Fråga: Jag har fått en ny startskärm efter uppdateringen till Nougat

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Bridon, 10 nov 2017.

  1. Bridon

    Bridon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2017
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej alla,
    Mitt första inlägg här så säg gära till om jag gör något fel eller skulle gjort någonting på ett annat sätt. Nog om det. Mitt problem är, jag har en galaxy A3 2017 Android version 7.0 och telefonen är uppdaterad till Nougat. Jag gillar Nougat över lag och jag är nöjd med den MEN min telefon har fått en ny ovana efter denna uppdatering, den har fått en ny förstasida när jag startar den varje gång (se bifogad bild) jag måste trycka en, ibland två gånger på hemknappen för att komma till min "riktiga" startsida. Jag men alltså den sidan där man lagt de mest använda apparna och som är telefonens hemskärm. Jag vill komma till min hemskärm direkt, som jag alltid gjort tidigare och slippa denna otroligt irriterande sida som öppnar sig först.
    Min naturliga fråga är givetvis; vet någon här hur man gör för att bli av med den? Jag är ingen super mobilnörd så förklara gärna på ett lättförsåeligt sätt. Jag hoppas någon vet och tar sig tid att förklara hur jag skall gå till väga. Tilläggas skall också att jag sökt på diverse forum, googlat mm men inte hittat någon lösning.
    Tacksam för all hjälp jag kan få.
     

    Bifogade filer:

  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Hej och varmt välkommen till Swedroid @Bridon@Bridon !

    Jag flyttar din tråd till Samsung delen av forumet för bättre respons.
     
  3. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Hm det ser ut som Google now som man får upp när man långtrycker på hemknappen. Knappen, den går inte lite trög så den fastnar i nedtryckt läge?

    Har ni installerat någon annan launcher?
     
  4. Bridon

    Bridon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2017
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Nej, detta inträffade efter uppgraderingen till nougat.
     
  5. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Gå till Inställningar, Program, välj Standardprogram från punktmenyn uppe till höger, och vid Hemskärm väljer du "Touchwiz startsk." INTE den enkla varianten. Tryck sedan på hemknappen.
     
    Kristy och chraist gillar detta.
  6. Bridon

    Bridon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2017
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Tusen tack!
     
  7. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Det är ju så att Touchwiz är Samsungs hemskärm (startskärm) varken mer eller mindre, och om man installerar någon annan hemskärmsersättning så dyker de upp som ett nytt val där i inställningarna. Google har en hemskärmsersättning, men Nova Launcher är nog den mest använda. På något sätt av NÅGON anledning har Google Now blivit din hemskärm. Det har hänt mig också helt plötsligt att luren frågar mig vilket som skall vara hemskärmen, då den på något sätt glömt av vilket det skall vara. Det kan bero på att jag har installerat och provat någon annan som Googles, Novas eller någon annan och sedan tagit bort den.