Problem: Inget samtalsljud

Diskussion i 'Xperia Z5 Compact - Allmänt' startad av bjoma, 12 maj 2016.

  1. bjoma

    bjoma Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har flera gånger råkat ut för att det är knäpptyst när jag svarar på inkommande samtal. Den andra personen kan höra mig men för att jag ska höra något måste jag starta om telefonen och sedan själv ringa upp eller bli uppringd igen. Ganska störande.

    Har blivit så sur varje gång det händer att jag inte fått mig för att testa med att koppla in headset eller slå på högtalartelefonen. Så vet inte om det hjälper. Bryr mig inte riktigt heller. Har inte betalt flera tusen för att alla runt omkring mig ska delta i alla mina telefonsamtal.

    Kör på 32.1.A.1.185

    Någon som känner igen det här?
     
  2. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 499
    Mottagna gillanden:
    1 055

    MINA ENHETER

    Du får nog börja med testerna headset och högtalartelefon för att försöka utröna vad som felar. Felet kan bero på hårdvara (telefon), mjukvara (nåt du installerat som hijackar ljudet) och abbonemangsproblem (har själv råkat ut för liknande). Test nummer 2 är en totalåterställning av telefonen och undvik att installera en massa appar för att se om det är detta som felar. Test 3, simkort i annan mobil för att se att det inte är simkortet. Efter att ha gjort allt detta så felanmälan du telefonen direkt till Sony och skicka in den på reparation. Sänder du in den innan du uteslutit andra fel så kommer du snart att starta en tråd där du är skitsur att du behöver betala undersökningsavgift för en fungerande telefon. Undersökningsavgift tas ut då så många "inte riktigt bryr sig" att felsöka utan endast gnäller på tillverkaren direkt.
     
  3. Dextre

    Dextre Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag vill lyfta den här tråden och se om det är ett vanligt problem för fler. Jag har samma problem då och då, men det dök upp de senaste tre månaderna och jag har haft telefonen sedan december 2015. Jag undrar om klientuppdatering kan ha orsakat detta. Jag hör ingenting av den som ringer men de hör mig. Kör jag telefonen via bluetooth i bilen fungerar det. Högtalaren har jag visserligen inte testat att byta till under samtal men den spelar upp ljud via mediaspelaren. Startar man om fungerar det igen. Tills nästa gång.

    Inte rootat, ingen custom OS. Android 7.0 (32.3.A.2.33)
     
  4. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Testat att reparera med hjälp av Xperia Companion?