Diskussion: Den stora ryktestråden - Apple

Diskussion i 'Apple Allmänt' startad av SHM, 12 apr 2017.

  1. Droid55

    Droid55 Guest

    Det är bara positivt om 7s/7s Plus får en ny/förbättrad design även om den är snarlik nuvarande 7/7 Plus. Dock hoppas jag in i det sista att fingeravtrycksläsaren inte hamnar på baksidan. Det behöver inte vara opraktiskt beroende på hur den placeras på baksidan MEN det ser inte estetiskt tilltalande ut. Jag gillar hur klotterfri en iPhone ser ut och det enda jag vill ha på baksidan är loggan.

    Det är fortfarande osäkert om 8an får fingeravtrycksläsaren inbäddat i skärmen, den kan också hamna i den större/längre powerknappen. Jag tycker det mest logiska vore att göra detsamma med 7s/7s Plus vilket också skulle ge alla tre modeller ett mer enhetligt utseende.

    Skulle de trots allt lyckas bädda in fingeravtrycksläsaren redan nu i skärmen på 8an så hoppas jag ändå att 7s/7s Plus får fingeravtrycksläsaren i powerknappen, om de väljer att ta bort den från framsidan. Det skulle ändå se mer enhetligt ut med 8an eftersom det inte syns utåt.

    Edit: Jag undrar om inte SuperSafTV har tagit del av felaktig information? Är rätt säker på att detta var den felaktiga iPhone 8 klonen som EverythingApplePro nämnde i sin senaste video.
     
    Last edited by a moderator: 3 jun 2017
  2. Droid55

    Droid55 Guest

    EverythingApplePro har en ny video ute.

    View: https://youtu.be/KHuTNKpp_KM

    Jag postar videon innan jag har tittat på den.

    Tycker inte det verkar ovettigt att sänka priset på nuvarande iPhone 7/7 Plus och bara släppa iPhone 8. Jag tror ändå att många tycker att det är trist med samma design tre år i rad. Ska de släppa en 7s/7s Plus så måste de ju förbättra något mer än de interna komponenterna.
     
    Last edited by a moderator: 3 jun 2017
  3. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 413
    Mottagna gillanden:
    4 156
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Det är bara rykten men låt oss s säga supersaf har haft rätt många gånger förut.

    Precis som samsung med s8an försöker apple in i det sista fixa fingertrycksläsaren under skärmen problemet är säkerligen yielden fortfarande.
    Vilket är viktigt, apple är ju kända för att göra mest vinst per såld enhet då går det inte ha låg yield. Apple vill säkerligen inte ha fingertrycksläsaren på baksidan, men det kan eventuellt vara plan B. Det är riskabelt att satsa allt på fingertrycksläsaren.. när hela produktionen hänger på det, men det är ett riktig kapplöpning om vem som ska komma först.

    Tror som sagt vi kommer få se snart någon mindre tillverkare presentera lösningen någon som inte behöver producera sånna enorma volymer, brukar vara så.
     
  4. Droid55

    Droid55 Guest

    Men varför på baksidan istället för i powerknappen? Är det bara jag som tycker att det är en helt ok lösning att ha den i powerknappen? Om de inte lyckas eller kan producera tillräckligt många enheter med fingeravtrycksläsaren inbäddat i skärmen så låt powerknappen agera fingeravtrycksläsare. Det är både snyggare och mer praktiskt.
     
  5. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 413
    Mottagna gillanden:
    4 156
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Jag vet inte är bara sony som provat det tror inte det blev någon hit. Fingertrycksläsaren funkade i alla länder förutom USA, där skeppas den inaktiverad pga att det är ett företag som har patent på det tror det kommer gå ut snart dock minns inte exakt men vet att det är aktivt nu så även om Apple velat hade dom kanske inte kunnat pga patenten.

    Men ja om dom skulle få det att funka bra så varför inte skulle ju igentligen vara den mest ergonomiska placeringen. Konstigt att inte fler än Sony har experimenterat med det.
     
    Droid55 gillar detta.
  6. rickard81

    rickard81 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Ja även han verkar ju tro att de kan röra sig om iPhone 7S plus.
    Jag vill tro och hoppas verkligen att fingertrycksläsaren hamnar under skärmen. Jag menar tekniken finns ju så varför skulle dom inte lyckas nån måste ju bli först.
     
  7. rickard81

    rickard81 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Ja tycker de är märkligt att inte fler har satsat på powerknappen tidigare som du själv skriver så måste de vara den mest ergonomiska platsen.
     
    Droid55 gillar detta.
  8. Honda

    Honda Ninja Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Är rätt så säker på det blir fingeravtrycksare under skärmen, mer än bara ett rykte
     
  9. maxin

    maxin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2017
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Är inte powerknappen för liten för att läsaren skulle va på den? För ni menar väl den knappen på sidan?
     
  10. rickard81

    rickard81 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Ja powerknappen Sony har sin där och de fungerar
     
  11. Droid96

    Droid96 Guest

    Tror sony har patent på det.
     
    rickard81 gillar detta.
  12. Droid55

    Droid55 Guest

    Kan inte nån lägga patent på den där fula fingeravtrycksläsaren på baksidan också då. :P
     
    rickard81 gillar detta.
  13. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Varför kan de inte bara slå ihop logotypen med fingeravtrycksläsaren?
     
  14. Honda

    Honda Ninja Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Det stämmer
     
  15. Droid55

    Droid55 Guest

    Det skulle vara snyggt men inte särskilt ergonomiskt. Loggan sitter ju ganska högt upp. Kanske ok på den mindre modellen men knappast på den stora.
     
  16. Honda

    Honda Ninja Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    iPhone 8 lär väl bara komma i en storlek, något lite större än vad iphone 7 är?
     
  17. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 413
    Mottagna gillanden:
    4 156
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Det beror lite på hur tunn telefonen är.. men apples telefoner är rätt tunna nuförtiden så cirkulär knapp på sidan är nog uteslutet, risken är att den blir för smal och då bilr det svårt att få bra träffsäkerhet, såvitt jag vet var sonys fingertrycksläsare en katastrof då man ofta behövde försöka flera gånger ? Det kan dock ha blivit bättre på senare modeller.
     
    maxin gillar detta.
  18. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 413
    Mottagna gillanden:
    4 156
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Rykten för ca 2 veckor bekräftade att apple had löst problemet, men nu kommer andra rykten som bevisar det motsatta..som sagt.. kommer nog komma lite mer trovärdiga läckor längre fram, för det är ingen tillverkare som lyckas hålla det hemligt till release datum längre och framförallt apple har alltid läckt långt innan numera (dom var tidigare världsmästare på att hemlighålla alla info till derease release event)
     
  19. Droid55

    Droid55 Guest

    Syftade på 7s/7s Plus när jag skrev det.
     
  20. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Det går ju alltid att flytta runt komponenter och det inkluderar att flytta ner loggan.