Fråga: Ingår Beats-lurar eller inte?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Leechu, 22 mar 2012.

  1. aframo

    aframo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Följ XDA forumet för OneX.
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1548539&page=9

    Det kan vara så att svenska butiker/operatörer måste förhandla med HTC angående beats hörlurar.

    T.ex
    Vodafone UK inkluderar ett par urBeats till de första 10.000 beställningar.
    http://shop.vodafone.co.uk/shop/mob...20-22563-ex&dfacid=1&cid=aff-aw-default-85386

    Phonehouse FR inkluderar ett par Solo Beats till de 100 första beställningar.
    http://www.phonehouse.fr/htc/one-x-blanc/HTCONEXWHITE

    Återstår att se...
     
  2. lambroo

    lambroo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2011
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Det är precis så jag tror också. I och med att vi nu har ett så bra erbjudande på abb. + telefon, så måste de trycka ner kostnaderna lite. På så sätt finns det säkert ett par hundra för de att tjäna.
     
  3. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Låter troligt att om man får telefonen för 200/mån eller gratis har de sparat in lite här och där, t ex på lurarna.
     
  4. Stedad

    Stedad Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    603
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Enligt NordicHardware ingår inte beatslurar. Ungefär 4 minuter in i videon.
     
  5. Deebo83

    Deebo83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    så jävla illa! dra åt helvete va illa! marknadsför mobilen med beats audio och inkluderar inte hörlurar. Jag kommer förmodligen fortfarande att köpa mobilen men det är enbart för att jag gillar sense och designen på mobilen. men att inte inkludera beats lurarna är ju som att sälja ett lås utan att inkludera nyckeln.
    jävla illa HTC!
     
    aframo gillar detta.
  6. MaXmeOliver

    MaXmeOliver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    1 437
    Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Men till skillnad från Sensation-telefonerna som skickades med beats-hörlurar fungerar ju beats-teknologin med andra hörlurar än beats-hörlurar.
     
  7. mikil

    mikil Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    928
    Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Watch Active 2
    Ha! Varför vill du ha en nyckel till ett kodlås?
     
  8. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 017
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Exakt. Vad är beats audio? Mjukvara, inte hörlurar.

    Vad är felet?

    Skickat från min Xperia S
     
  9. hussseein

    hussseein Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    1 492
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    är du säker? hade varit grymt! fast då får man ju lägga ut pengar för det haha
     
  10. Deebo83

    Deebo83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    FELET är min vän, att Beats audio är en del av marknadsföringen, det är inte bara mjukvara. så enkelt är det inte! 50% av nuvarande marknadsföring som HTC driver inkluderar deras senaste investering beats audio. I varje presentation av mobilen finns ett par beats lurar med. jag förstår precis vad HTC håller på med, men det är inte rättvist, å andra sidan....så är inte mycket rättvist. hursomhellst, såg att CDON skickar med ett par a-JAYS...vilket e helt okej.
     
  11. HugSeal

    HugSeal Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Varför all denna hysterin kring Beats? Den uppfattnign jag fått av deras lurar är att de har en rejäl prispremium för namnet och att det går att hitta många bättre alternativ som inte färgar ljudet lika kraftigt. Generellt är jag skeptiskt mot mjukvaror som skall förbättra ljudet, lite som tv-apaprater med alla deras bildförbättringar som i mina ögon mest ger en onaturlig bild.

    Det jag är mest intresserad av är att de har en bra DAC med låg brusnivå, om man sedan vill färga sitt ljud med mer bas etc. för att man föredrar en viss ljudbild till viss musik föredrar jag att ha koll på det själv.
     
    Last edited: 28 mar 2012
  12. Deebo83

    Deebo83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Jag håller med dig. Men min poäng är att det känns som att lurarna är en del av mobilen, en del av htc's nya stil. Jag vet inte riktigt hur ja ska förklara det annat än att det helt enkelt känns som att de går ut med en image som de vill att vi ska köpa...men det kommer inte i samma paket trots att marknadsföringen säger annat.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  13. HugSeal

    HugSeal Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Förstår vad du menar och jag håller med om att det kan ses som märkligt.
    De IEMs jag hittarpå prisjakt etc. från beats har dock en ganska hög prislapp(en bit över 400 för lady gaga-varianten) och jag kan tänka mig att de itn eville sätta sitt namn på en produkt med en mycket lägre tillverkningskostnad. Och om den hade bundlats med ett par beats-lurar så hade dessa troligen inte kunnat jämföras med deras iems i en högre prisklass. Jag kommer inte på rak hand på någon mobil som har skeppats med ett par vettiga pluppar, det finns säkert och ni får gärna upplysa mig dock :)
     
  14. streambrook

    streambrook Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    HTC12+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC12+
    Hej Alla!

    Hur är det med kopplingen mellan HTC och Dr beats? Jag funderar på att köpa ett "orginal" headset (från Dr Beats) som är anpassad till HOX, men när jag söker på nätet så hittar jag bara varianten SOLO som tydligen är anpassad till Iphone (man kan tydligen ringa och svara på sladden). Frågan är om det är den här varianten det är tänkt att vi med HTC ska använda, om vi vill ha ett par lurar som är anpassade till Dr beats integrationen i mobilen....någon som har koll?
     
  15. Jompis

    Jompis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Det handlar väl om att man köper en telefon för nästan 6000 kronor, från ett företag som äger 51% av Beats, marknadsför Beats Audio hårt med telefonen men inte kan skicka med ett par Beats-lurar. Om man får tro deras tillbehörsshop och diverse sidor ingår det ett par lurar som säljs utåt för $20-30. Det förstår ju vem som helst att ett par lurar från HTC för 150 kronor inte kommer vara bra nog för att använda till vardags att lyssna på musik i. Min jag fick med min O2x slängde jag efter första lyssningen. Plattare och sämre ljud får man leta efter.
     
  16. kandreas87

    kandreas87 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2010
    Inlägg:
    268
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Känns som om man kommer få samma känsla som man fick när man fick sin Desire - Samtidigt som man är råimpad av telefonen så skickar man med hörlurar som man lika gärna kunde kommit från ett corn-flakespaket. Suck.
     
  17. error6676

    error6676 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Om du har funderingar på att köpa ett par solo rekommenderar jag dig att läsa recensionen som hör till den här videon: http://youtu.be/ipZY0qGrA9Y
     
  18. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Bra om de satsar pengarna på annat än dyra kassa hörlurar.
     
  19. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Personligen tycker jag väl inte att det är hela världen att beats lurar inte följer med då jag har ett par Bose AE2i.

    Men jag tycker visserligen det borde skickats med ett par. Om inte annat för att göra telefonen aningens lite mer exklusivare i känslan när man köper den.
     
  20. Jompis

    Jompis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jag sitter väl ungefär i samma sits som dig. Håller på att byta ut ett par Beyer MMX101iE mot ett par Shure E215. Så jag står inte heller och faller med lurarna som hänger med. MEN jag skulle vilja ha ett par som faktiskt går att lyssna på, som man kan ha om man vet att man ska slita och slänga mycket med dom under en period.