Problem: Ingen mobildata [Löst, tomt abonnemang]

Diskussion i 'G4 - Allmänt' startad av SvanteD, 23 jun 2017.

  1. SvanteD

    SvanteD Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hej och glad midsommar!
    Min LG G4 har varit bråkig länge (värme och batteriproblem) och nu har ytterligare ett problem dykt upp.
    Jag har inte längre tillgång till mobildata.
    Min telefonoperatör är Telia vilket betyder att jag ändå haft tillgång till Facebook och Messenger men annars dött.
    Går inte att pinga Google.
    Någon som har något snabbt tips som skulle kunna rädda semestern som börjar snart?

    Följande har jag provat:
    Telefonen har startats om flertalet gånger, även provat flygplansläge on/off.
    Detta har hänt tidigare men då har alltid flygplansläge/reboot hjälp.
    Felet skedde när jag åkte mellan olika städer.

    Det jag vet att jag har kvar är att fabriksåterställa telefonen men vill helst undvika detta.
    Fick fabriksåterställa den förra månaden för värmeproblem/batteriproblem (tack LG-support! gjorde ingen skillnad). Supporten sa att de inte visste hur jag skulle visa att det var ett bekymmer och därför väldigt osäkert om verkstad kunde bekräfta det uppfattade värmeproblemet.

    Side note: Ni som har/haft en LG G4, får ni ut mer än 90-120 min screen on time? Under en bra förmiddag får jag ut 120 min om jag har 0-30 % ljusstyrka.
     
  2. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 955
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    För mig låter det som att något i mobilen använder upp din mobildata och i samband med det blir varm. Kolla under inställningar för att hitta vilken app som använder upp all din mobildata.

    För det är väl så att surfen i ditt abonnemang tagit slut? Det är ju anledningen till att fortfarande Facebook och messenger fungerar :)
     
  3. SvanteD

    SvanteD Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hej!
    Jag har pratat med de jag delar abonnemang med och skäms över att säga att det visade sig vara så.
    Tidigare när surf tagit slut har SMS kommit som informerat oss detta.
    Denna gång kom inget SMS.

    Gällande värmeutveckling sker det i stort sett hela tiden.
    Telefonen är oftast ljummen eller varm.
    Har en app (CPU spy) som säger att telefonen i princip aldrig är i deep sleep.
    Är sannolikt en app som spökar men tråkigt att telefonen inte får styr på appen i fråga.
    Inte ens i energispararläge går telefonen in i deep sleep.
    När jag tittar på batteriinformation får jag inte upp någon särskild information om vilken app som är och busar. Oftast är det systemet och skärmen som använt största mängden energi.