Fråga: Ingår Beats-lurar eller inte?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Leechu, 22 mar 2012.

  1. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 959
    Mottagna gillanden:
    7 955
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det är inte alltid det, ofta så är det faktiskt ganska liknande produktförpackningar och innehåll. Men man kan ju alltid hoppas på att det skiljer sig!

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  2. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Är det inte möjligt att det kan bli som så att återförsäljarna själva kanske fixar så att man kan få ett par beats-lurar för ett okej pris? Vissa operatörer kanske kan ge ett bra pris på beats-lurar om man samtidigt går med på att teckna sig för 24 månader?
    Jag är inte så haj på alla operatörer men Telia verkar ha fattat grejen med mobiltillbehör och hur viktigt det är för kunderna. När jag beställde min DZ:a i januari förra året så kunde jag ha fått ett Koss-headset för typ 300 har jag för mig. Valde dock bort det eftersom jag redan har ett par Koss.
    För ett år sedan var dock Beats inget som var speciellt välkänt, det kom väl med XL? I min mening borde det då vara fullt möjligt att man, om så önskas, kan få ett par Beats-lurar antingen på köpet eller till ett bra pris om man beställer One X från rätt ställe.
     
  3. none

    none Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2011
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Fast nu har majoriteten fått sin telefon gratis så nån mer "rabatt" kan man nog inte räkna med.
     
  4. dRiN

    dRiN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Vodafone i UK skickar med ett par Beats till de 10.000 första köparna.
    http://shop.vodafone.co.uk/shop/mobile-phone/htc-one-x-white?icmp=int-vod-hpg-m1-im
    Så det är nog självklart att återförsäljare kan välja att sälja eller ge bort tillbehör på köpet, om de vill....
     
  5. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Om man researchar ordentligt så kan man nog får flera rabatter :)
    Grejen är nog att nu såhär i början av släppet av One X så att den oerhört hypad, alla som är hagalna är antagligen också villiga att betala pretty much vad som helst. Och det vet ju återförsäljare och operatörer om såklart... Jag tror att om man väntar lite tills hypen lagt sig och tills återförsäljarnas priskrig har börjat så kan man säkert göra en bra deal och få både mobilen och lurarna.
    Men av alla här på forumet så är det nog bara jag som har tålamod nog att köra med wait and see-metoden, hähähähä...
     
  6. none

    none Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2011
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Möjligt att det är som du säger, själv upplever jag det som att intresset för HOX sparkade igång i samband med tre/Tele2's priskrig och kommer lägga sig rätt snabbt iom. att S3 är på väg ut.

    Fast att lägga 4-500 spänn på ett par bättre lurar än beats när man får en telefon gratis ser jag inte som ett problem.
     
  7. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Vad är HOX?
     
  8. WeeMaan

    WeeMaan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Htc One X
     
    Ior gillar detta.
  9. Deebo83

    Deebo83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Jag håller inte alls med om att intresset för HOX har blivit större med operatörs kampanjerna som går nu. Jag har en sgs2 nu och fick upp intresset direkt för HOX när jag såg den presenteras på MWC. För mig som var frälst av htc desire, när den kom ut, vill jag påstå att jag fick samma känsla igen. Efter lanseringen av desire har inte htc lyckats hålla upp till kvaliteten riktigt. Dom har spottat ut mobil efter mobil men aldrig riktigt nått till den nivå som desire en gång gjorde. Detta kan mycket väl hända även samsung då även de verkar ha fått vatten över huvudet. Är dock glad att htc verkar ha lyssnat på deras trogna kunder och även sett tillbaka på vad som gjorde desire så framgångsrikt. En snyggare mobil än HOX får man leta bra länge efter, i tilläg till det yttre har den även en inre hårdvara som är absolut bäst i förhållande till den yttre känslan. Om jag "känner" samsung rätt, kommer dom att släppa en ytterligare plastig mobil som kompenserar sitt fula yttre genom att erbjuda det absolut bästa inre som en mobil kan ha. Det är bara att se tillbaka på tiden som nexus mobilerna haft. Nexus one är fortfarande populär medans nexus s och galaxy nexus inte riktigt lyckats på samma nivå. Detta tror jag personligen beror på att samsung tillverkat dom. Summa sumarum...jag älskar den där "desire känslan" HOX ger mig och många andra f.d desire ägare.
    Jag vet att samsung förmodligen kommer att släppa något som alla benchmarkrunkare kommer att älska...men benchmark är inte allt. Kolla bara på vem som vann försäljningen av spelkonsoller mellan wii, xbox360 och ps3 och sedan jämför du den inre hårdvaran hos dom.

