Fråga: Jag behöver hjälp med root.

Diskussion i 'Xperia S - ROM-filer och utveckling' startad av fyran_, 12 okt 2013.

  1. fyran_

    fyran_ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2013
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej,

    jag har en Xperia S som sedan senaste uppdateringen OTA från Sony, har blivit en riktigt laggfest. Den buggar hit och dit, men som tur är har jag i alla fall sluppit omstarter m.m.

    Jag har väl mer eller mindre kommit till insikt att jag måste roota luren och köra in någon annan rom.

    Sony har gjort så att man kan unlocka bootloadern och jag har följt deras steg på deras sida. So far so good.

    Däremot, så när det kommer till flashningen och XDA-sidan så kör jag fast. Jag är ganska bra på engelska, men deras guider får mig förvirrad och jag vågar inte prova mig fram. Finns det någon guide på svenska? Sedan finns det tusen olika trådar och jag vet inte riktigt vilken jag ska följa.

    Sedan, vilken rom ska man köra? Jag vill egentligen bara ha vanilla. Däremot är jag fruktansvärt nervös för att dra in någon mjukvara i luren som skulle vara skadlig. Ex. kapar mina uppgifter till min gmail.

    Men det som oroar mig mest är väl egentligen programvaran man ska installera på datorn för att roota, som någon snubbe suttit i en källare och gjort. Känns inte safe och ja, jag är nojjig med sånt här.

    Jag vill inte köpa ny lur, då allt jag är ute efter är att få bort min mjukvara och in med vanilla, alt. den mjukvaran som är bäst på att dra så lite ström som möjligt.

    Så frågorna;

    1. Kan / orkar ni hjälpa mig med hur jag rootar?
    2. Kan jag roota utan att installera något hemkokat program?
    3. Vilken rom ska jag ha?

    Tack på förhand.