Problem: Ingen anslutning till Play efter Asus service

Diskussion i 'Padfone' startad av mackish, 11 dec 2013.

  1. mackish

    mackish Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nu har min fina Padfone 2 varit inne på service 4ggr på någon månad.
    Bytt kameralins, högtalare, moderkort (2ggr).

    Efter förra och denna gången vägrar telefonen ansluta till Google Play, ingen anslutning. Surfa funkar fint, sms, ringa etc, men inte just google play. G+, Gmail och andra Google saker funkar fint. Men inte Play butiken....

    Har läst hit och dit om en massa saker
    1. Ändra datum och tid
    2. Ominstallera play - installera ny version av play
    3. Systemåterställa telefonen
    4. mer då???

    Anyway, jag har inte ROOT på telefonen så dom trix som kräver root har jag inte vågat testa för att inte fu**a upp garantin. (om det nu gör det).
    Däremot har jag sett att hälften av systemmapparna har datum kring 1970-01-02, en del 2008-06-01, och sen resten 2012-06-30 typ. Kan det vara något glitch där? Den är för övrigt i alla fall minst typ 8-9 månader gammal.

    Min fundering till er alla andra Padfone2 entusiaster, har ni upplevt några liknande problem? Är inte sugen på att skicka tillbaka telefonen en 5e gång, så j*vla trött på alla veckor utan telefon.
     
  2. janne

    janne Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2009
    Inlägg:
    187
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Om det är till någon hjälp så dubbelkolla ditt imei + serial i telen och i orginalkartongen...
    Det blev något strul efter en reparation med mina imei nummer och serienr.
     
  3. mackish

    mackish Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Blev samma för mig, serien och IMEI såg riktigt skumma ut. Löste sig genom att butiken tog tillbaka hela paketet och jag fick tillbaka pengarna efter konstant service ärende i ca 2 mån.


    Sent from my RM-892_eu_sweden_243 using Tapatalk