Diskussion: iPhone 7 / 7+

Diskussion i 'iPhone 7-serien' startad av Droid55, 18 jul 2016.

  1. Pandora

    Pandora Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Recensionerna som skrivs av användare under omdömen. Sök på Iphone 7 32 GB :) Både ris och ros i och för sig men finns ju många som totalsågar den.
     
  2. Droid55

    Droid55 Guest

    Jaha. Jag kollade bara på iPhone 7 128GB och där fanns det bara en negativ. Ska kolla 32GB.

    Edit: Räckte med läsa första kommentaren för himla med ögonen lite. Personen verkar bara ha "testat" telefonen och hade troligen en negativt inställning från början (Android fanboy?) när personen klankar ner på att iOS är låst... Det är ingen nyhet att iOS är iOS. Man bör också vara medveten om saker som upplösning, 3.5mm uttaget osv. före köp. Ska dock läsa de andra för de kan ju ha något vettigare att säga. :)
     
  3. Pandora

    Pandora Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja märkligt nog flera positiva kommentarer under 128n :)
     
  4. Droid55

    Droid55 Guest

    Se gärna min edit också. :) Menar inte att folk inte kan uppleva negativa saker med telefonen. Första omdömet kändes inte genuint dock.
     
  5. gneken

    gneken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    3 253
    Mottagna gillanden:
    1 704
    Operatör:
    Vimla, Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Tre
    Dessutom verkar vissa vara väldigt oseriösa... man undrar om de knappt rört en iPhone..
     
  6. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Jo det vet jag men då föredrar jag HTCs lösning med dubbla högtalare för på dem hade man inte det problemet. Det är ju direkt obehagligt att ha fingret på skärmen när man spelar
     
  7. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Jag har samma problem med min senaste Sony. Lite obehaglig känsla som du säger.
     
  8. Englund81

    Englund81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    1 133
    Mottagna gillanden:
    178
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone SE gen 3 (2022)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone SE gen 3 (2022)


    Den verkar iaf väldigt tålig.

    Och jag undrar lite när folk betygsätter.
    Alltså iphone 7 är en jättebra mobil.. men ska man sätta betyget efter jämförelse av föregående mobil?
    Det är inte så stor skillnad från 6s till 7 enligt många betygsättare.. är inte det fel? Att folk tycker skillnaden är så lite så är telefonen inte dålig för det..
    Det är väl Apples bästa mobil någonsin och folk ger skitbetyg..
     
  9. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 846
    Mottagna gillanden:
    2 321
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Hur har ni som drabbats av surr inifrån telefonen hanterat detta? Eller ni som tycker att telefonen brusar när man spelar in video i ett tyst rum?

    Ringde apple supporten bara för att kolla om de visste något. Såklart hade personen jag pratade med aldrig hört talats om detta. Nämnde då att hon kunde googla på hissgate, då tystnade hon lite.

    Nu lider nog inte jag av hissgate, iaf inte så påtagligt som vissa klipp på nätet påvisar. Men det finns ju ett svagt svagt surr om man lägger örat emot baksidan. Samt att det brusar en del vid filmning i tysta miljöer.

    Vet inte om det är värt att försöka byta när apple inte gått ut med något. Risken är stor att det blir samma på den nya antar jag.

    Hade butiken jag handlat av flera på lager hade jag nog försökt byta. Men jag vill inte vänta i veckor på en ny.
     
  10. Facemeat

    Facemeat Köttfejset Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    555
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Köpte min hos Telia, och skickade in den lika fort (pga hissgate) men serviceverkstaden (Mobylife) sa att alla verkstäder blivit instruerade av Apple att varken laga eller byta ut enheterna.

    Så vi (jag och @Ascii@Ascii) fick tillbaka våra 7 Plus utan att de gjort något.

    Tråkigt, tycker jag



    I morse när jag vaknade uppdaterade jag till iOS 10.0.3 och mobilen arbetade på rätt kraftigt, då hördes ett tjutande ljud från baksidan även om man höll telefonen en decimeter eller två ifrån örat..
     
  11. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 846
    Mottagna gillanden:
    2 321
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Ok. Så det innebär att ni får leva med det helt enkelt? Har läst att några som bytt telefon upp till fem gånger fortfarande har samma problem. Sen finns det dem som bytt en gång och påstått att det nya exemplaret varit knäpptyst.

    Tycker ändå att man för 10000kr ska ha ett perfekt exemplar.

    Men min lur låter ju knappt något från baksidan. Däremot brusar ju videoinspelningar mer i tysta miljöer.
     
  12. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 846
    Mottagna gillanden:
    2 321
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Tog jobbmobilen som är en iPhone 6 och filmade med den och min iPhone 7 plus. Filmade exakt samtidigt och på samma objekt.

