Diskussion: iPhone X - Intryck efter några månaders användande

Diskussion i 'iPhone X' startad av Droid96, 20 jan 2018.

  1. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 830
    Mottagna gillanden:
    2 312
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Har nu sovit på saken men kom inte fram till något dessvärre :ehm:

    Har ju 90 dagars öppet köp så jag kan tryggt älta lite till. Såg att netonnet sänkt priset så jag kommer få lite pengar tillbaka, känns ju lite bättre iaf.

    Fasen att iPhone 8 är så himla ”tråkig”. Borde kanske behållt min iPhone 7, men den har sonen ärvt. Jag minns vad jag kände för 7an när x:n kom. 7an kändes än mer tråkig. Kommer garanterat inte få den där nöjdhets känslan om jag byter till 8an, bara att jag blir ca 5000kr rikare.
     
  2. Droid55

    Droid55 Guest

    Så man kan få tillbaka pengar från Netonnet om de sänker priset efter köp? Hur lång tid efter köpet gäller det?
     
  3. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 830
    Mottagna gillanden:
    2 312
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Ja det har fungerat förut iaf. Annars kan man ju returnera och köpa en ny. Moraliskt eller ej, men så kan man göra. Är man inte medlem har man 30 dagars öppet köp. Men är man medlem så har man 90 dagar. Sen netonnet började med sina generösa villkor handlar jag i stort sett allt där.

    Ska ringa dem imorgon och kolla. Den är ju ändå prissänkt 400kr. Dock är och förblir telefonen vansinnigt dyr ändå :money:
     
  4. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Tolkar det som att han får tillbaka det han köpte telefonen för, inte det nya lägre priset.
     
  5. Droid55

    Droid55 Guest

    Ok, intressant. :)

    Haha ja, telefonen är fortfarande dyr. 400 kr hit eller dit gör ingen skillnad i huruvida man behåller den eller ej. :P
     
    Last edited by a moderator: 29 jan 2018
  6. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 830
    Mottagna gillanden:
    2 312
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Ja detta har alltså inget med att jag bestämt mig för att behålla/returnera. Men det skulle kännas pyttelite bättre om den ”bara” kostade 12790kr.
     
  7. Droid55

    Droid55 Guest

    Jag har bestämt mig nu. Det blir ingen iPhone X för mig. Ingen iPhone 8 heller för den delen.

    Det viktiga är att det känns rätt för en själv. Vad man än väljer.
     
    galaxy81, Sweden2 och Droid96 gillar detta.
  8. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 830
    Mottagna gillanden:
    2 312
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Skönt att du bestämt dig. Det har inte jag.

    Vad blir det istället? Hur kom du fram till ditt val?
     
  9. Droid55

    Droid55 Guest

    Ska kanske vänta och se vad Samsung bjuder på i S9/S9+ men annars blir det Pixel 2. Jag har sneglat på Pixel 2 ett tag och jag är helt förtrollad av dess kamera. Inte bara i jämförelser utan när jag ser vanliga människor posta på Instagram (och här). Bilderna blir bara så bra (och videostabiliseringen är grym). Kameran är högprioriterad av mig. Sen är jag väldigt tacksam att det är just en Pixel i toppen eftersom jag verkligen gillar stock Android utan bloat.
     
    tojjetok gillar detta.
  10. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 830
    Mottagna gillanden:
    2 312
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Ok.

    Men är inte pixel 2 också ganska stor med stora bezels? Har för mig att du föredrog mindre telefoner?

    Sen är väl pixel 2 också dyr egentligen? Då den inte går att köpa i ”vanliga” svenska butiker kanske det blir meckigt med garanti etc?

    I mitt fall är det iOS som är den stora vinsten med att behålla apple. Men om man inte är så insnöad som jag är android ett bra alternativ.
     
  11. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Pixel är klump i samma anda som sony när det gäller bezels men det är ju ändå en pixel lixom ;)
    Sen är det ju prismässigt galet dyrt.. faktiskt löjligt jädra dyrt men jag är sugen på en iaf dock eg bara för kameran och uppdateringarna. Stock android i all ära men så fantatiskt är det inte. Fördelen med det är ju att man faktiskt KAN välja vilken bloat man själv vill installera... förutom googles egna skräpappar såklart :(
     
  12. Droid55

    Droid55 Guest

    Pixel 2 har nästan identiska mått med iPhone X. Dock har den som du säger stora bezels så skärmytan är mindre men i ett annat format. Jag tycker 5-tums skärm är tillräckligt. Dessutom skrev du själv att du tänkte gå från iPhone X till iPhone 8, den har också stora bezels. Fördelen med Pixel 2 är att jag får framåtriktade högtalare något jag har börjat uppskatta med Moto G2.

    Det är rabatt på Pixel 2 ibland och den är lika dyr som iPhone 8. Visst, det finns ingen svensk återförsäljare men det gör mig inget. Clove UK känns ganska pålitliga.

    Ja, vill man ha iOS så finns det inte så mycket att välja på. Jag ville också ha iOS bara för jag har Mac men har nu kommit fram till att det är en dålig och ej hållbar anledningen. Jag använder exempelvis Chromecast så vill välja den telefonen som tilltalar mig mest, inte vara märkestrogen (då jag inte ser några fördelar med köra Mac/iOS framför Mac/Android).

    Hur som helst. iPhone 8 skulle inte tillfredsställa mig. Speciellt inte när iPhone X knappt gör det.
     
    mange76 gillar detta.
  13. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 830
    Mottagna gillanden:
    2 312
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Jag har nog kommit till den insikten att ingen telefon i världen kommer göra mig 100% nöjd.

    Dock är jag nära i nöjdhet med iPhone x. Byter jag ner mig till en iPhone 8 sjunker min nöjdhet såklart. Det är enbart en ekonomisk fråga nu egentligen. Är min nöjdhet värd ca 13 tusen? Förmodligen är det så. Vet att jag kommer tycka att en iPhone 8 är tråkig.

    Så förmodligen stannar jag kvar med iPhone x. Den är ju faktiskt riktigt kompetent och trevlig att ha med att göra :)
     
  14. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 489
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Det är tyvärr den bittra sanningen och det kommer nog alltid vara så. Man får göra sitt val utifrån vad man helst kan kompromissa med och se till helheten. Inte alltid lätt att göra ett val nn
     
  15. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 986
    Mottagna gillanden:
    1 938
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Du svarar ju på dina frågor själv i nästan varje inlägg.

    Kontentan är att sitter du inte i ekonomisk knipa så blir du Mindre nöjd när du byter
     
  16. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 830
    Mottagna gillanden:
    2 312
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Ja detta är mitt sätt att älta. Sen uppskattar jag resonemangen som förs här.
     
    galaxy81 och Droid55 gillar detta.
  17. Droid55

    Droid55 Guest

    Jag förstår att @mange76@mange76 tycker det är mycket pengar även om han inte sitter i en ekonomisk knipa. Han får helt enkelt känna efter själv. Som tur är har han köpt via Netonnet så han kan känna efter ordentligt.

    För mig fanns det mer konkreta saker som gjorde mig missnöjd och inte bara priset. Därför var det enkelt för mig att returnera den.
     
    mange76 gillar detta.
  18. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Det är fortfarande lika mycket pengar vare sig hur mycket eller lite man själv har..
     
  19. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Så klart men har man mycket pengar så märks inte utlägget av lika mycket som om man inte har mycket pengar.
     
    Droid55 gillar detta.
  20. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Kan mycjet väl stämma :)