iTunes - Livslång user. Förslag på alt?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av wrkdrojd, 23 nov 2015.

  1. wrkdrojd

    wrkdrojd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2013
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Hej!

    Har gått över till Android från iPhone och är supernöjd över. Jag har i över 10 år haft iTunes. Innan ni blir tokiga så vill jag säga att iTunes var en gång i tiden ett bra verktyg för mp3-users. :) Nu har det dock spårat...

    Nåväl. Vad för setups har ni för att hantera era musik-bibliotek och podcasts? Säga vad man vill om äpplet men att på ett och samma ställe kunna hantera sina podcasts, browsa nya podcasts, ha hela sitt musikbibliotek och sedan kunna synca allt detta till sin iPod/iPhone via ett klick; något liknande har jag inte sett hos Android än.

    Vad rekommenderar ni för hela setups till någon i min sits?

    Jag har nämligen en del offline-mp3 som jag vill ha kvar på min telefon, och ibland tillkommer det nya. Vill också kunna synca detta trådlöst.

    Hade gärna velat kunna ta in nya podcasts i samma fönster, men detta är inget måste.
     
  2. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Google Music hanterar hela ditt musikbibliotek och synkar allt automatiskt mellan alla enheter och online. Man behöver inte klicka på något för att få över musiken. Installera appen och sen är det bara att lyssna.

    Podcasts vet jag inte eftersom det inte är något jag lyssnar på.
     
    jnsson gillar detta.
  3. llama

    llama Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    1 755
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    Googles egna Play Music har börjat stödja podcasts, lite halvdant dock.
    Jag använder mig av Pocket Casts för att hantera mina poddar, fungerar utmärkt och finns även till datorer i webbläsaren samt iOS. Synkar ditt lyssnade progress mellan alla dina enheter.
     
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 753
    Mottagna gillanden:
    44 754
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Hear hear. Jag är också en fantast av Pocket Casts. Tycker att det är det är en av de bättra apparna för ändamålet i Google Play och väl värd pengarna: https://play.google.com/store/apps/details?id=au.com.shiftyjelly.pocketcasts&hl=sv



    Edit: Vad gäller Google Music finns följande klient för att ladda upp din musik från datorn på ett smidigt vis: https://play.google.com/music/listen?u=0#/manager

    Sedan kör du bara Google Music från Google Play för att synka mot dina mobila enheter som @e7andy@e7andy skrev: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.music&hl=sv
     
    e7andy gillar detta.