Diskussion: Den stora ryktestråden - Apple

Diskussion i 'Apple Allmänt' startad av SHM, 12 apr 2017.

  1. Torparn

    Torparn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Apple klarar inte av att göra mindre bezels så det behöver man nog inte se fram emot.
     
  2. Droid96

    Droid96 Guest

    Hehe. Vi får se.
     
  3. rickard81

    rickard81 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Hehe klart dom gör, skärmen kommer täcka hela fronten och självklart så kommer touch id sitta under skärmen. :) men men om ett par månader får vi se.
     
  4. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    https://www.gizmochina.com/2017/04/...tegration-issue-may-result-production-delays/
    Tror dom kommer hamna i samma kniviga sits som samsung, dvs att ha fingertrycksläsaren på ett kanske icke optimalt ställe som plan b eller skippa den helt och hållet. Yielden är viktig..

     
  5. Droid96

    Droid96 Guest

    Vad jag tror:

    Apple kommer inte ta bort Touch ID utan att kunna presentera en teknik för upplåsning som är bättre. IRIS-scanner och ansiktsigenkänning är okej som komplement men slår inte en bra fingeravtrycksläsare i snabbhet och användarvänlighet (om den inte sitter där Samsung satt den på S8).

    Apple kommer inte sätta Touch ID på ett ställe som är oergonomiskt/oanvändarvänligt.

    Däremot kan vi räkna med att telefonen kommer vara svår/omöjlig att få tag på direkt efter release. Eventuellt blir även säljstarten långt senare än tidigare år (i likhet med Airpods) tills Apple löst problemen med tekniken och produktionen.

    Presentationen kommer vara i September senast och då kommer vi få se den färdiga produkten.
     
  6. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Ja anser prognosen extremt låg att dom skulle lyckas få fingertrycksläsaren under glaset.. apple har samma problem som samsung hade.. dom lyckas inte få bra yield.. och det sabbar hela produktionen... telefonen ska produceras i många miljoner exemplar på kort tid då blir det farligt om man allt hänger på den experimentalla fingertrycksläsaren... samsung har redan blivit ett offer av det, och blir nu hånade av de flesta recensenter för den pinsamma placeringengen av fingertrycksläsaren, det är mkt möjligt att apple hamnar i samma situation.

    http://www.synaptics.com/company/news/fs9100-optical-fingerprint-sensor

    Det är alltså denna som apple och samsung vill använda sig av.
     
  7. Droid96

    Droid96 Guest

    Jag tror nog att det kan gå.

    Men det kommer nog ta till slutet av året innan det är redo för produktion.

    Jag tror inte att Apple kommer släppa en undermålig produkt med nödlösning bara för att få ut en lur. Då är det mer troligt att de släpper 7S som är en upphottad variant av dagens 7a och att 8an dröjer till början av nästa år.

    Den lär dock presenteras på samma keynote som 7S för att förhindra att aktiekursen störtdyker (när alla förväntningar är på topp).
     
  8. rickard81

    rickard81 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Jag tror helt klart dom kommer lyckas. De är 10 års jubileum dom måste lyckas haha.
    Nej men vi får se helt enkelt kommer ju nya rykten hela tiden, här om dagen såg jag att fingertrycksläsaren kunde sitta i on/off knappen t.ex. Som sagt dom enda som vet är Apple själva vi kan bara spekulera.
     
  9. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Om samsung har svårt att implementera den med bra yield tror jag faktiskt apple har ännu svårare..
    Men vi får se.. saker och ting kan hända snabbt..

    Allt pekar dessutom på att Note 8 kommer ha FS9100 som S8an skulle haft från början..
    jag tror sannolikheten är större att samsung lyckas och då bör tiläggas att jag inte är någon samsung fanboy..utan att samsung ligger i framkant vad det gäller hårdvara medans apple ligger främst i framkant vad det gäller mjukvaran.. samsung har mer kompetens med hårdvara. Jag tippar på att note 8 hinner före alltså.
     
  10. Droid96

    Droid96 Guest

    Men vi kan väl vara överens om att Apple kommer lyckas med fingeravtrycksläsare i skärmen någon gång. Det jag argumenterar är att jag tror att Apple väntar med releasen tills den dagen kommer. Tvivlar inte en sekund på att Note 8 säkert har tekniken och släpps tidigare. Du har helt rätt att Samsung är i framkant när det kommer till just hårdvara.
     
    Oceanic gillar detta.
  11. rickard81

    rickard81 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Jag vi får väl se, de ryktades ju redan att iPhone 7 skulle fått den inbyggd i skärmen.
    Kanske ju därför iPhone 7 blev just en upphottad iPhone 6s för dom satsa på iPhone 8 :)
    Åh nej jag är ingen Apple fanboy heller :) har haft mångt många fler Androidtelefoner än IPhones :)
     
  12. Droid55

    Droid55 Guest

    Tycker inte att det är viktigt att ha fingertrycksavläsaren under/i skärmen. Hade inte haft något problem alls med att ha den i powerknappen. Endast en rund cirkel på baksidan skulle kännas fel.
     
  13. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Sony har den på sidan på kanten på power knappen det är ju också ett alternativt.
    Men alla vet att det är under skärmen som är framtiden.. om det inte händer i år så lär det hända nästa år.. och det skulle inte alls förvåna mig om någon av de mindre kinesiska tillverkarna blir först..Men hoppas på note 8.
     
  14. Droid55

    Droid55 Guest

    Vet. Skrivit det tidigare. ;)
     
    Oceanic gillar detta.
  15. Droid55

    Droid55 Guest

    De flesta ryktena verkar handla om utformningen av iPhone 8 men tror ni att vi får se en uppgraderad kamera? Mikrofon? Hade gärna sett att zoom-objektivet fick OIS också för göra det mer stabilt och bättre i mörker. Något ni saknar?

    Hela tiden tänkt att jag ska ha den mindre men nä, det blir en Plus-modell eller 8an. Tycker bara det är oklart hur mycket 8an kommer att kosta om de samtidigt ska köra 7s och 7s Plus för de lär väl ta över nuvarande priser. Vad blir då priset på en 8a kan man undra? Jag menar, dyraste 7 Plus kostar 11000 kr.
     
  16. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Jag tippar på att 8an kommer kosta 8000 kr för den med minsta lagringsutrymme. Jag är dock riktigt nöjd med min 7an och tror inte jag kommer byta så vidare inte 8an bjuder på någon stor överraskning [emoji106]
     
  17. Droid55

    Droid55 Guest

    Såvida man inte har gott om pengar skulle inte jag uppgradera heller. Nu står jag utan telefon så väljer att invänta 7s och 8 istället för att köpa nu. Sen har jag inte pengarna ännu. :)
     
  18. Honda

    Honda Ninja Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Jag tror förändringen kommer bli ganska stor till skillnad från 6s till 7. :P
     
  19. Droid55

    Droid55 Guest

    Jo, det tror eller hoppas jag också. Fast alla kan/behöver inte uppgradera för det. :)
     
  20. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Det hoppas jag faktiskt eftersom utvecklingen stått rätt still, iallafall utseendemässigt. Rent användarmässigt tror jag dock inte att det kommer vara någon jätteskillnad. 7an flyger redan fram så där kan man nog inte göra mycket mer för tillfället.