    Mycket off topic men jag ville säga att tele2 och 3's kampanjer bara har underlättat för oss som ändå skulle ha köpt HOX

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
    Leechu och Naesstrom gillar detta.
  10. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Håller med Deebo83, men vad jag menade med att vänta ut hypen och priskrigen var att vänta åtminstone tre-fyra månader. Kanske längre. Är en mobil bra så är den bra och då vill man ju ha den även om den kanske anses vara mindre hipp bara för att det har kommit coolare mobiler. Annars får man ju byta mobil typ var fjärde månad, och vem har råd med det?
    Jag skaffade min DZ när den redan var på väg att bli "gammal" men är nöjd som fan ändå. Och jag ska ha den tills 16 januari 2013 då abonnemanget går ut, då å andra sidan, då vill jag ha en ny liten android :)
    Är dock mer än villig att vänta tills jag hittar min nästa android. Men jag är inte ens i närheten av att vara så hardcoregalen i androider som majoriteten av alla andra här verkar vara. Fast jag kommer nog att bli, den där One X ser himla bra ut alltså. Hade mitt abonnemang löpt ut nu så hade jag absolut skaffat den!
     
    Leechu gillar detta.
  11. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Desire-känsla? Inte lite subjektiva åsikter där. Det finns antagligen många anledningar till varför den första nexus skulle vara er populär än de efterkommande, om det nu ens är så. Den senaste sålde förmodligen sämre pga de slängde in lite sämre hårdvara i den så att den knappt överglänste SGS II. SGS II har f.ö sålt över 20 miljoner exemplar. Jag hade en HTC Legend som kom ungefär när Desire kom, och kan konstatera att SGS II var 1000 ggr bättre oavsett "desire-känslan". Nu går dock abonnemanget ut och ska bli kul att se om HTC lyckats med One X denna gången, inte alls varit övertygad av Sensation i alla dess former.
     
  12. lolbazor

    lolbazor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 681
    Mottagna gillanden:
    244

    MINA ENHETER

    Okej, då förstår vi varför du förespråkar att vänta! Du är ju bunden på ett abonnemang...
     
  13. Gurkburk92

    Gurkburk92 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2012
    Inlägg:
    1 207
    Mottagna gillanden:
    449

    MINA ENHETER

    Kan ju hålla med föregående talare.

    Känslan när man kollade på HTC Desiren på youtube, och sen när man fick telefonen är desamma med HOX, är sjukt taggad inför måndag/tisdag :D

    Lite Offtopic men vi kan nog konstatera att lurarna inte kommer med.
     
  14. Deebo83

    Deebo83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Ok. Då vet jag att du kan dina siffror. Jag vet inte om du missade delen där jag skrev att jag själv hade en sgs2 sen lansering men HOX är jag definitivt mer sugen på än jag va min gs2. Det är just pga den där "desire känslan".
     
  15. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Klart jag är. Har liksom inte riktigt råd att pröja 5000 för en mobil... Skulle knappast kunna ta det på avbetalning heller.
    Väldigt off topic nu men det känns ibland liiite syrligt att jag, när abonnemanget löpt ut, har betalat runt 10 lax totalt... :cry: :cry:
     
  16. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Ja vi får väl se :) Alltid gillat min SGS II, men jag hatar ICS-uppdateringen den fick nu. Hade fixat något bättre men år ju snart ny så. Hoppas HTC lyckats bättre med sin.
     
  17. lolbazor

    lolbazor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 681
    Mottagna gillanden:
    244

    MINA ENHETER

    Hehe, retades lite bara :P

    Ni har sett förresten att CDON slänger med a-jays one med HOX? Dock fattar jag det som att man måste ta tele2 maxi då!
     
  18. Marianne

    Marianne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2010
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    85
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10"
    Standard HTC (dvs de kunde lika gärna struntat i att skicka med några) från Tre.
     
  19. mikil

    mikil Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    928
    Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Watch Active 2
    Härlig bump... Standardladdare också. Då kunde de lika gärna skippat den med?
     
  20. tanecem

    tanecem Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kan bara tal för mig själv men vanliga lurar som inte går att anpassa kan jag inte ha. Så för mig är de värdelösa, men ljudet kan nog vara okej om de passar i din hörselgång.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2