Ingen ringsignal trots ljud på / omstart löser tillfälligt

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Dextre, 17 aug 2015.

  1. Dextre

    Dextre Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag har en gammal Samsung Galaxy S3 Mini och jag undrar om det är dags att ge upp nu. Fast jag vill helst inte. Jag tror inte att problemet är modellspecifikt.

    Utan förvarning slutar ibland ljudsignalen vid påringning att fungera. SMS-ljudet försvinner då också. Jag har custom-signaler som ligger som filer i telefonen och de fungerar normalt alldeles utmärkt. Jag har inte ställt in på bara vibration eller helt tyst. Jag upptäcker det genom att jag har en massa missade samtal för att jag inte hört något. Högtalaren i telefonen fungerar. Kör man en reboot på telefonen så fungerar det igen, men problemet kommer tillbaka ibland efter lång tid ibland efter kort. Kan man ordna det eller är det till att skaffa ny telefon?

    Jag har stock Android 4.1.2 som kom med telefonen och inte gjort några systemändringar alls.
     
  2. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Vad händer om du använder en standard-ringsignal istället?
     
  3. Dextre

    Dextre Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Ingen skillnad. Man hör ingenting när man väljer runt i menyn heller vilket man burkar.
     
  4. Wheelie

    Wheelie Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    17 jul 2015
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Tre Telia och Wifog

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia och Wifog
    En backup och systemåterställning skadar aldrig, snabbt och enkelt och förhoppningsvis så löser det problemet och du slipper en massa frustration.