    Tyckte att min 6a brusade lika mycket i klippet. Så iPhone kanske helt enkelt brusar så här?

    Det är alltid kul och testa saker side by side.
     
  13. Facemeat

    Facemeat Köttfejset Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    555
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Ja, om inte Apple byter ut våra telefoner i framtiden någon gång.. [emoji85]


    Håller med dig. Betalar man så mycket pengar för en telefon ska den vara felfri.
     
  14. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 846
    Mottagna gillanden:
    2 321
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Är lite i valet i kvalet att lämna tillbaka telefonen. Netonnet har ju 30 dagars öppet köp. Man kanske skulle vänta med att köpa en 7 plus tills den inte har några konstigheter kvar.

    Alltså det där surret inifrån hörs ju enbart när man trycker örat emot och det gör man ju aldrig. Dock kanske surret förvärras med tiden? Sen är det bruset i videoinspelningar. Det är ju bara det att min jobbmobil iPhone 6 låter på samma sätt.

    Men när man köper en iPhone för en massa pengar ska det ju känns helt bra. Annars hade jag köpt en android för halva priset och accepterat vissa avvikelser.

    Så hur hade ni gjort i min sits? Tänkte kolla med Netonnet om de kunde byta ut den rakt av men de har ju inga på lager. Inte kul att vara utan telefon i flera veckor.
     
  15. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 425
    Mottagna gillanden:
    3 206

    MINA ENHETER

    Ja betalar man så mycket pengar så ska den vara felfri
     
  16. gneken

    gneken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    3 253
    Mottagna gillanden:
    1 704
    Operatör:
    Vimla, Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Tre
    Jag är nöjd med min vanliga iPhone 7. Har inte ens haft tid att leta efter fel.

    Att det blir brus vid inspelningar är helt normalt och finns på alla mobiler..

    Att mobilen låter när du trycker örat mot den... har jag inget att säga om. Inget jag gör eller kommer att föra heller.

    Är du nöjd med mobilen i övrigt hade jag behållt den. Tvekar du? Lämna tillbaka den.
     
    galaxy81 gillar detta.
  17. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 846
    Mottagna gillanden:
    2 321
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Jo jag är överlag nöjd. Men är besviken på att en premiumprodukt inte genomsyrar den där 100% kvalitékänslan.

    Hade som jag tidigare nämnt aldrig ens upptäckt ett svagt surr om det inte funnits på nätet. Det hade varit avsevärt mycket bättre om apple själva kommenterade detta. Nu spekuleras det hej vilt, även jag börjar ju känna tveksamheter.

    Apple hade ju kunnat berätta vad det berodde på och förklarat att det är "normalt". Eller att det var en defekt som de tar på sig och åtgärdar.
     
  18. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 846
    Mottagna gillanden:
    2 321
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Kontaktade supporten på netonnet ang "surrandet". Han hade inte hört talats om detta men det är nog så att just netonnet inte sålt så många 7 plus.

    Han berättade vidare att de skickade in telefoner till en verkstad (minns inte namnet) för bedömning. Då riskerar man ju att få felet till att inte vara ett fel.

    Han tyckte jag istället skulle ångra köpet helt enkelt. Man kanske ska göra så och leva utan ett tag. 7 plus lär ju i sinom tid finnas på hyllorna i butikerna. Dessa lär kanske vara åtgärdade, om det nu är ett fel?

    Men visst är det lite konstigt att inga hört talats om detta "problem" med iPhone 7?
     
  19. Francis

    Francis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2016
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    308
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    Vill uppmana alla med en iPhone 7 att installera den senaste uppdateringen (10.0.3) som de säger skall lösa de problem med täckning som många användare upplevt.
     
  20. Droid96

    Droid96 Guest

    Jag tror att du är inne på det själv - det är inget problem. Det är vi mobilgalningar som är så välinformerade om varje liten grej som nån stör sig på, sen blir vi nojjiga och lägger all fokus på något som egentligen inte är nåt problem. Mobilhypokondri!

    * Alla telefoner brusar när du spelar in i tystnad. iPhone 7 är inte sämre än 6S och 6. Det finns bättre telefoner om just brus vid videoinspelning är viktigt för dig, t.ex. Nokia Lumia. Men risken är att det finns annat du kommer ogilla med den :-)

    * Om du inte hör "hissgate" vid vanligt användande, utan enbart när du trycker örat mot baksidan av telefonen, är det inget problem. Jag är helt säker på att det inte kommer bli sämre med tiden.

    Behåll telefonen.
     
    galaxy81, _z_, easycure1974 och 3 andra gillar detta.