Jag vill föra över filer till min Zenpad 10 från min dator

Diskussion i 'ASUS' startad av mezzo, 13 nov 2015.

  1. mezzo

    mezzo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge Blue
    Telefon 2:
    Nokia Lumia 920 för kriser
    ROM:
    Win10 nåt
    Platta:
    Asus Zenpad 10
    Jag vill kunna ansluta min Zenpad 10 till min dator och föra över filer så som jag kunnat med alla mina android-telefoner men inget händer när jag kopplar in den. Nada. Det finns inga drivrutiner eller verktyg på Asus hemsida, jag kör Windows 7 x64. Det enda sättet jag kan föra över filer på just nu är via FTP och där begränsas hastigheten av ett relativt långsamt WiFi (30-40mbit på Zenpad 10, 100+mbit på LG G3).

    Går det ens att föra över filer rimligt snabbt till min platta?
     
  2. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Om du kopplar in plattan med usb till dator, och går in på plattan på Inställningar -> Lagring -> 3 prickarna uppe till höger -> Och där väljer "USB anslutning till dator"...Får du då upp 3 alternativ? Specifikt Mediaenhet, Kamera och Laddning? Där är det Mediaenhet som ska vara vald, Om du trots det inte får upp plattan på datorn så kan det vara Asus USB Driver drivrutinerna du behöver installera.
    Tyvärr enda jag kommer på såhär rakt av, utan att vara ägare av en Asus platta.

    Edit: Och säkerställa att plattan är uppdaterad med senaste uppdateringarna under inställningar -> Om -> Systemuppdatering
     
    Last edited: 14 nov 2015