Fråga: Installera mod på alternativa sätt ?

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av Rvid, 18 dec 2014.

  1. Rvid

    Rvid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2014
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    4
    Min S3:a har problem med SD-kort och tydligen också med USB. Telefonen är allmänt slö, jag får starta om den massor med gånger varje dag, och jag vill därför installera någon minimal, prestandahöjande, mod på något vis.

    Jag försökte därför installera Cyanogenmod vi deras installer men får alltid felmeddelanden som gäller USB. Supporten på Cyanogenmod säger att det är problem med USB-kabeln, men jag hade möjlighet att testa med ett 20-tal olika kablar och den gav samma felmeddelande. Jag testade också med två olika datorer och flera olika USB-portar på dom. Då fick jag beskedet att det tydligen är något fel med telefonens USB. Eftersom telefonen har problem med SD så kan jag ju inte installera saker därifrån heller.

    Däremot så fungerar det att föra över filer till och från PC i Utforskaren ! Typ bilder och filmer etc... Att ladda telefonen via datorers USB fungerar förstås också klockrent.

    Nu undrar jag, kan jag föra över nya programvaran till telefonen via utforskaren och på något vis installera en mod på så vis ?

    Jag är i ett läge nu att jag gärna "offrar" telefonen i ett sista försök att behålla den ett tag till (eftersom jag är urfattig student). I värsta fall så måste jag ju köpa nåt nytt och då har jag i alla fall försökt...