Diskussion: iOS9 error 53 = brickad iphone/Ipad med Touch ID

Diskussion i 'iPhone Allmänt' startad av dt33, 7 feb 2016.

  1. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Kortfattat: Från iOS9 så kommer alla iphones/ipads som har Touch ID att bli brickad och alla data för evigt förlorad. Om icke original Touch ID (aka hem knappen) eller kabel används vid reparation. Apple kommer inte hjälpa med reparationen eller återfå all förlorad data på iphonen/ipaden och man är tvungen köpa nytt!

    http://www.theguardian.com/technolo...one-error-53-is-to-protect-customers-security

    Så för de som vill komma undan billigt, med laga det själv eller lämna in till icke ej auktoriserade verkstäder som inte använder original komponenter utav Touch ID/kabel. Dags att tänka om!
     
  2. Dunbar

    Dunbar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2015
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Nollade min iPhone 6 Plus idag, nu är det Android som gäller. Trött på Apples påtvingande av reservdelar och reparationer. Har länge gått och funderat på detta, köpte mig en Nexus 6 för ett tag sedan, men aldrig vågat ta steget fullt ut förrän nu. Länge leve friheten!
     
  3. pandy87

    pandy87 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Sitter med en svart iphone med en vit orginal hemknapp som jag inte kunde byta ut :(
     
  4. wenom666

    wenom666 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    2 674
    Mottagna gillanden:
    1 513
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Bästa är att uppdatera sin iPhone till ios9 med original home knappen i och sen byta ut den.
     
  5. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER