Importerad xperia PRO

Diskussion i 'Xperia pro' startad av jkbpower, 24 mar 2013.

  1. jkbpower

    jkbpower Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2013
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,
    Funderar på att köpa en xperia PRO för jag vill ha en android med tangentbord.
    Enda stället jag hittat den på är på MyTrendyPhone.se.
    Troligtvis tar dom den från Tyskland och det är inte svensk layout på tangentbordet.
    Nån som vet om man får fram å ä och ö med nån enkel knapptryckning eller går det kanske inte.
    Har haft blackberry tidigare i jobbet och där tryckte man bara på a och scrollade tills man fick å och ä.
    Skall tilläggas att det är Android 4,0 på de som säljs på mytrendyphone.
    Nån som har erfarenhet av ej svenska Xperia PRO?

    Med vänlig hälsning,
    Jimmy
     
  2. Rower

    Rower Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Du kommer vilja roota telefonen det första du gör iaf, och med rootningen kommer möjligheten att få svenska tecken på tangentbordet.
    Vet inte hur det är annars men borde ju inte vara några problem att ställa in från tyskt tangentbord till svenska på SE rommen heller.

    Det som är med 4.0 versionen som SE släppte är att den blir så seg så det är oanvändbart. Vart TVUNGEN att byta rom för att ens kunna använda telefonen!

    Annars tycker jag du gör ett jävligt bra alternativ i att köpa den här telefonen! supernöjd med telefonen!

    Lycka till! :)

    PS. Ang mytrendyphone så har jag handlat massor av grejjer av dom tidigare och dom är riktigt pålitliga, samt att det är som dom skriver på sidan, dom skickar verkligen grejjerna samma dag samt att man ofta har sakerna dagen eller dagarna efter :D
    Bra support har dom också :) DS
     
  3. jkbpower

    jkbpower Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2013
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Låter bra.telefonen är ju ändå inte nån ny modell men tycker den håller sig bra fortfarande.finns ju inte mycket att välja på :-)
    Vad kör du för rom på din? Vad ska man välja.
    Jag vill ha en telefon som inte e seg och sum funkar bra och surfa med och där filmer inte hackar mm.
    /Jimmy
     
  4. Rower

    Rower Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Vet inte vad du jämför med för telefon men den går att surfa med i nödfall, samt att filmerna borde flyta på i 720p eftersom den har en videoout på det (tror jag)
    Och nej, helt sant, det finns ju INGA alternativ, vill man ha en telefon med knappar får man helt enkelt ta den här eller inget alls :/
    Personligen hade jag nog velat haft en med 4" skärm eller 4,3" :D börjar bli lite litet nu när alla andra telefoner är 4,7" :)

    Just nu kör jag FXP208, men såfort jag fixat till alla drivrutiner osv på datorn för att kunna skicka över rommar ska jag lägga in den senaste!
    Rommarna hittar du här och dom uppdateras 1 gång i veckan :)
    http://freexperiaproject.com/

    Lycka till! :D
     
  5. Smiley76

    Smiley76 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2011
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Kan rekommendera rommarna ifrån http://www.faircode.eu/freexperia/ (IYOKAN) Det är FXP men med extra tweaks. Speciellt kernel utan 720p videoinspelning som frigör runt 20-30MB mera RAM vilket märks ganska ordentligt då den känns mindre seg. Samt även de kernels som innehåller min Touch screen precision patch vilket gör att den känns mindre seg också.

    Men oavsett alla tweaks så märks det att detta är en telefon designad för Froyo (men som gick Gingerbread vid release). Ljusår ifrån min Nexus 7.. men det går iallafall att skriva vettigt på den :-)

    Och angående keyboard.. i CM10-rommarna så går du in under Input i settings och där kan du välja Swedish/Finish keyboard layout. Jag gissar att antal knappar är lika på alla telefoner och med denna settings får du svenskt keyboard även om symbolerna är fel på själva knapparna.
     
  6. jkbpower

    jkbpower Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2013
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tänke bara jag skulle skriva en snutt.
    Här nu fått min Xperia pro(skriver det här med den) och är grymt nöjd.
    Beställde den från Mytrendyphone och domskickade den direkt utan problem.
    hade inte danska posten varit så slö så hade jag haft den på typ 2 dagar.
    Telefonen kommer från tysklad så den här inte åäö men det är bara att hålla in a resp o litelängre så får du upp ä å och ö.
    sen har jutyskarna litekonstigheter för sig som att byta plats på z och y men det får gå.
    Den är hyfsat snabb och streamar video skitbra och spelar upp hd filmer kanon och skärmen är riktigt bra.
    Sätt på jobbet och kollade på thé dictator via dreamfilm utan lägg så det är ok.
    kameran är också bra.bilderna blir riktigt bra tycker jag.

    kan rekommendera denna mobil och även Mytrendyphone.

    /Jimmy
     
  7. Rower

    Rower Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Du borde installera en annan rom med stöd för att byta tangentbordslayout, då kommer du få samma placering på tangenterna som vi har fast det står nåt annat :D
    kul att du är nöjd och fan för danska posten! :)