inställning för skärmanimation

Diskussion i 'Allmänt' startad av torbjorn, 22 dec 2014.

  1. torbjorn

    torbjorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2014
    Inlägg:
    540
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Inte så lätt att hitta här (sökmotorn tycks ha lagt av).

    Nå, tanken är följande: i mina mobiler med Android 4.1.2 finns en Utveckling under Systeminställningar och där finns tre inställningar för att stänga av skärmens olika animationer.

    Det innebär att med dessa på noll, reagerar skärmen så snabbt den kan på mina tryck. Ingen Öppnande ruta eller inzoomande prylar. Bara tvärt på. Precis som jag vill ha det.

    I min rootade Samsung har jag 4.2.2 och där finns ingen Utvecklings-rubrik. Men filerna måste ju finnas ändå, så jag undrar om det är någon som har en ide om var de finns och vad de heter.

    Alternativt ett program som gör jobbet åt mig och stänger av min Samsungs tålamodspåfrestande övergångar från en sak till en annan.
     
  2. torbjorn

    torbjorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2014
    Inlägg:
    540
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Det var nog en av internets vanligaste frågor. Fick ett svar omedelbart och det fungerade faktiskt!

    You typically have to activate the Developer Options menu by going to Settings/About Tablet and tapping the Build Version about 7 times. It should tell you that you've now activated the Developer Options menu.