Diskussion: iPhone 7 / 7+

Diskussion i 'iPhone 7-serien' startad av Droid55, 18 jul 2016.

  1. Droid96

    Droid96 Guest

    Det är den bästa lösningen. Då kan du själv kontrollera hur du laddar. Du behöver dessutom inte mer än typ 5000mAH (vilket blir relativt litet och smidigt) för att garantera en hel dags batteritid på en vanlig iPhone 7.
     
  2. Droid55

    Droid55 Guest

    Tycker batteripacken utformade som läppstift ser coola ut, dock 3000 mAh. Denna var söt också. :o Finns tydligen gosedjur med hela 6600 mAh. :D
     
  3. Droid55

    Droid55 Guest

    Vi får se hur jag gör. Står nog mellan 7 och 7 Plus i varje fall. :)
     
    Droid96 gillar detta.
  4. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    @Rebecka@Rebecka Om du nu haft 2 St Plus modeller redan så är ju oddsen att du kommer tycka även 7 Plus blir jobbig i långa loppet.

    Visst jätte skönt med bra batteri (99% av dagarna slippa stödladda)men jag personligen valde Plus då det i min användning blev för omständigt att ha med batteri pack/laddskal pga mitt arbete. Men skulle jag återgå till en användning där jag oftast är inomhus/på kontor/hemma så hade jag nog gått tillbaka till den mindre 4,7".

    Ska du ha kompetenta batteriskal så kolla Mophie eller ev Zerolemon.
     
  5. Droid55

    Droid55 Guest

    Sant. Fast nu velar jag igen. Klart jag ska ha en 7 Plus... Tur att jag har tid att fundera. :D

    Har lite hatkärlek till Plus-modellerna. Jag gillar ju stor skärm och batteritiden.
     
    iterva gillar detta.
  6. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Haha samma här. :D
     
    Droid55 gillar detta.
  7. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 115
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Köpte min första plus modell i höstas och tvingade mig själv använda den pga att jag ville åt kameran, skärmen och batteritiden. 3 viktiga aspekter iaf för mig så jag rekommenderar 7+ varmt.
    Det tog 2 veckor innan jag började uppskatta den mer och mer och idag skulle jag inte byta ner mig mot en vanlig sjua.
    Men detta är ju bara mina åsikter. Ibland har man beslutsångest deluxe.
    Lycka till med valet!
     
    iterva gillar detta.
  8. 10cent

    10cent Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    756
    Mottagna gillanden:
    301
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra
    Lite nyfiken :), vad är det som gör att du går ifrån din S7 edge och nu förmodligen köper en iOS enhet igen?
     
  9. Droid55

    Droid55 Guest

    Gillar iOS bättre. :) Bättre appar, sköter sig självt osv. Det var inget fel på S7 edge i sig. Kameran var bra och framför allt bra formfaktor.

    Jag modifierar aldrig nått utan kör out of box kan tilläggas.
     
    10cent gillar detta.
  10. rickard81

    rickard81 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Jag har en 7+ mest för kameran och den stora skärmen men jag hade gärna sett att mobilen var mindre men med samma skärmstorlek :)
     
  11. Droid55

    Droid55 Guest

    Alltså jag gillar stor skärm också men jag har faktiskt inga problem med 4.7-tum ändå. Zoomläget är inget jag skulle störa mig på att förlora (såsom jag störde mig på ge upp OIS i 6/6s). Det som biter mest på mig är faktiskt batteritiden men jag har å andra sidan ingen uppfattning om mitt användande. För vissa räcker ju vanliga 7an en hel dag men det spelar ju roll hur man använder den också. Är jag hemma och använder den mycket spelar det ju ingen roll och är jag ute använder jag den mindre. Streamar främst musik ute.

    Har verkligen beslutångest och behöver nog klämma och känna på båda IRL. Just i denna stund lutar det åt att det blir vanliga 7an ändå. Fast rätt som det är skriver ni hur mycket bättre 7 Plus är så jag börjar tvivla igen. :P

    Fast som någon skrev, har jag sålt både 6 och 6s Plus tidigare pga. storleken så är det kanske dumt att försöka med 7 Plus - eller så blir det tredje gången gillt? Haha.
     
  12. msandstedt

    msandstedt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2014
    Inlägg:
    3 370
    Mottagna gillanden:
    5 157
    Telefon:
    Iphone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 13 Pro
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Info:
    Reserv
    Telefon 3:
    Iphone SE gen2
    Info:
    Arbetstelefon
    Platta:
    iPad Pro 11” M1
    Platta 2:
    Lenovo Yoga Tablet 3 Plus
    ROM:
    Android 7.1
    Övrigt:
    Chromecast 3st, Nest Mini, Nest Audio, Google Tv
    Eller om du väntar till hösten när 8:an kommer, lär vara mindre bezels på den och förmodligen mycket annat nytt.
     
  13. Droid55

    Droid55 Guest

    Känner inte för vänta men så länge pengarna inte finns blir det ju att man väntar. Får se när pengarna finns om jag väntar eller ej.

    Dock lär ju iPhone 7 gå ner i pris när 8an kommer så såvida de inte kommer med en mindre modell med grym batteritid så skulle jag nog passa på att spara pengar på köpa vanliga 7an. :)
     
  14. Droid96

    Droid96 Guest

    Men du har ju inte haft funktionen så du kan inte förlora den :-)

    Jag tror att du kommer ha en annan åsikt om den funktionen nån månad efter inköpet än vad du kan skaffa dig i butik. Så var det för mig iaf.

