka jordglob och tillbaks (6 knapptryck)

    Jepp så hela 6 grejer var jag tvugnen att göra. Så ok, ilands problem, går ju fort visserligen, men ja. Hade kunna sänka problemet till 3 knapptryck. Fast som någon sa med ICS så har man ju tillgång till Inställningsarna i samma list, och det går nästan lika fort, men visserligen lika många knapptryck troligen fler. Så ok. Toggle är en bra idé. Men hur skall man lösa en sådan sak så att det inte blir möjligt för Samsung att t ex anklaga Sony för pantentbrott?
     
  2. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Kul att du provade :-)

    Det är inget patent brott, HTC har haft det i sin samt CyanMod mfl så det är inga bekymmer faktiskt! Bara o köra på! :-)

    Problemet med apps från market som kan göra detta är att man får inte full funktionalitet om man är orootad o det blir bara en delvis/halvdan lösning! Tex för o slå på/av GPS. Bästa är om det är inbakad i launchern! Och byta launchern vill jag inte.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2