Fråga: Ingår Beats-lurar eller inte?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Leechu, 22 mar 2012.

  1. estiswe

    estiswe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    P20 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    P20 pro
    Men bara för att förtydliga, jag kan använda vilka lurar jag vill och ändå få dr. beats effekt, dvs. mjukvaran boostar ljudet lika bra oavsett lurar? Eller?
     
  2. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 959
    Mottagna gillanden:
    7 955
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det ska vara så ja, sen är det ju en smaksak om man tycker att programvaran förbättrar ljudet eller inte :)

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
    estiswe gillar detta.
  3. Laxsjoe

    Laxsjoe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Jag kan tänka mig att de utgått mycket från Beats-lurarna när de skapat hela "beats by dr. dre"-grejjen men på One-serien funkar den "EQ´n" även på lurar av andra märken, till skillnad från t ex. Sesantion XE och XL.
    Beats-lurarna är byggda för att ge en fet bas och "Beats-EQ´n" skapar en ljudbild som gynnar basen. Dock är basen och ljudbilden som Beats-lurarna ger (iaf de "billigare" såsom Solo och pluggarna) ganska ojämn så om du är kräsen på ljud får du troligtvis ut betydligt mer av ett par andra lurar som kan erbjuda ett stabilare ljud, även i kombination med "EQ´n".
     
    estiswe gillar detta.
  4. aikelo

    aikelo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    910
    Mottagna gillanden:
    319

    MINA ENHETER

    Ni kommer inte få med några beats lurar hur mycket ni än
    gråter på forumen.
    Ni har inte blivit lovade några lurar, sluta tolka in så jävla mycket.
    Det står med beats audio på telefonen och beats audio finns i telefonen.
    Det står väl förtusan inte med beats headphones på telefonen.
    Nu finns där beats audio som ska funkar med alla ljudappar och alla slags lurar.
    Visst hade det varit trevlig med ett par lurar med överpris i lådan, men så blir det
    tydligen inte i sverige.
    Släpp det o gå vidare.
     
    Naesstrom, olovskiij och mikil gillar detta.
  5. Deebo83

    Deebo83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Vilken tur att du kom in och räddade oss ifrån alla onödiga tårar. Vi är väl medvetna om vad det står på mobilen och vad det innebär. Om du hade brytt dig om ens att försöka respektera folks åsikter hade du insett en sida längre bak i tråden om att vi är överens men vi tycker att det e grymt fel att marknadsföra mobilen på ett sätt och sälja den på ett annat.
    Det vore som att volvo v70r marknadsförs med R fälgar i 19" men säljs med 15" plåtfälgar. Men hjulhuset finns där för bilen och man ska inte behöva ha några "överprisade" fälgar där. Med reservation för ett jävligt dåligt exempel.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  6. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Nej det är inget dåligt exempel...bilar är en betydligt "mognare" marknad där man lärt sig den hårda vägen av tuffa kunder att man mycket noga beskriver vad man får vid olika modellval samt att bilder innehåller ev extrautrustning !

    Sen jag ska nog "roa mig" och fråga HTC om mailet jag fick och bilden med Beats-lurarna...:cool: ( spännande att se vem de skyller på)
     
  7. Deebo83

    Deebo83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Jag fick exakt samma mail av dom. Och visste fan e de vilseledande? Borde stå nånstans att dom inte följer me..

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  8. Moridin

    Moridin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    HTC10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    HTC10
    Har ingen koll på Beats, men ingen kan klaga på lurar som presterar ngt bättre än "crap"...
     
  9. aframo

    aframo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag har en hel del synpunkter på detta med hörlurarna.

    Jag tycker det är idiotiskt att inte inkludera ett par Beats lurar med One X. Du köper den ultimata mobilen från One-serien och då förväntar man sig att HTC (med sina 51% av beats )ska "lyxa" till det med ett par Beats lurar, speciellt efter all marknadsföring ifrån mässor/presentationer.
    För att i nästan varje bild/video får man syn på Beats. Inte vid något tillfälle får man syn på de 100:- htc lurarna, vilket i min uppfattning är under all kritik och väldigt vilseledande.

    Och för en vecka sedan kunde inte ens själva HTC ge ett konkret svar på, enligt dem var One X boxen ej fastställd ännu.

