Problem: Ingen datatrafik på vissa roms efter operatörsbyte

Diskussion i 'OnePlus One - Allmänt' startad av Jolikki, 7 jan 2016.

  1. Jolikki

    Jolikki Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2014
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Edit: Löst för tillfället. Oerhört pinsamt. Det fanns två APN för Telia, den ena hade en proxy-adress och en port inskriven manuellt. Bytte till den andra där det var tomt och det fungerar omedelbart. Ändå har jag kollat igenom mina APN hur många gånger som helst.

    Hej allihop. Min kära One har börjat krångla efter att jag bytt från Halebop till Telia. Som på given signal efter att jag bytt till det nya sim-kortet så slutade mobilnätverket fungera. Telefon och sms verkade fungera som normalt.

    Efter en kvälls felsökning har jag konstaterat att det verkar ha med modemfirmware att göra. Allting fungerar med Cyanogen 12.0 (12.0-YNG1TAS17L) och dess tillhörande modem, men jag har inte hittat någon annan ROM som fungerar oavsett vad jag lägger in för modemfirmware. Inte ens roms som fungerat helt problemfritt när jag använt Halebop fungerar.
    Var ska jag fortsätta felsöka? Det kan väl knappast vara hårdvarufel då det fungerar med 12.0? Samt, det lär väl vara exakt samma nät nu, då Halebop använder Telias nät?
     
    Last edited: 7 jan 2016