Importera htc A9

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av Krabban84, 25 okt 2015.

  1. Krabban84

    Krabban84 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2015
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Är sugen på att köpa HTC A9 men vill ha opal silver som inte verkar komma till Sverige. Om man köper mobil från utlandet vilket land ska man köpa ifrån? Vilka kör på samma frekvenser på 4g nätet? Kommer allt att fungera som vanligt som om den vore köpt i Sverige. HTC har ju världsgaranti så det ska ju inte vara några problem.
     
  2. murana

    murana Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2012
    Inlägg:
    284
    Mottagna gillanden:
    90

    MINA ENHETER

    England.
     
  3. Krabban84

    Krabban84 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2015
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Har dem samma frekvenser på 4g nätet?
     
  4. murana

    murana Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2012
    Inlägg:
    284
    Mottagna gillanden:
    90

    MINA ENHETER

    Tror det, finns en moderator här som har full koll på detta.
     
    Krabban84 gillar detta.
  5. murana

    murana Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2012
    Inlägg:
    284
    Mottagna gillanden:
    90

    MINA ENHETER

  6. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    UK, Frankrike, Tyskland, Belgien, Spanien, Holland osv..Så länge det är Europa så fungerar det då dom har samma 4G band/frekvenser.
    Kolla igenom denna info, och dubbelkolla specarna på den sidan du väljer att beställa ifrån att det stämmer överens så är du 110% säkrad.

    Generellt när det kommer till import (från kina och usa) så är det LTE band 20 man pratar om, då det är mer en regel att detta band saknas på enheter importerade (från kina/USA) och som då kan ge en hel del strul med 4G(LTE) mottagningen, 2G/3G fungerar däremot alltid.

    Edit: Även HTC kör en modell för europa baserat på specarna för One A9 på respektive (UK,DE,FR,ES,BE) lands produktsida för denna lur.
     
    Last edited: 25 okt 2015
    bernard och indika gillar detta.
  7. jmkhenka

    jmkhenka Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Det jag är lite ledsen över är att den bara kommer i 16 och då med 2gb ram. Men 3GB modellen kommer bara finnas i usa inledningsvis och då är bristen av band 20 en ackilleshäl.

    Men kanske kommer 32/3 modellen i europa så det går att få tag på en version med alla band.

    Jag blev faktiskt sugen på A9'an då 5X verkar vara en kompromiss för mycket. Det som återstår att se är batteritiden - om den är samma eller bättre än m7/m8 (2300/2700 mah resp) så går det att leva med - annars inte. Iphone har ju bara 1680 eller vad det är mah, så det handlar väl mest om SoC och OS-optimering.
     
  8. Krabban84

    Krabban84 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2015
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Ja håller med dig i dina funderingar, batteritiden är ju ganska viktig aspekt. Men lästa när jag kollade mobiler i England att den mobilen skulle fungera i usa, då känns det lite som usamodellen borde fungera i Sverige. Kanske klarar alla frekvenser i det nya chipet?
     
  9. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Nej, band 20 saknas på USA modellen as per usual. Kika själv på HTC US
     
  10. Krabban84

    Krabban84 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2015
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Okej, hittade tyvärr inte vart man hittade informationen om vilka band den hade. Men tittar man på HTC.com/uk så finns båda telefonerna med, alltså både 2gb ram /16gb hårddisk och 3gb ram/ 32 gb hårddisk. Då borde det finnas en eurospec med 3gb ram?
     
  11. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    På HTCs hemsida, när du valt A9 så står det uppe till höger "Specs", om du klickar på den så får du fram alla specifikationerna där det framkommer precis all teknisk info mm. Från ex. UK kan du då välja 2/16 eller 3/32 varianten, då ram minne och lagring är det enda som skiljer, övrig hårdvara är samma (Pratar om UK modellen nu då den har band 20).
    Jag har screenshottat både UK och US spec sidan, highlight med rött där den relevanta infon finns.

    UK.png USA.png
     
    Last edited: 26 okt 2015
    Krabban84 gillar detta.
  12. Krabban84

    Krabban84 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2015
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack så jättemycket för hjälpen. Trodde nämligen att 3/32 modellen var enbart för Asien och usa. Då blir det en 3/32 från England. Vet ni någon bra affär som skickar till Sverige och säljer upplåsta mobiler i England? Tack igen
     
  13. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    De lugnt!
    clove.co.uk brukar komma upp som förslag här i forumet som en bra butik i UK att beställa från, dock har dom inte lagt upp A9 ännu.