    Jag är full medveten om att beats hörlurar inte är värda sitt pris, men vad hade du själv velat ha? Beats eller HTC's Standard hörlurar?

    Eller kanske skulle HTC på något sätt erbjuda en deal till kunder som köpt ONE serien. 50% rabatt på beats hörlurar. Vilket får mig att undra, varför säljs inte beats via deras tillbehör hemsida?

    Beats känns på något sätt som en Apple (äppelskrutt) produkt. Du får inte prestanda för vad du betalar...
     
  10. streambrook

    streambrook Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    HTC12+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC12+
    Precis samma uppfattning har jag fått, går man in och kollar på Beats hörlurar så innehåller den officiella informationen iphone hit och dit, inget om HTC.
    lite skumt...
     
  11. thebratts

    thebratts Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Verkar vara en väldig hets ang beats eller inte.
    Jag förstår inte om det är en princip sak eller om det är så många här som verkligen vill ha beats lurar att också använda?

    Personligen så ser jag inte ev medföljande beats lurar (ja jag har testat) som något annat än marginellt bättre än andra medföljande lurar vilket i min värld iallfal betyder ett snabbt byte till något bättre.

    Jag är också kanske för gammal för att förstå beats hetsen generellt, som jag tolkar det är det en statussymbol först och främst, sedan hur det låter är inte riktigt relevant i sammanhanget?
    Lite som att ha en enligt massan cool bil som massa andra också har men som går i 70km/h max eller en bil som inte är lika accepterat cool men som går i 200 km/h. jag vet vad jag skulle välja.

    Som sagt, personlig reflektion ang hela uppståendelsen i forumet ang beats eller inte. Är du nöjld med dina beats och kan digga musiken med dom så helt ok, det är ju i slutändan det som räknas. Att man själv är nöjd.

    Så är det en princip sak eller inte för dig?
     
  12. Jompis

    Jompis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Det är en principsak och en fråga om värde. Det är inte specifikt Beats-lurarna.
    Hade det vart frågan om ett annat samarbete hade det gällt dessa lurar.
    Man vill inte köpa en mobil för nästan 6000SEK och få ett par skitlurar med.

    Tror inte att många i Sverige upplever beats som en statussymbol.
     
  13. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 959
    Mottagna gillanden:
    7 955
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Beats är en statussymbol eftersom det är så dyrt. Om de tog pengarna som det skulle kostat att inkludera beats och la dom på något annat tillbehör som följer med så skulle det vara bättre - och skicka med ett par schyssta vanliga hörlurar! Nu har jag dock mina egna som jag har svårt att tro att beats slår :)

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  14. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Håll er till topic tackar!!

    Och försök förstå folks frustration/besvikelse utan att uttala er nedlåtande om dessa personer!!
     
    aframo och Deebo83 gillar detta.
  15. Gurkburk92

    Gurkburk92 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2012
    Inlägg:
    1 207
    Mottagna gillanden:
    450

    MINA ENHETER

    Var å beställde min HTC one X nu och hon som hjälpte mig sa att hon trodde de va något som ingick..

    Men jag tror själv att hon trodde att teknologin som är i telefonen va de som stod som beats by dre, alltså inte lurarna :P
     
  16. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Har mina beats lurar från min sensation xe... och ja, jag tycker att ljudet är bättre än alla andra jag haft, men då har jag inte haft speciellt dyra lurar innan heller :P

    Iaf så är inte lurarna avgörande för mig, tack o lov :) Men jag tycker nog ändå att de borde skicka med beats lurar då de gör sådan reklam för beats by dr dre...
     
  17. masa69

    masa69 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2009
    Inlägg:
    544
    Mottagna gillanden:
    170
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro
    Telefon 2:
    iphone 6s
  18. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 959
    Mottagna gillanden:
    7 955
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Besviken, hade de inte kunnat kostat på ett par grymmare in-ear åtminstone. Näe, men hur som tur att jag har egna bra!

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  19. none

    none Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2011
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    "ramlar ur öronen lurar"

    Pinsamt dåligt!
     
  20. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 026
    Mottagna gillanden:
    1 963
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Det är alltid olika tillbehör i olika länder då det där sa väl inte så mycket?

    Skickat från min Xperia S