    (7 Plus! 7 Plus!)
     
  15. stealth.pilot

    stealth.pilot Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2012
    Inlägg:
    704
    Mottagna gillanden:
    230
    Operatör:
    Comviq, Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq, Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Har varit en DieHard Android användare sedan Galaxy S3, haft nästan alle Android flaggskepp tills S7 Edge, men april 2016 köpte jag en iPhone 6s pga frugan och dottern ville köra Facetime då och då.

    I början irriterade jag mig på en del saker, men när jag märkte hur smidigt det blev med iMessage, AirDrop, Apple TV:n, synkning mellan min iPad och MacBook och själva flyttet i OS, så har den blivit min DailyDriver och det hela slutade med att jag att uppgraderade till en 6S+ i september 2016. Har aldrig använd en mobil så länge som min iPhone, nu vänta jag med spännande på nya iPhone 8 med förmodligen mindre bezels, det tycker jag är enda nackdelen på plus varianten.

    Jag provade 2 gånger en Android telefon under tiden men dem sålde jag direkt efter 1-2 veckor igen, det går helt enkelt inte att går tillbaka till Android i dagsläge även om Samsungs S8/S8+ ser så otroligt fina ut.
     
    Hunter78, iterva och gneken gillar detta.
  16. Hunter78

    Hunter78 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    1 245
    Mottagna gillanden:
    303
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+
    Har man investerat i Apples ekosystem så funkar det bäst med en iPhone! Apples stora fördel är just deras flytt i iOS och det är så anpassat till enheterna! Nackdel är att telefonerna är rätt dyra och något låst i inställningar. Likaså några program som Apple inte tillåter som samtal inspelning m.m.
    Men iPhone är klart en vacker och bra mobil
     
  17. Droid55

    Droid55 Guest

    Jag skulle nog sakna en mindre formfaktor men inte zoomläget (som jag aldrig haft). Kanske ska tillägga att min plan är att investera i en seriös kompaktkamera också, så tanken är inte att enbart förlita mig på telefonen längre. Oklart vad som kommer inköpas först dock (kamera vs. telefon). :)

    Visst kanske jag uppskattar den extra funktionen men jag hade som sagt 6/6s Plus i några månader (3-4 mån?) och tyckte fortfarande att den var stor och klumpig. Fungerar ju fint hemma men inte lika kul på fot.

    Tro mig, jag vill gilla 7 Plus men fotavtrycket är bara så stort. :( Vill inte konka runt med stora prylar (därför jag inte gillar systemkameror heller).
     
    Last edited by a moderator: 5 apr 2017
  18. Droid96

    Droid96 Guest

    Då låter det som ett lätt val. iPhone 7 :-)
     
  19. Droid55

    Droid55 Guest

    Jo, jag vet men kommer ändå kolla på båda IRL. Högst sannolikt blir det dock en vanlig iPhone 7. :)
     
  20. Droid55

    Droid55 Guest

    Nyss hemkommen från bl.a. MacHuset. Skulle främst jämföra 7 och 7 Plus men stod mest och beundrade den gagatsvarta 7an (7 Plus var framme i mattsvart och 7 i gagatsvart).

    Alltså den var superskön i handen. Förstår att man köper den om man vill köra naket @Nuortikon@Nuortikon. Man riskerar visserligen repor men risken för tappa den minskar (om man inte valt för stor telefon för sina händer). Kunde inte se några repor på enheten jag höll men den var å andra sidan full av fingeravtryck. Personligen bryr jag mig inte om fingeravtryck men den mattsvarta såg helt kladdfri i jämförelse.

    Kände även på knappen och det var minst sagt en udda känsla. Tvivlar inte en sekund på att man vänjer sig dock. Har ju kört två Androids ett tag.

    Sen storleken då. Spontant kan jag bara säga vanliga 7an. Den ligger mycket bättre i handen. Gick in i kameraappen och kollade lite på zoomläget men blir inte sådär upphetsad. Blev mer upphetsad av gagatsvart. Det tar verkligen emot att välja mattsvart framför gagatsvart men samtidigt vill jag ha skal ändå så ser inte poängen med att välja gagatsvart när den också är mer skör och jag är fett OCD. Fingeravtryck bryr jag mig inte så mycket om faktiskt. Kan tänka mig att enheten i butik troligen inte har blivit avtorkad och att många människor har tagit i den.

    Jag väljer också iPhone för mjukvaran. Jag tycker inte Android har dåliga telefoner alls. Tycker S7 hade jättebra kamera, fin skärm, bra formfaktor osv. Det som fick mig att längta tillbaka till iPhone beror främst på appar och iOS i sig. Upplever att många appar är bättre till iOS och sen känns det som att iOS sköter sig själv. Jag har aldrig rootat eller haft för avsikt att roota en telefon. Så den friheten hos Android är ingen frihet för mig. Det är mer ett besvär att behöva göra. Annars gillar jag hur Android kretsar kring Google eftersom jag använder många av Googles tjänster, men nu är det inget problem att använda deras tjänster på iPhone.
     
    iterva gillar detta.